Reklama

Matka zrobi to lepiej? Dlaczego na wywiadówki chodzą głównie kobiety

Badania pokazują, że zaangażowanie rodziców w naukę dziecka pozytywnie wpływa na wyniki ucznia. Jednym z jego przejawów jest niewątpliwie udział w wywiadówkach. Wraz z początkiem roku szkolnego w mediach społecznościowych rozgorzała dyskusja nad tym, dlaczego na zebraniach pojawiają się głównie matki?

Publikacja: 15.09.2023 17:05

Mężczyźni wolą, żeby na wywiadówkę poszła żona, bo czują, że ona może mieć większy wpływ na przebieg

Mężczyźni wolą, żeby na wywiadówkę poszła żona, bo czują, że ona może mieć większy wpływ na przebieg zebrania

Foto: Adobe Stock

Dzieci ojców, którzy angażują się w ich wychowanie, mają silniejszą motywację do nauki, osiągają lepsze wyniki w szkole, a także czerpią większą satysfakcję z nauki i mają bardziej pozytywny stosunek do edukacji. Tak wynika z badań Eirini Flouri i Ann Buchanan „Wczesne zaangażowanie ojca i matki a późniejsze wyniki edukacyjne dziecka” opublikowanych w British Journal of Educational Psychology.

Choć nie istnieją rzetelne badania potwierdzające, że na wywiadówkach w polskich szkołach pojawiają się głównie matki, to społeczne spostrzeżenia od lat potwierdzają to zjawisko. Czy wynika to z mniejszego zaangażowania ojców w wychowywanie potomstwa?

Pozostało jeszcze 86% artykułu

Już za 19 zł miesięcznie przez rok

Jak zmienia się Polska, Europa i Świat? Wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i historia w jednym miejscu i na wyciągnięcie ręki.

Subskrybuj i bądź na bieżąco!

Reklama
Psychologia
Rodzinne wakacje z terapią. Nowy trend zyskuje popularność. Czy to ma sens?
Psychologia
Co łączy osoby określane mianem „cool”? Naukowcy dają odpowiedź
Psychologia
Łatwiej wychować syna niż córkę? Komentarz psychologa daje do myślenia
Psychologia
Przepraszanie nie zawsze jest wyrazem kultury osobistej. Osłabia pozycję kobiet w biznesie
Materiał Promocyjny
Sprzedaż motocykli mocno się rozpędza
Psychologia
Dr Katarzyna Wasilewska: Najważniejsze w macierzyństwie jest bycie dobrą dla samej siebie
Reklama
Reklama