Aktualizacja: 21.11.2024 11:33 Publikacja: 20.10.2023 16:28
Polacy przez lata uwielbiali dania z łososiem.
Foto: Adobe Stock
Polska jest krajem, w którym łosoś stał się jedną z najpopularniejszych ryb i mocno zakorzenił się w menu restauracji na terenie całego kraju. Zdecydowanie łatwiej było – i częściowo nadal jest – zjeść gdziekolwiek łososia na ciepło niż dowolną rybę z polskich jezior.
– Pochodzenie tej ryby nie miało znaczenia, bo przeciętny konsument po prostu lubił łososia. O zakupie decydowała cena i idealna świeżość, konsekwencja dostaw i niezmienność ich przez cały rok. Ta cena w pewnym momencie kilka lat temu poszła jednak mocno do góry i hodowlany łosoś przestał być częstym gościem w domu w takiej ilości jak wcześniej – mówi Agata Wojda, szefowa kuchni.
Od momentu, gdy na temat chłodnika litewskiego napisano artykuł w „The New York Times”, rozgorzała dyskusja w kwestii pochodzenia tego atrakcyjnego dania serwowanego w upalne dni. Skąd tyle kontrowersji wokół polskiej zupy?
Do fast foodów przylgnął wizerunek niezdrowego, ale za to taniego i łatwo dostępnego jedzenia. Tymczasem prawie ośmiu na dziesięciu Amerykanów uważa tego rodzaju produkty za luksusowe. Powód? Inflacja, która dotyka również popularne sieci barów szybkiej obsługi.
W Polsce ślady wytwarzania sera sięgają epoki neolitu. Co ciekawe: ustalenia badaczy dowodzą, że produkowany wtedy przysmak to nie kojarzony najczęściej z polską kuchnią ser żółty, ale zupełnie inny jego rodzaj.
Londyńska restauracja Darjeeling Express od chwili powstania zatrudnia same kobiety. Jakie są początki tego miejsca i jak panie radzą sobie wspólnie w jednej kuchni?
Europejczycy są coraz bardziej przekonani, że mogą wpłynąć na ochronę klimatu poprzez zmianę codziennych nawyków
Smak, konsystencja i zapach ulubionych dań z dzieciństwa pozostaje w pamięci na zawsze. Wielu osobom nawet wizyta w najbardziej wyrafinowanej restauracji nie zastąpi doświadczeń kulinarnych z najmłodszych lat. Doskonale wie o tym właściciel jednej z nowojorskich restauracji, który zamiast szefów kuchni zatrudnia babcie.
W Teatrze Capitol, odbyły się dwa pokazy premierowe hitowej komedii w reżyserii Wojciecha Adamczyka - „Boeing Boeing”. Druga uroczysta premiera połączona była z jubileuszem 30-lecia pracy artystycznej Mikołaja Krawczyka.
Nie od dziś wiadomo, że aby osiągnąć sukces w biznesie, należy nieustannie podążać za najnowszymi trendami. Wymaga to przede wszystkim cennej wiedzy, ale także umiejętności dostosowania się do dynamicznie zmieniających się warunków. Strategiczne Spotkania w Świecie Biznesu to wyjątkowe, ogólnopolskie wydarzenie organizowane na Uniwersytecie Ekonomicznym w Krakowie przez Koło Naukowe Analiz Strategicznych w dniach 25-27 listopada.
Osiedle Fabrica Ursus to unikatowa inwestycja dewelopera Aurec Home, zlokalizowana w dynamicznie rozwijającej się dzielnicy Ursus w Warszawie. To wyjątkowe miejsce łączy nowoczesność z historią, oferując nie tylko komfortowe mieszkania, ale także bogatą infrastrukturę i doskonały dostęp do zielonych terenów. Sprzedaż kolejnego etapu już ruszyła.
Z roku na rok przybywa na rynku zarówno domów, jak i mieszkań, które są zbudowane z materiałów przyjaznych środowisku oraz posiadają rozwiązania oszczędzające zarówno energię, jak i wodę. Patrząc na obecne trendy oraz wymogi narzucane przez UE, budownictwo stawiające na rozwiązania ekologiczne będzie się rozwijać. Bank Pekao, który od wielu lat wspiera rozwiązania proekologiczne, przygotował dla klientów ofertę EKO kredytu mieszkaniowego.
Największymi wyzwaniami są wspieranie polskiego wzornictwa, podejmowanie inicjatyw edukacyjnych oraz zadbanie o dziedzictwo IWP bez regularnego wsparcia finansowego – mówi Michalina Pietrzyk, wiceprezes Instytutu Wzornictwa Przemysłowego.
Jeżeli marki nie zmienią podejścia do zrównoważonego rozwoju dzisiaj to nie wygramy i nie zmniejszymy wpływu na środowisko, a wręcz przeciwnie – mówi Małgorzata Rybak-Dowżyk z T-Mobile Polska. Opowiada, co robi telekom aby być neutralnym dla środowiska i zdradza jakie ma efekty.
Już jutro Pałac Kultury i Nauki zamieni się w globalne centrum turystyki, goszcząc ponad 180 wystawców z 29 krajów. Odkryj wyjątkowe oferty, poznaj innowacyjne rozwiązania, zainspiruj się fascynującymi opowieściami podróżników i nawiąż cenne kontakty biznesowe. Dołącz do tego niezwykłego wydarzenia, które kształtuje przyszłość podróżowania!
Jeszcze niedawno samochody elektryczne nie tylko stanowiły rzadkość na drogach, ale przede wszystkim były dobrem luksusowym, na które mogli sobie pozwolić nieliczni. Dziś sytuacja wygląda zupełnie inaczej, a doskonałym przykładem jest nowa Kia EV3, której ceny po dopłatach z programu “Mój Elektryk” zaczynają się już od 139 900 zł. To jednak nie wszystko, bo ten zgrabny crossover jest naszpikowany innowacjami i oferuje nawet ponad 770 km zasięgu w trybie miejskim! Zaciekawieni?
Masz aktywną subskrypcję?
Zaloguj się lub wypróbuj za darmo
wydanie testowe.
nie masz konta w serwisie? Dołącz do nas