Na wybiegu królował tweed w nieco innej niż dotychczasowa odsłonie i kolorystyce nawiązującej do lat 60.,70. i 80. Zakurzonym musztardowym beżom, ceglastym czerwieniom i łososiowym różom Chanel dodał mocy i wyrafinowania.
Chanel Metiers d’Art
Projektantka Virginie Viard, od 2019 pełniąca funkcję dyrektora kreatywnego marki, zainspirowana awangardowym klimatem i historią miasteczka w północnej Anglii - w którą wpisana jest nie tylko piłka nożna, ale przede wszystkim muzyka - stworzyła kolekcję idealnie łączącą w sobie nostalgię z nowoczesnością.
Czytaj więcej
"Moda przemija, styl pozostaje” – to jedno z najsłynniejszych powiedzeń Coco Chanel, krawcowej i modystki, która została jedną z najsłynniejszych kreatorek mody w historii. Wyzwoliła kobiety z gorsetów, założyła im spodnie i utorowała drogę do zerwania z wszelkimi konwenansami. To między innymi dzięki niej Francuzki do tej pory są uosobieniem szyku i elegancji. Myli się jednak ten, kto myśli, że stylu Coco Chanel uczyła się w wyższych sferach.
Również w Manchesterze zrobiona została sesja zdjęciowa prezentująca wiosenną kolekcję. Autorem zdjęć jest Jamie Hawkesworth, 36-letni brytyjski fotograf, który wcześniej pracował już z marką Loewe i J. W. Anderson. Do stworzenia koncepcji całej sesji i towarzyszącego jej filmu reklamowego zaangażowano amerykańską scenarzystkę i reżyserkę Sofię Coppolę.
Chanel Metiers d’Art - zdjęcia wizerunkowe kolekcji