Reklama
Rozwiń
Reklama

AI na tropie odcisków palców: mogą nie być unikatowe. Czy również w przypadku bliźniąt jednojajowych?

Naukowcy z nowojorskiego Uniwersytetu Columbia, którzy za pomocą sztucznej inteligencji przeprowadzili obszerne badania w tym zakresie, doszli do ciekawych wniosków.

Publikacja: 19.01.2024 11:56

Naukowcy informują, że narzędzie AI analizowało odciski palców inaczej, niż robi się to tradycyjnymi

Naukowcy informują, że narzędzie AI analizowało odciski palców inaczej, niż robi się to tradycyjnymi metodami.

Foto: Adobe Stock

Różne palce lub różne osoby

Kierowany przez profesora Hoda Lipsona, robotyka z Uniwersytetu Columbia, zespół naukowców, opracował narzędzie AI, które przebadało około 60.000 odcisków palców w celu sprawdzenia, czy pasują one do więcej niż jednej osoby.

Pozostało jeszcze 93% artykułu

RP.PL i The New York Times w pakiecie za 199zł!

Kup roczną subskrypcję w promocji Black Month - duet idealny i korzystaj podwójnie!

Zyskujesz:

- Roczny dostęp do The New York Times, w tym do- News, Games, Cooking, Audio, Wirecutter i The Athletic.

- RP.PL- twoje rzetelne i obiektywne źródło najważniejszych informacji z Polski i świata z dodatkową weekendową porcją błyskotliwych tekstów, wnikliwych analiz i inspirujących rozmów w ramach magazynu PLUS MINUS.

Reklama
Nauka
Nadchodzi rewolucja w leczeniu zębów? Naukowcy stworzyli „święty Graal" stomatologii
Materiał Promocyjny
eSIM w podróży: łatwy dostęp do internetu za granicą, bez opłat roamingowych
Nauka
Chcesz spowolnić demencję? Ten prosty nawyk działa jak tarcza ochronna
Nauka
Myliliśmy się co do postu. Nowe badanie nie pozostawia wątpliwości
Nauka
5000 kroków dziennie może spowolnić postępy choroby Alzheimera. Nowe wyniki badań
Materiał Promocyjny
Rynek europejski potrzebuje lepszych regulacji
Nauka
Prowadzisz siedzący tryb życia? Naukowcy polecają ten popularny napój
Materiał Promocyjny
Wiedza, która trafia w punkt. Prosto do Ciebie. Zamów już dziś!
Reklama
Reklama
REKLAMA: automatycznie wyświetlimy artykuł za 15 sekund.
Reklama
Reklama