Współzałożycielka Fundacji IT Girls o swoim podejściu do pracy: Boję się i robię

Kobietom nie brakuje wiedzy technologicznej, umiejętności czy pasji. Brakuje im pewności siebie. Wciąż boją się pójść za głosem swojego serca – mówi w Wiola Klimczak, współzałożycielka i prezeska zarządu Fundacji IT Girls.

Publikacja: 03.12.2024 12:31

Wiola Klimczak: Jeśli naszą jedyną motywacją są pieniądze, to jest to pierwszy krok do wypalenia zaw

Wiola Klimczak

Wiola Klimczak: Jeśli naszą jedyną motywacją są pieniądze, to jest to pierwszy krok do wypalenia zawodowego. Coraz więcej informatyków skarży się na ten syndrom.

Foto: Archiwum prywatne

Kobiety były matkami informatyki, a jednak przyjęło się, że branża IT należy do mężczyzn. Dlaczego kobiety dały się z niej wyprzeć?

Na początku wiele zadań związanych z programowaniem wykonywały kobiety. Kodowanie, które wtedy odbywało się na sucho, często na papierze, było czasochłonne i karkołomne, więc świat uznawał je za nudne. Gdy zorientowano się, że jest to dziedzina dochodowa i szybko rozwijająca się, weszli na ten rynek panowie i zaczęli go dominować. Myślę, że w świecie zarządzanym w większości przez mężczyzn i tworzonym pod mężczyzn - nie miałyśmy zbyt wiele do gadania. Kobietom przypisywano przecież inne role: nauczycielek, pielęgniarek i gospodyń domowych.

Pozostało jeszcze 94% artykułu

Dostęp na ROK tylko za 79zł z Płatnościami powtarzalnymi BLIK

Jak zmienia się Polska, Europa i Świat? Wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i historia w jednym miejscu i na wyciągnięcie ręki.
Subskrybuj i bądź na bieżąco!
Biznes i prawo
Decyzje finansowe w asyście AI? Kobiety widzą to inaczej niż mężczyźni
Biznes i prawo
Zatrudnienie pani do sprzątania domu może „aktywować” wypalenie zawodowe. O co chodzi?
PODCAST "POWIEDZ TO KOBIECIE"
Fundusz awaryjny to nie to samo co poduszka finansowa
Biznes i prawo
Mądra Babcia o biznesie i swoim pokoleniu: Informuję, że my mamy pieniądze
Materiał Promocyjny
Bank Pekao nagrodzony w konkursie The Drum Awards for Marketing EMEA za działania w Fortnite
Biznes i prawo
Pokolenie Z wprowadza do firm nowy rodzaj komunikacji. „Inna wrażliwość”