Aktualizacja: 07.03.2025 03:50 Publikacja: 03.12.2024 12:31
Wiola Klimczak
Wiola Klimczak: Jeśli naszą jedyną motywacją są pieniądze, to jest to pierwszy krok do wypalenia zawodowego. Coraz więcej informatyków skarży się na ten syndrom.
Foto: Archiwum prywatne
Kobiety były matkami informatyki, a jednak przyjęło się, że branża IT należy do mężczyzn. Dlaczego kobiety dały się z niej wyprzeć?
Na początku wiele zadań związanych z programowaniem wykonywały kobiety. Kodowanie, które wtedy odbywało się na sucho, często na papierze, było czasochłonne i karkołomne, więc świat uznawał je za nudne. Gdy zorientowano się, że jest to dziedzina dochodowa i szybko rozwijająca się, weszli na ten rynek panowie i zaczęli go dominować. Myślę, że w świecie zarządzanym w większości przez mężczyzn i tworzonym pod mężczyzn - nie miałyśmy zbyt wiele do gadania. Kobietom przypisywano przecież inne role: nauczycielek, pielęgniarek i gospodyń domowych.
Z wielu badań wynika, że kobiety rzadziej niż mężczyźni prowadzą własne biznesy, ale jednocześnie wiele z nich o tym marzy. Możliwe jednak, że dzięki przedstawicielkom pokolenia Z, wkrótce liczba firm prowadzonych przez kobiety wzrośnie.
Kolejny sezon na wodzie zbliża się wielkimi krokami
Młodzi patrzą na pracę zupełnie inaczej niż ludzie z wcześniejszych pokoleń. Jeśli nie podoba im się miejsce, w którym są zatrudnieni, po prostu idą gdzie indziej. Robią to jednak w sposób, który dezorganizuje działanie firm. O co konkretnie chodzi?
Cyfrowe kompetencje należą do najbardziej pożądanych na rynku pracy, Umiejętność komunikacji i zarządzania emocjami to kolejne istotne cechy przyszłego pracownika. Na co jeszcze zwracają uwagę pracodawcy przy wyborze kandydatów do swoich zespołów?
Wnioski z raportu ONZ „Towards Equal Opportunity for Women in Defence”: powolny, lecz stały marsz ku równości w armiach świata. Wciąż istnieje wiele barier, które utrudniają kobietom rozwój kariery wojskowej.
Z badania, które przeprowadzono wśród właścicieli polskich firm z sektora MŚP, wynika, że starsi przedsiębiorcy chętniej nawiązują relacje biznesowe z kobietami niż ci młodsi. Eksperci wyjaśniają, z czego wynika to zjawisko.
Elektromobilność to dzisiaj już nie jest pytanie „, czy”, tylko „jak”. Jaki samochód wybrać? O jakiej mocy? Z jak dużą baterią? Wreszcie, z jaką ładowarką? W przypadku samochodów marki Mercedes niezmienne jest jednak to, że wszystkie łączą wysoką efektywnością oraz lokalnie bezemisyjną jazdą z osiągami, komfortem i bezpieczeństwem.
Ministerstwo Finansów kończy prace nad założeniami ustawy. Dane dowodzą, że rodzimy kapitał chce więcej niż mieszkań i szuka możliwości kupowania nieruchomości komercyjnych.
„Rzeczpospolita” znalazła się w finale międzynarodowego konkursu INMA Global Media Awards 2025 w kategorii „Best Use of an Event to Build a News Brand”. Kapituła konkursu doceniła projekt Salonu „Rzeczpospolitej”, który powstał podczas ostatniego Forum Ekonomicznego w Karpaczu, jako przestrzeń unikalnego dialogu pomiędzy biznesem, polityką i światem designu.
PostNord Denmark, duński operator pocztowy, wraz z końcem 2025 roku skończy z dostarczaniem listów, ze względu na 90 procentowy spadek liczby wysyłanych listów od początku ubiegłego stulecia.
Jak pracuje słynny zespół deregulacyjny i jak chce wybrać 300 projektów do przedstawienia rządowi, z lawiny pomysłów, które do nich trafiły? O tym red. Aleksandra Ptak–Iglewska rozmawia w programie Rzecz o Biznesie z Adamem Malinowskim, dyrektorem krajowym Corporate Connections.
Dwa i pół roku temu wydawało się to niewykonalne, ale udało się – Adidas sprzedał ostatnią parę butów marki Yeezy rapera Kanye'ego Westa. W ten sposób niemiecki koncern ostatecznie pożegnał się z projektem, który przez długi czas przynosił ogromne pieniądze, by następnie nieoczekiwanie stać się potężnym kamieniem u szyi.
Największe banki USA zaczęły proponować inwestorom instrumenty pochodne powiązane z rublem. Bezwartościowe dotąd rosyjskie obligacje korporacyjne też wracają na rynek.
„Będzie co wspominać” to opowieść o podróżach, które są czymś więcej niż tylko odwiedzaniem nowych miejsc, to zbiór chwil, do których chce się wracać i dzielić z bliskimi - tak brzmi przesłanie nowej kampanii reklamowej biura podróży Rainbow.
Denis Le Vot, szef Dacii opublikował pierwsze zdjęcie nowej Dacii Spring. Nowy model wkrótce będzie dostępny w Europie i ma kosztować poniżej 18 000 euro (75 tys. zł).
Masz aktywną subskrypcję?
Zaloguj się lub wypróbuj za darmo
wydanie testowe.
nie masz konta w serwisie? Dołącz do nas