Reklama

Katarzyna Blachowicz: "Reskilling to klucz do sukcesu kobiet w branży IT"

O szansach i możliwościach kobiet w branży nowych technologii mówi wicedyrektorka Centralnego Ośrodka Informatyki, inicjatorka programu mentoringowego „Nowa TY w IT. Profesjonalizm nie ma płci.”

Publikacja: 17.10.2023 20:54

Katarzyna Blachowicz: "W branży technologicznej różnorodność w zespołach odgrywa kluczową rolę".

Katarzyna Blachowicz

Katarzyna Blachowicz: "W branży technologicznej różnorodność w zespołach odgrywa kluczową rolę".

Foto: Archiwum prywatne

Dlaczego kobiety „same z siebie” nie czują, że IT to ich branża i że są w niej równoprawne mężczyznom? Wciąż trzeba prowadzić programy zachęcające je do obecności w tej sferze?

Katarzyna Blachowicz: Niestety, w dalszym ciągu wiele czynników społecznych przyczynia się do tego, że kobiety stanowią mniejszość w branży IT. Jednym z nich jest stereotypowe postrzeganie tego obszaru jako dziedziny typowo męskiej. To może sprawiać, że kobiety czują się wyobcowane lub niepewne, gdy próbują wejść do tego sektora. Zapominamy, że umiejętności nie mają płci. Tak naprawdę jedyne znaczenie ma silna motywacja oraz chęć uczenia się i nabywania nowych kompetencji.

Pozostało jeszcze 92% artykułu

Tylko 19 zł miesięcznie przez cały rok.

Bądź na bieżąco. Czytaj sprawdzone treści od Rzeczpospolitej. Polityka, wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i psychologia.

Treści, którym możesz zaufać.

Reklama
Rozwój
Awans i pieniądze nie wystarczają. Badanie pokazało, jak Polacy definiują dziś sukces zawodowy
Materiał Promocyjny
Bank Pekao uczy cyberodporności
Rozwój
Kosiarki zamiast kombajnów. Nowe podejście do AI w Polsce według Ministerstwa Cyfryzacji
Rozwój
Women in Tech Summit 2025 rusza 4 czerwca. Co ciekawego czeka na odwiedzających?
Rozwój
Certyfikat nie wystarcza? Oto, jak pracodawcy sprawdzają dziś znajomość języka obcego
Materiał Promocyjny
Stacje ładowania dla ciężarówek pilnie potrzebne
Rozwój
„Właściwie dobrana praca przywraca energię nawet po ciężkim dniu”. Oto, jak ją znaleźć
Materiał Promocyjny
Transformacja energetyczna: Były pytania, czas na odpowiedzi
Reklama
Reklama