Prof. Lidia Morawska walczy o powietrze, którym oddychamy

– Nie ma nic bardziej fundamentalnego niż powietrze, którym oddychamy – mówi prof. Lidia Morawska. Magazyn „Time” w 2021 roku umieścił ją na liście 100 najbardziej wpływowych osób na świecie w kategorii Innowatorów. Doceniono jej pracę badawczą nad rolą przenoszenia COVID–19 oraz to, że m.in. dzięki niej w przestrzeni publicznej i polityce zwrócono uwagę na jakość powietrza w pomieszczeniach, w których przebywamy.

Publikacja: 03.09.2023 19:22

Prof. Lidia Morawska walczy o powietrze, którym oddychamy

Foto: fot. Queensland University of Technology

„We współczesnym życiu oddychamy głównie w pomieszczeniach, ale atmosfera wewnętrzna jest niezwykle złożona i zmienna. Poprzez moje badania pomagam na nowo zdefiniować naukę o zanieczyszczeniu powietrza i zmienić sposób, w jaki społeczeństwo może łagodzić i zapobiegać związanym z tym zagrożeniom, łącząc naukę z praktyką i polityką w świecie rzeczywistym. Marzę o podejmowaniu przez naukę decyzji, które chronią Ziemię i pozytywnie wpływają na społeczeństwo” – tłumaczy prof. Lidia Morawska, z Uniwersytetu Technologicznego w australijskim Queensland, dyrektor Międzynarodowego Laboratorium Jakości Powietrza i Zdrowia, która w 2023 roku została laureatką międzynarodowej nagrody L’Oréal–UNESCO dla Kobiet i Nauki.

Pozostało jeszcze 87% artykułu

Już za 19 zł miesięcznie przez rok

Jak zmienia się Polska, Europa i Świat? Wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i historia w jednym miejscu i na wyciągnięcie ręki.

Subskrybuj i bądź na bieżąco!

Reklama
Jej historia
Jessica Chastain: Trudne początki oscarowej aktorki
Materiał Promocyjny
25 lat działań na rzecz zrównoważonego rozwoju
Jej historia
Pamela Anderson: Chcę rzucić wyzwanie standardom panującym w branży beauty
Jej historia
Była premier Nowej Zelandii bohaterką filmu dokumentalnego. „W moim baku brakuje paliwa”
Jej historia
Księżniczka Lalla Hasna z Maroka ma duszę aktywistki
Jej historia
Ella Mills i jej zawrotny sukces finansowy zrodzony z kryzysu zdrowotnego
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama