Reklama

Czym się różni chemex od dripa? Te metody parzenia kawy robią furorę

Co drugi Polak rozpoczyna dzień pracy od filiżanki kawy – tak wskazują analizy Food Research Institute. 45 proc. badanych uważa, że to właśnie kawa zapewnia im większą produktywność. A gdyby tak pójść o krok dalej i zadbać o to, aby smakowała jeszcze lepiej, a jej przygotowywanie stało się pasją?

Publikacja: 25.09.2023 09:36

Czy parzenie kawy może stać się pasją?

Czy parzenie kawy może stać się pasją?

Foto: East News

W branży kawowej w ujęciu światowym aż 70 proc. stanowisk zajmują kobiety. Są one odpowiedzialne za każdy etap produkcji: od zbierania, przez sortowanie, na przetwarzaniu kończąc. W niektórych obszarach prac terenowych ich udział może sięgać nawet 90 proc. Finalnie jednak w konsumpcji kawy zdecydowaną przewagę mają mężczyźni. Z badań opublikowanych na łamach Food and Nutrition Science wynika, że wypijają oni średnio około 2,4 filiżanki kawy dziennie, czyli o pół filiżanki więcej niż kobiety. Badacze zwracają jednak uwagę na przyczyny tej rozbieżności: okazuje się, że kobiety spożywają mniej kawy niż mężczyźni ze względu na smak. Gorycz i intensywność smaku płynące z filiżanki espresso mogą skutecznie odstraszyć nawet tych, którzy potrzebują kawy do pobudzenia. A jeśli kawowy napar może być delikatny i subtelny, a jednocześnie aromatyczny?

Pozostało jeszcze 81% artykułu

Już za 19 zł miesięcznie przez rok

Jak zmienia się świat i Polska. Jak wygląda nowa rzeczywistość polityczna po wyborach prezydenckich. Polityka, wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i psychologia.

Czytaj, to co ważne.

Reklama
Kuchnia
Nowe kuchenne rewolucje. Na czym polega fenomen air fryerów?
Kuchnia
Nie żyje Anne Burrell, gwiazda amerykańskich programów kulinarnych
Kuchnia
Systemowa przemoc we francuskiej gastronomii. Co ujawniła książka dziennikarki?
Kuchnia
Kucharki i kucharze wbrew sobie? Badanie pokazało, jak Polacy podchodzą do gotowania
Kuchnia
Kto w tym roku w Europie zapłaci najwięcej za świąteczny obiad? Polska w dolnej części stawki
Reklama
Reklama