Reklama

Współzałożycielka Fundacji IT Girls o swoim podejściu do pracy: Boję się i robię

Kobietom nie brakuje wiedzy technologicznej, umiejętności czy pasji. Brakuje im pewności siebie. Wciąż boją się pójść za głosem swojego serca – mówi w Wiola Klimczak, współzałożycielka i prezeska zarządu Fundacji IT Girls.

Publikacja: 03.12.2024 12:31

Wiola Klimczak: Jeśli naszą jedyną motywacją są pieniądze, to jest to pierwszy krok do wypalenia zaw

Wiola Klimczak

Wiola Klimczak: Jeśli naszą jedyną motywacją są pieniądze, to jest to pierwszy krok do wypalenia zawodowego. Coraz więcej informatyków skarży się na ten syndrom.

Foto: Archiwum prywatne

Kobiety były matkami informatyki, a jednak przyjęło się, że branża IT należy do mężczyzn. Dlaczego kobiety dały się z niej wyprzeć?

Na początku wiele zadań związanych z programowaniem wykonywały kobiety. Kodowanie, które wtedy odbywało się na sucho, często na papierze, było czasochłonne i karkołomne, więc świat uznawał je za nudne. Gdy zorientowano się, że jest to dziedzina dochodowa i szybko rozwijająca się, weszli na ten rynek panowie i zaczęli go dominować. Myślę, że w świecie zarządzanym w większości przez mężczyzn i tworzonym pod mężczyzn - nie miałyśmy zbyt wiele do gadania. Kobietom przypisywano przecież inne role: nauczycielek, pielęgniarek i gospodyń domowych.

Pozostało jeszcze 94% artykułu

Tylko 19 zł miesięcznie przez cały rok.

Bądź na bieżąco. Czytaj sprawdzone treści od Rzeczpospolitej. Polityka, wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i psychologia.

Treści, którym możesz zaufać.

Reklama
Biznes i prawo
Ciemna strona ery AI. „Wprowadza do środowiska pracy nową grupę stresorów”
Materiał Promocyjny
Bank Pekao uczy cyberodporności
Biznes i prawo
W Polsce przybywa członkiń zarządów firm i prezesek. Nowe dane
Biznes i prawo
Zawód okołoprawniczy na liście zagrożonych przez AI. Kto powinien myśleć o zmianie fachu?
Biznes i prawo
Historyczny moment w Namibii. Najwyższe stanowiska państwowe obejmują trzy kobiety
Materiał Promocyjny
Stacje ładowania dla ciężarówek pilnie potrzebne
Biznes i prawo
„Personalizacja sięga poziomu mikro”. Etyka w marketingu w erze AI nabiera nowego znaczenia
Materiał Promocyjny
Nowy Ursus to wyjątkowy projekt mieszkaniowy w historii Ronsona
Reklama
Reklama