Czy i jak pracodawca może wyznaczać granice aktywności pracownicy w Internecie?

Publiczne przenikanie się świata prywatnego ze służbowym może czasami zagrażać interesom pracodawcy, zwłaszcza, jeśli promowane treści czy aktywności są sprzeczne z jego wizerunkiem i wartościami. Do jakiego stopnia ma on prawo ingerować w wirtualne życie podwładnych?

Publikacja: 12.08.2024 16:19

Kontrola prywatnych postów pracownika mogłaby być dopuszczalna tylko wyjątkowo, w incydentalnych spr

Social media

Kontrola prywatnych postów pracownika mogłaby być dopuszczalna tylko wyjątkowo, w incydentalnych sprawach.

Foto: Adobe Stock

W ostatnim czasie dużo mówi się o wpływie aktywności pracowników w sieci na wizerunek pracodawcy. Trudno się temu dziwić bowiem w dobie portali społecznościowych coraz częściej dochodzi do sytuacji, w których świat prywatny pracownika przenika się ze światem służbowym, w szczególności, gdy pracownicy w biogramie na Facebooku, Instagramie, czy TikToku, oznaczają swoich pracodawców lub pomiędzy postami z rodzinnych wakacji promują również posty firmowe.

Pozostało jeszcze 94% artykułu

Odbierz 20 zł zniżki - wybierz Płatności Powtarzalne

Czytaj o tym, co dla Ciebie ważne. Sprawdzaj z nami, jak zmienia się świat i co dzieje się w kraju. Wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia, historia i psychologia w jednym miejscu
Prawo
Nazwisko – kość (nie)zgody w małżeństwie. Kto, kiedy i o czym decyduje w tej kwestii?
Prawo
Szef Pentagonu likwiduje program na rzecz równouprawnienia kobiet
Prawo
Mediacja, czyli sztuka porozumienia. Jak ratuje czas, pieniądze i nerwy w sporze prawnym
Prawo
Rozwód to nie tylko procedura w sądzie. To sztuka panowania nad emocjami
Prawo
Serial Netfliksa utrwala szkodliwy mit dotyczący zgłaszania zaginięć. „Skutki mogą być fatalne”