Reklama

Oto, na co zwraca uwagę w hotelach pokolenie Z. Jest gotowe zapłacić za to więcej niż inne generacje

Nowe badanie zrealizowane przez SW Research dla Leonardo Hotels Polska pokazało kilka ciekawych zjawisk z obszarze turystyki uprawianej przez Polaków.

Publikacja: 19.05.2025 18:11

Jeśli chodzi o preferencje co do sposobu organizacji wypoczynku, prawie co czwarty Polak preferuje w

Jeśli chodzi o preferencje co do sposobu organizacji wypoczynku, prawie co czwarty Polak preferuje wyjazdy bez konieczności samodzielnego planowania.

Foto: Adobe Stock

Choć mogłoby się wydawać, że w warunkach duża liczba tanich połączeń lotniczych i otwarte granice krajów na całym świecie będą sprzyjać zainteresowaniu bliższymi i dalszymi podróżami poza Polskę, ze wspomnianego badania wynika, iż Polacy coraz częściej odkrywają na nowo uroki lokalnej turystyki. 45 proc. badanych najchętniej wybiera podróże krajowe, a tylko co piąty (20 proc.) stawia wyłącznie na zagraniczne wyjazdy. W grupie wiekowej 50+ prawie połowa (49 proc.) wybiera wypoczynek w kraju. Najwięcej amatorów zagranicznych wojaży jest z kolei wśród osób w wieku 25–34 lata (25 proc.).

Pozostało jeszcze 84% artykułu

Tylko 19 zł miesięcznie przez cały rok.

Bądź na bieżąco. Czytaj sprawdzone treści od Rzeczpospolitej. Polityka, wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i psychologia.

Treści, którym możesz zaufać.

Reklama
Podróże
Na wieży Eiffla pojawią się nazwiska ważnych kobiet. Historyczna korekta
Materiał Promocyjny
UltraGrip Performance 3 wyznacza nowy standard w swojej klasie
Podróże
Paryżanie mają dość turystycznej polityki miasta. Będzie organizacyjna rewolucja?
Podróże
Japończycy pomysłowo wykorzystują opuszczone prowincjonalne szkoły. Co się z w nich dzieje?
Podróże
Niebezpieczny mit dotyczący zapobiegania biegunkom w podróży. „Nie ma na to żadnych badań”
Materiał Promocyjny
Raport o polskim rynku dostaw poza domem
Podróże
Quietcation, czyli cisza i odłączenie od ekranów. Komu potrzebny jest taki wypoczynek?
Materiał Promocyjny
Manager w erze AI – strategia, narzędzia, kompetencje AI
Reklama
Reklama