Reklama
Rozwiń
Reklama

Czy i jak pracodawca może wyznaczać granice aktywności pracownicy w Internecie?

Publiczne przenikanie się świata prywatnego ze służbowym może czasami zagrażać interesom pracodawcy, zwłaszcza, jeśli promowane treści czy aktywności są sprzeczne z jego wizerunkiem i wartościami. Do jakiego stopnia ma on prawo ingerować w wirtualne życie podwładnych?

Publikacja: 12.08.2024 16:19

Kontrola prywatnych postów pracownika mogłaby być dopuszczalna tylko wyjątkowo, w incydentalnych spr

Social media

Kontrola prywatnych postów pracownika mogłaby być dopuszczalna tylko wyjątkowo, w incydentalnych sprawach.

Foto: Adobe Stock

W ostatnim czasie dużo mówi się o wpływie aktywności pracowników w sieci na wizerunek pracodawcy. Trudno się temu dziwić bowiem w dobie portali społecznościowych coraz częściej dochodzi do sytuacji, w których świat prywatny pracownika przenika się ze światem służbowym, w szczególności, gdy pracownicy w biogramie na Facebooku, Instagramie, czy TikToku, oznaczają swoich pracodawców lub pomiędzy postami z rodzinnych wakacji promują również posty firmowe.

Pozostało jeszcze 94% artykułu

RP.PL i The New York Times w pakiecie!

Kup roczną subskrypcję w promocji Black Month - duet idealny i korzystaj podwójnie!

Zyskasz dodatkowo pełny dostęp do The New York Times na 12 miesięcy.

W pakiecie otrzymasz dostęp do NYT: News, Games, Cooking, Audio, Wirecutter i The Athletic.

Reklama
Prawo
Niechciane intymne zdjęcia, filmiki, deepfake. Cyberprzemoc uderza w kobiety z wielu stron
Materiał Promocyjny
Aneta Grzegorzewska, Gedeon Richter: Leki generyczne też mogą być innowacyjne
Prawo
Aneta Fraser: Trudno wyobrazić sobie rozwój nauki bez udziału kobiet
Prawo
Rosyjski dron nad polskim domem. Prawniczka wyjaśnia, kto ponosi odpowiedzialność za szkody
Prawo
Trudna sytuacja pracujących młodych matek. Zwolnienia w ciąży i na urlopie nie należą do rzadkości
Materiał Promocyjny
Raport o polskim rynku dostaw poza domem
Prawo
Mecenas Beata Bieniek-Wiera: Zawsze należy dobierać indywidualną taktykę do przeciwnika
Materiał Promocyjny
Manager w erze AI – strategia, narzędzia, kompetencje AI
Reklama
Reklama