Reklama

Co czwarty kobiecy biznes chce wyjść za granicę. Zbadano, jak planują się rozwijać polskie przedsiębiorczynie

Z nowych danych fundacji Sukces Pisany Szminką wynika, że właścicielka co czwartego kobiecego biznes myśli o rozwinięciu działalności na polu międzynarodowym.

Publikacja: 24.11.2023 16:48

Odwaga i determinacja to podstawa w biznesie.

Odwaga i determinacja to podstawa w biznesie.

Foto: Adobe Stock

Fundacja SPS przeprowadziła ankietę, w której zapytała respondentki, jakie okoliczności skłoniłyby je do uruchamiania biznesu w Polsce. Według zapytanych, byłyby to w pierwszej kolejności niższe składki ZUS (30%), mniejsze podatki (15%), dofinansowanie na start (13%) oraz czasowe zwolnienie ze składek ZUS (11%). Jedną na trzy ankietowane przed założeniem własnego biznesu powstrzymuje obawa o utratę stabilizacji, którą poniekąd gwarantuje praca na etacie. Spośród kobiet, które już mają lub planują założyć firmę, aż 25 proc. zamierza działać na polu międzynarodowym. Badanie to zostało przeprowadzone w związku z nadchodzącą XV edycją konkursu SPS Bizneswoman Roku.

Pozostało jeszcze 82% artykułu

Już za 19 zł miesięcznie przez rok

Jak zmienia się świat i Polska. Jak wygląda nowa rzeczywistość polityczna po wyborach prezydenckich. Polityka, wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i psychologia.

Czytaj, to co ważne.

Reklama
Biznes
Female Founder World. Od upadku firmy do pomysłu, który inspiruje miliony kobiet
Biznes
Fortuna zbita na pomaganiu. Tak miliarderka Lauren Leichtman zbudowała swoje imperium
Biznes
50 ofert, jedna odpowiedź. Jak Kimberley Ho zbudowała milionowe imperium firmy Evereden?
Biznes
Urszula Rzepniewska, współtwórczyni marki Marlu: Jeszcze nie czas na odcinanie kuponów
Materiał Promocyjny
Bieszczady to region, który wciąż zachowuje aurę dzikości i tajemniczości
Biznes
Lucy Guo deklasuje Taylor Swift na liście najmłodszych miliarderek. Na czym się wzbogaciła?
Materiał Promocyjny
Jak sfinansować rozwój w branży rolno-spożywczej?
Reklama
Reklama