Jednym ze sposobów marek odzieżowych na wzbudzenie zainteresowania swoimi wyrobami jest zaprojektowanie czegoś, co wywoła gorącą dyskusję w mediach poświęconych modzie oraz wśród potencjalnych klientów. Ekspertem w tej dziedzinie jest przede wszystkim hiszpański dom mody Balenciaga. Głośno jest też o takich markach jak Coperni czy Loewe.
Kontrowersyjny projekt marki Alexander McQueen: buty w kształcie kopyt za ponad 10 tys. zł
W gronie marek, które nierzadko zaskakują branżę i miłośników mody, znajduje się też brytyjski dom mody Alexander McQueen, którą w 1992 roku założył i nazwał swoim imieniem i nazwiskiem nieżyjący już projektant Lee Alexander McQueen. W DNA jego marki, od samego początku funkcjonowania, leży się nie tylko doskonałe krawiectwo, ale również bardzo wyrazisty, teatralny i nierzadko prowokacyjny charakter wielu projektów.
Nie inaczej było w przypadku osobliwych butów, pochodzących z najnowszej kolekcji Alexandra McQueena na sezon jesień/zima 2024. Nowy model o wszystko mówiącej nazwie „Hoof Boot” (ang. „But-Kopyto”) przypomina ni mniej ni więcej jak kopyto, w dodatku cały but pokrywa bardzo realistycznie wyglądająca sierść.
Autorem modelu jest pochodzący z Irlandii 36-letni projektant Seán McGirr, którego pod koniec 2023 roku powołano na stanowisko dyrektora kreatywnego domu mody Alexander McQueen. Wcześniej Irlandczyk projektował dla takich marek jak JW Anderson, Dries Van Noten, Uniqlo i Burberry.