Reklama

Matka zrobi to lepiej? Dlaczego na wywiadówki chodzą głównie kobiety

Badania pokazują, że zaangażowanie rodziców w naukę dziecka pozytywnie wpływa na wyniki ucznia. Jednym z jego przejawów jest niewątpliwie udział w wywiadówkach. Wraz z początkiem roku szkolnego w mediach społecznościowych rozgorzała dyskusja nad tym, dlaczego na zebraniach pojawiają się głównie matki?

Publikacja: 15.09.2023 17:05

Mężczyźni wolą, żeby na wywiadówkę poszła żona, bo czują, że ona może mieć większy wpływ na przebieg

Mężczyźni wolą, żeby na wywiadówkę poszła żona, bo czują, że ona może mieć większy wpływ na przebieg zebrania

Foto: Adobe Stock

Dzieci ojców, którzy angażują się w ich wychowanie, mają silniejszą motywację do nauki, osiągają lepsze wyniki w szkole, a także czerpią większą satysfakcję z nauki i mają bardziej pozytywny stosunek do edukacji. Tak wynika z badań Eirini Flouri i Ann Buchanan „Wczesne zaangażowanie ojca i matki a późniejsze wyniki edukacyjne dziecka” opublikowanych w British Journal of Educational Psychology.

Choć nie istnieją rzetelne badania potwierdzające, że na wywiadówkach w polskich szkołach pojawiają się głównie matki, to społeczne spostrzeżenia od lat potwierdzają to zjawisko. Czy wynika to z mniejszego zaangażowania ojców w wychowywanie potomstwa?

Pozostało jeszcze 86% artykułu

Tylko 19 zł miesięcznie przez cały rok.

Bądź na bieżąco. Czytaj sprawdzone treści od Rzeczpospolitej. Polityka, wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i psychologia.

Treści, którym możesz zaufać.

Reklama
Psychologia
Kto martwi się częściej: kobiety czy mężczyźni? Nowy raport ujawnia trwałe nierówności
Materiał Promocyjny
Bank Pekao uczy cyberodporności
Psychologia
Dzień Zdrowia Psychicznego. Zdrowa organizacja w firmie to nie benefity wellness
Psychologia
Shrekking: czy dysproporcja w stopniu atrakcyjności między partnerami bywa zamierzona?
Psychologia
Naukowcy wskazują nowy interesujący marker przynależności klasowej. Wyniki badania
Materiał Promocyjny
Stacje ładowania dla ciężarówek pilnie potrzebne
Psychologia
Co zachęca do działania na rzecz klimatu? Badanie dało zaskakujący wynik
Materiał Promocyjny
Transformacja energetyczna: Były pytania, czas na odpowiedzi
Reklama
Reklama