Co czwarty kobiecy biznes chce wyjść za granicę. Zbadano, jak planują się rozwijać polskie przedsiębiorczynie

Z nowych danych fundacji Sukces Pisany Szminką wynika, że właścicielka co czwartego kobiecego biznes myśli o rozwinięciu działalności na polu międzynarodowym.

Publikacja: 24.11.2023 16:48

Odwaga i determinacja to podstawa w biznesie.

Odwaga i determinacja to podstawa w biznesie.

Foto: Adobe Stock

Fundacja SPS przeprowadziła ankietę, w której zapytała respondentki, jakie okoliczności skłoniłyby je do uruchamiania biznesu w Polsce. Według zapytanych, byłyby to w pierwszej kolejności niższe składki ZUS (30%), mniejsze podatki (15%), dofinansowanie na start (13%) oraz czasowe zwolnienie ze składek ZUS (11%). Jedną na trzy ankietowane przed założeniem własnego biznesu powstrzymuje obawa o utratę stabilizacji, którą poniekąd gwarantuje praca na etacie. Spośród kobiet, które już mają lub planują założyć firmę, aż 25 proc. zamierza działać na polu międzynarodowym. Badanie to zostało przeprowadzone w związku z nadchodzącą XV edycją konkursu SPS Bizneswoman Roku.

Pozostało jeszcze 82% artykułu

Dostęp na ROK tylko za 79zł z Płatnościami powtarzalnymi BLIK

Jak zmienia się Polska, Europa i Świat? Wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i historia w jednym miejscu i na wyciągnięcie ręki.
Subskrybuj i bądź na bieżąco!
Biznes
Lucy Guo deklasuje Taylor Swift na liście najmłodszych miliarderek. Na czym się wzbogaciła?
Biznes
Rekordowa liczba prezesek na liście „Fortune 500”
Biznes
Tylko 5 proc. twórczyń online zarabia powyżej 20 tys. zł. Oto, dlaczego nie doganiają mężczyzn
Biznes
Kamila Kończak o tym, jak stworzyć agencję PR, której ufają największe marki premium
Materiał Promocyjny
Firmy, które zmieniły polską branżę budowlaną. 35 lat VELUX Polska
Biznes
Huda Kattan, twórczyni marki Huda Beauty, odzyskała pełnię władzy w swoim imperium