Zdjęcia z czerwca 2022, na których Margot Robbie jako stereotypowa Barbie i Ryan Gosling jako Ken jeżdżą na rolkach w kowbojskich outfitach w Venice Beach stały się viralowe. Rok później, gdy film „Barbie” Grety Gerwig wszedł do kin, w ciągu trzech tygodni od premiery zarobił ponad milion dolarów, stając się tym samym pierwszym tak dochodowym filmem wyreżyserowanym przez kobietę. Jego premiera, która zbiegła się w czasie z również wyczekiwanym „Oppenheimerem” Christophera Nolana, była wręcz wydarzeniem popkulturowym. Osoby wybierając się na seanse, ubierały się na różowo i fotografowali się na specjalnie przygotowanych różowych ściankach. Natomiast w internecie, zwłaszcza na TikToku, można było znaleźć nie tylko modowe inspiracje, ale też np. przepisy na różowe wersje rozmaitych przekąsek. Wszystko to w najróżniejszych odcieniach – bo róż modny jest w ostatnim czasie zarówno w wersjach pastelowych, jak i jaskrawych, intensywnych.