Reklama
Rozwiń
Reklama

Polacy mają nową ulubioną aktywność społeczną. Chodzi o jedzenie

Jeszcze 10 lat temu, w 2014 roku, 28,8 proc. Polaków w ogóle nie jadało poza domem. 5,2 proc. robiło to codziennie, a 12 proc. raz w tygodniu. Przez lata wiele się w tej kwestii zmieniło. Polska stopniowo zmniejsza dystans do bardziej rozwiniętych w kontekście gastronomii krajów Europy.

Publikacja: 12.03.2025 09:45

Spędzanie czasu na posiłkach jest obecnie bardziej popularne niż np. rodzinne i towarzyskie wyjścia

Spędzanie czasu na posiłkach jest obecnie bardziej popularne niż np. rodzinne i towarzyskie wyjścia do kina czy na koncert.

Foto: Adobe Stock

W raporcie Restaurant Week „Jak Polacy zostali foodies. Podsumowanie: Zmiana sceny restauracyjnej w Polsce w latach 2014-2024" czytamy, że od lat 90. wyjścia do restauracji systematycznie zyskują na popularności. Na początku okresu, o którym mowa, w tego rodzaju spotkaniach uczestniczyło ok. 30-40 proc. badanych, a w ostatnich latach jest to już powyżej 70 proc. 

Twórcy raportu zwracają uwagę, że ta istotna zmiana w stylu życia Polaków sprawia, że Polska stopniowo zmniejsza dystans do bardziej rozwiniętych pod względem gastronomii krajów Europy. W 2023 roku udział wydatków na restauracje i hotele w Polsce osiągnął 4,2 proc. i zbliżył się do poziomu Austrii (4,3 proc.) – wyprzedzając m.in. Rumunię (3,6 proc.) oraz Słowację (3,6 proc.).

Pozostało jeszcze 82% artykułu

Dodatkowe -10% na BLACK WEEK

Kup roczną subskrypcję w promocji Black Week - duet idealny i korzystaj podwójnie!

Zyskujesz:

- Roczny dostęp do The New York Times, w tym do: News, Games, Cooking, Audio, Wirecutter i The Athletic.

- RP.PL — rzetelne i obiektywne źródło najważniejszych informacji z Polski i świata z dodatkową weekendową porcją błyskotliwych tekstów magazynu PLUS MINUS.

Reklama
Styl życia
To „tylko” internet? Prawdziwe oblicze przemocy wobec kobiet w sieci
Materiał Promocyjny
Twoja gwiazda bliżej niż myślisz — Mercedes Van ProCenter
Styl życia
Robot, który staje się „członkiem rodziny”. Polska klasa średnia ma swój kolejny symbol
Styl życia
Japońskie korporacje zmieniają zasady dotyczące wyglądu pracownic
Styl życia
Internet zalewa fala fioletowych zdjęć profilowych. Mobilizacja w sprawie kobiet, jakiej dawno nie było
Materiał Promocyjny
Cyberprzestępcy zwiększają skalę ataków na urządzenia końcowe – komputery i smartfony
Styl życia
Pokolenie Z zmienia definicję zaangażowania w pracę. Pracodawcy mają się czego bać?
Reklama
Reklama
REKLAMA: automatycznie wyświetlimy artykuł za 15 sekund.
Reklama
Reklama