Reklama

Ekspertka o zniesieniu zakazu handlu w niedziele: Mogłoby zmienić dobre nawyki rodzin

Temat przywrócenia niedziel handlowych powraca jak bumerang przy okazji zbliżających się wyborów. Jak korelują one z nawykami rodzinnymi i naszymi przyzwyczajeniami?

Publikacja: 12.09.2023 16:56

Dr Marta Majorczyk: "Z psychologicznego punktu widzenia, niedziele niehandlowe nie przyniosły bardzo

Dr Marta Majorczyk: "Z psychologicznego punktu widzenia, niedziele niehandlowe nie przyniosły bardzo negatywnych skutków jeśli chodzi o codzienne funkcjonowanie".

Foto: Adobe Stock

Obecnie około 65 proc. zatrudnionych w handlowej gałęzi gospodarki stanowią kobiety. Pracują głównie jako kasjerki, ekspedientki i menadżerki sklepów. Kiedy w 2018 roku w Polsce zaczęto stopniowo ograniczać handel w niedziele, była to pewnego rodzaju rewolucja, ponieważ sprzedaż w ostatni dzień tygodnia była dozwolona od lat 90. Dwa lata przed wprowadzeniem niedziel niehandlowych z badań przeprowadzonych przez CBOS wynikało, że projekt zakazu handlu w ostatni dzień tygodnia popierało 61 proc. Polaków. Najczęściej były to kobiety. Wskazywano wówczas, że zmiana w ustawie pozytywnie wpłynie na pogłębienie więzi rodzinnych, a dzieci odzyskają matki.

Pozostało jeszcze 85% artykułu

Już za 19 zł miesięcznie przez rok

Jak zmienia się świat i Polska. Jak wygląda nowa rzeczywistość polityczna po wyborach prezydenckich. Polityka, wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i psychologia.

Czytaj, to co ważne.

Reklama
Psychologia
Empatia jako jeden z przedmiotów w szkole? W Danii to rozwiązanie działa od lat
Psychologia
Jak pokonać napięcie związane ze zbliżającą się podróżą?
Psychologia
Ubóstwo nasila problemy psychiczne u dzieci? Zaskakujący wynik badania
Psychologia
Źle się dzieje na studiach psychologicznych w Polsce. Wyniki raportu
Materiał Promocyjny
Bieszczady to region, który wciąż zachowuje aurę dzikości i tajemniczości
Psychologia
Dlaczego Polacy boją się pomocy psychologicznej? Nowe badanie ujawnia zaskakującą przyczynę
Materiał Promocyjny
Jak sfinansować rozwój w branży rolno-spożywczej?
Reklama
Reklama