Co czwarty kobiecy biznes chce wyjść za granicę. Zbadano, jak planują się rozwijać polskie przedsiębiorczynie

Z nowych danych fundacji Sukces Pisany Szminką wynika, że właścicielka co czwartego kobiecego biznes myśli o rozwinięciu działalności na polu międzynarodowym.

Publikacja: 24.11.2023 16:48

Odwaga i determinacja to podstawa w biznesie.

Odwaga i determinacja to podstawa w biznesie.

Foto: Adobe Stock

Fundacja SPS przeprowadziła ankietę, w której zapytała respondentki, jakie okoliczności skłoniłyby je do uruchamiania biznesu w Polsce. Według zapytanych, byłyby to w pierwszej kolejności niższe składki ZUS (30%), mniejsze podatki (15%), dofinansowanie na start (13%) oraz czasowe zwolnienie ze składek ZUS (11%). Jedną na trzy ankietowane przed założeniem własnego biznesu powstrzymuje obawa o utratę stabilizacji, którą poniekąd gwarantuje praca na etacie. Spośród kobiet, które już mają lub planują założyć firmę, aż 25 proc. zamierza działać na polu międzynarodowym. Badanie to zostało przeprowadzone w związku z nadchodzącą XV edycją konkursu SPS Bizneswoman Roku.

Pozostało jeszcze 83% artykułu

Tylko 69 zł za pół roku czytania.

O tym, jak szybko zmienia się świat. Czy będzie pokój na Ukrainie. Co się dzieje w kraju przed wyborami. Teraz szczególnie warto wiedzieć więcej. Wyjaśniamy, tłumaczymy, inspirujemy.

Biznes
Zaobserwowano niepokojące zjawisko w ocenianiu managerów. Ma związek z płcią
Biznes
Polki zamknęły żywe bakterie w kosmetykach. "Sprzedaż co roku rośnie o 50 procent"
Biznes
Milena Inglot: Skontaktowała się z nami agencja Jennifer Lopez
Biznes
Empatyczne przywództwo - na czym polega i kiedy się opłaca ten styl zarządzania?
Materiał Promocyjny
Warunki rozwoju OZE w samorządach i korzyści z tego płynące
Biznes
Multitasking jest przereklamowany. Oto, jaki styl pracy daje dużo lepsze efekty
Materiał Promocyjny
Sezon motocyklowy wkrótce się rozpocznie, a Suzuki rusza z 19. edycją szkoleń