Reklama

Pokolenie Z to generacja „ukośników”. Ten model działania pracownika zmienia firmy

Ludzie z pokolenia Z mają duży wpływ na działanie firm i sytuację na rynku pracy. Wśród wielu trendów wykreowanych przez nich w tym obszarze teraz dużo mówi się o byciu „slasherami”, czyli po polsku „ukośnikami”. Na czym polega ten sposób funkcjonowania pracownika?

Publikacja: 25.04.2025 11:34

Slasherzy (ukośniki) to osoby, które nie trzymają się jednej ścieżki kariery, ale badają wiele tożsa

Slasherzy (ukośniki) to osoby, które nie trzymają się jednej ścieżki kariery, ale badają wiele tożsamości zawodowych

Foto: Adobe Stock

Nie identyfikują się z jednym zawodem, bo zazwyczaj wykonują ich kilka. W ciągu dnia tworzą grafiki i treści na media społecznościowe, wieczorami dorabiają za barem, a w weekendy doskonalą swoje pasje, z których planują się utrzymywać, na przykład tworzenie ceramiki. W rubryce zawód wpisują ich kilka, przedzielonych ukośnikami – stąd nazwa modelu pracownika slasher (ukośnik), wykreowanego przez ludzi z pokolenia Z.

Slasherzy to osoby, które nie trzymają się jednej ścieżki kariery, ale badają wiele tożsamości zawodowych. Zamiast wspinać się po drabinie korporacyjnej w tradycyjnym sensie, łączą różne umiejętności, prace i pasje przez całe życie zawodowe. Po raz pierwszy tego terminu użyła w 2007 roku dziennikarka magazynu „The New York Times", Marci Alboher. W Chinach mówi się o tym zjawisku od 2017 roku. Slashowy styl życia zyskał tam taką popularność, że w 2019 roku w luksusowym centrum handlowym w Xi'an zorganizowano Slasher Festival.

Pozostało jeszcze 83% artykułu

Już za 19 zł miesięcznie przez rok

Jak zmienia się świat i Polska. Jak wygląda nowa rzeczywistość polityczna po wyborach prezydenckich. Polityka, wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i psychologia.

Czytaj, to co ważne.

Reklama
Biznes i prawo
Pokolenie Z dyktuje warunki pracodawcom. Oto, czego wymaga w ogłoszeniach o pracy
Biznes i prawo
Dr Anna Maria Panasiuk: Zwroty z inwestycji w nieruchomości w Polsce są wyższe niż w Europie
Patronat Rzeczpospolitej
Cyfrowa zmiana, która zaczyna się od kobiet. Co trzecią firmę prowadzi kobieta – czas, by cyfryzacja mówiła także jej głosem
Biznes i prawo
Decyzja o kredycie hipotecznym w asyście AI? Kobiety i mężczyźni widzą to nieco inaczej
Materiał Promocyjny
Bieszczady to region, który wciąż zachowuje aurę dzikości i tajemniczości
Biznes i prawo
Prof. Elżbieta Marciszewska: Inwestowanie w sektor kosmiczny to bardzo efektywne wydawanie pieniędzy
Materiał Promocyjny
Jak sfinansować rozwój w branży rolno-spożywczej?
Reklama
Reklama