Reklama
Rozwiń

Co czwarty kobiecy biznes chce wyjść za granicę. Zbadano, jak planują się rozwijać polskie przedsiębiorczynie

Z nowych danych fundacji Sukces Pisany Szminką wynika, że właścicielka co czwartego kobiecego biznes myśli o rozwinięciu działalności na polu międzynarodowym.

Publikacja: 24.11.2023 16:48

Odwaga i determinacja to podstawa w biznesie.

Odwaga i determinacja to podstawa w biznesie.

Foto: Adobe Stock

Fundacja SPS przeprowadziła ankietę, w której zapytała respondentki, jakie okoliczności skłoniłyby je do uruchamiania biznesu w Polsce. Według zapytanych, byłyby to w pierwszej kolejności niższe składki ZUS (30%), mniejsze podatki (15%), dofinansowanie na start (13%) oraz czasowe zwolnienie ze składek ZUS (11%). Jedną na trzy ankietowane przed założeniem własnego biznesu powstrzymuje obawa o utratę stabilizacji, którą poniekąd gwarantuje praca na etacie. Spośród kobiet, które już mają lub planują założyć firmę, aż 25 proc. zamierza działać na polu międzynarodowym. Badanie to zostało przeprowadzone w związku z nadchodzącą XV edycją konkursu SPS Bizneswoman Roku.

Pozostało jeszcze 82% artykułu

Już za 19 zł miesięcznie przez rok

Jak zmienia się Polska, Europa i Świat? Wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i historia w jednym miejscu i na wyciągnięcie ręki.

Subskrybuj i bądź na bieżąco!

Biznes
50 ofert, jedna odpowiedź. Jak Kimberley Ho zbudowała milionowe imperium firmy Evereden?
Biznes
Urszula Rzepniewska, współtwórczyni marki Marlu: Jeszcze nie czas na odcinanie kuponów
Biznes
Lucy Guo deklasuje Taylor Swift na liście najmłodszych miliarderek. Na czym się wzbogaciła?
Biznes
Rekordowa liczba prezesek na liście „Fortune 500”
Biznes
Tylko 5 proc. twórczyń online zarabia powyżej 20 tys. zł. Oto, dlaczego nie doganiają mężczyzn