Wśród powstałych w minionych miesiącach filmów poświęconych tematyce przemocy domowej znalazł się między innymi wyreżyserowany przez Justina Baldoniego obraz „It Ends with Us”. Aktywnie zaangażowana w promocję filmu Blake Lively – odtwórczyni głównej roli – przygotowała na tę okoliczność mnóstwo fantazyjnych stylizacji, nawiązujących do nazwiska odegranej przez siebie postaci, Lily Bloom. Choć kwieciste kreacje podkreślały niewątpliwą urodę aktorki, niewiele miały wspólnego z problematyką poruszaną w filmie: przemocą, jakiej zakochana kobieta doświadcza ze strony partnera. Prowadzona przez filmową Lily Bloom narracja mogła sugerować, że wybierający się do kina widzowie obejrzą romantyczną produkcję poświęconą rodzącemu się między dwojgiem ludzi uczuciu. – Zaproście przyjaciół, załóżcie kwieciste kreacje i przybywajcie do kin – z uśmiechem zachęcała obserwatorów za pośrednictwem mediów społecznościowych.
Gdy 21 sierpnia bieżącego roku, zaledwie dwa tygodnie po premierze filmu z udziałem Blake Lively, na ekrany kin wchodził thriller „Blink Twice” (pol. „Mrugnij dwa razy”) w reżyserii Zoë Kravitz, producenci dołożyli starań, by widzowie mieli świadomość, że film porusza temat przemocy. – Cieszymy się, że film „Blink Twice” właśnie wchodzi na ekrany kin na całym świecie. Jest to thriller psychologiczny o nadużywaniu władzy. Choć opowieść ma charakter fikcyjny, porusza trudną tematykę, taką jak przemoc, między innymi na tle seksualnym – można przeczytać w oficjalnym komunikacie wystosowanym przed premierą filmu.
Czytaj więcej
Sydney Sweeney przeszła spektakularną metamorfozę na potrzeby nowej roli. Efekty przemiany zaprezentowała na zdjęciach umieszczonych w mediach społecznościowych. Po filigranowej blondynce nie ma śladu.
39-letnia Anna Kendrick tematykę przemocy wobec kobiet nagłośniła jeszcze bardziej skutecznie niż córka legendarnego rockmana. W pierwszym wyreżyserowanym przez siebie filmie, „Woman of the Hour” (pol. „Randka w ciemno”), odgrywa rolę uczestniczki telewizyjnego show uwikłanej w niebezpieczną relację z atrakcyjnym i pozornie łagodnym mężczyzną, który okazuje się psychopatycznym mordercą. Trudna tematyka poruszana w filmie skłoniła debiutującą reżyserkę do zrezygnowania z honorarium na rzecz organizacji wspierających ofiary przemocy domowej. Jakich innych argumentów Anna Kendrick użyła, wyjaśniając podjęte przez siebie działania?
Anna Kendrick: reżyserka i odtwórczyni głównej roli w „Woman of the Hour”
Oparty na prawdziwych wydarzeniach thriller opowiada historię seryjnego mordercy, który w latach 70. wystąpił w telewizyjnym programie randkowym w poszukiwaniu swojej kolejnej ofiary. Rodney Alcala uwodził kobiety, oczarowując je swoim wdziękiem, inteligencją i talentem fotograficznym. Zaopatrzony w zdjęcia atrakcyjnych, rozkochanych w sobie przyszłych ofiar, z zimną krwią mordował kolejne osoby, powtarzając im, że są piękne.