Reklama
Rozwiń
Reklama

Polacy mają nową ulubioną aktywność społeczną. Chodzi o jedzenie

Jeszcze 10 lat temu, w 2014 roku, 28,8 proc. Polaków w ogóle nie jadało poza domem. 5,2 proc. robiło to codziennie, a 12 proc. raz w tygodniu. Przez lata wiele się w tej kwestii zmieniło. Polska stopniowo zmniejsza dystans do bardziej rozwiniętych w kontekście gastronomii krajów Europy.

Publikacja: 12.03.2025 09:45

Spędzanie czasu na posiłkach jest obecnie bardziej popularne niż np. rodzinne i towarzyskie wyjścia

Spędzanie czasu na posiłkach jest obecnie bardziej popularne niż np. rodzinne i towarzyskie wyjścia do kina czy na koncert.

Foto: Adobe Stock

W raporcie Restaurant Week „Jak Polacy zostali foodies. Podsumowanie: Zmiana sceny restauracyjnej w Polsce w latach 2014-2024" czytamy, że od lat 90. wyjścia do restauracji systematycznie zyskują na popularności. Na początku okresu, o którym mowa, w tego rodzaju spotkaniach uczestniczyło ok. 30-40 proc. badanych, a w ostatnich latach jest to już powyżej 70 proc. 

Twórcy raportu zwracają uwagę, że ta istotna zmiana w stylu życia Polaków sprawia, że Polska stopniowo zmniejsza dystans do bardziej rozwiniętych pod względem gastronomii krajów Europy. W 2023 roku udział wydatków na restauracje i hotele w Polsce osiągnął 4,2 proc. i zbliżył się do poziomu Austrii (4,3 proc.) – wyprzedzając m.in. Rumunię (3,6 proc.) oraz Słowację (3,6 proc.).

Pozostało jeszcze 82% artykułu

RP.PL i The New York Times w pakiecie za 199zł!

Kup roczną subskrypcję w promocji Black Month - duet idealny i korzystaj podwójnie!

Zyskujesz:

- Roczny dostęp do The New York Times, w tym do- News, Games, Cooking, Audio, Wirecutter i The Athletic.

- RP.PL- twoje rzetelne i obiektywne źródło najważniejszych informacji z Polski i świata z dodatkową weekendową porcją błyskotliwych tekstów, wnikliwych analiz i inspirujących rozmów w ramach magazynu PLUS MINUS.

Reklama
Styl życia
Starcie uczestniczki Miss Universe z dyrektorem konkursu: Brak szacunku wobec kobiety
Materiał Promocyjny
Czy polskie banki zbudują wspólne AI? Eksperci widzą potencjał, ale też bariery
Styl życia
Bardzo odległe 70 punktów. Tak Polki widzą swój dobrostan finansowy
Styl życia
Pada mit o roszczeniowości pracowników z pokolenia Z. Oto, do jakich poświęceń są gotowi
Styl życia
Budowanie poduszki bezpieczeństwa finansowego – słaba strona polskich rodziców. Badanie
Materiał Promocyjny
ORLEN napędza transformację w Europie Centralnej
Styl życia
W Niemczech nie opłaca się być matką. Oto, jak dotkliwa jest tam „kara za macierzyństwo”
Reklama
Reklama
REKLAMA: automatycznie wyświetlimy artykuł za 15 sekund.
Reklama