Trudna sztuka asertywności w pracy. Jak panować nad obowiązkami i umieć odmawiać?

Środowisko pracy, zwłaszcza to wymagające pracy zespołowej, jest miejscem, w którym umiejętności interpersonalne są równie ważne, jak inne kompetencje merytoryczne. Jak kulturalnie wyznaczać swoje granice?

Publikacja: 12.10.2023 15:50

Jak nauczyć się kulturalnie odmawiać w pracy?

Jak nauczyć się kulturalnie odmawiać w pracy?

Foto: Adobe Stock

Branie na siebie nadmiernej ilości obowiązków nigdy nie daje dobrych efektów. Z badania przeprowadzonego w zeszłym roku na zlecenie EU-OSHA Eurobarometr Flash – Puls BHP wynika, że blisko połowa respondentów (46 proc.) że jest narażona na silną presję czasu lub przeciążenie pracą. Wynikające z tego konsekwencje, takie jak chroniczny stres czy przemęczenie, mogą prowadzić do wypalenia zawodowego. W ostatecznym rozrachunku nie służy ani pracownikom, ani pracodawcom.

Pozostało 90% artykułu

Złap mikołajkową okazję!

Czytaj dalej RP.PL.
Ciesz się dostępem do treści najbardziej opiniotwórczego medium w Polsce. Rzetelne informacje, pogłębione analizy, komentarze i opinie. Treści, które inspirują do myślenia. Oglądaj, czytaj, słuchaj.
Psychologia
Poczucie winy wśród pracujących matek: w jaki sposób można mu zaradzić?
Psychologia
Co wpływa na chęć bycia życzliwym? Nie religia i nie wykształcenie. Wyniki badania
Psychologia
Plastyczność mózgu - klucz do pokonania stresu. Jak z niej skorzystać?
Psychologia
Singielki są szczęśliwsze od singli. Zbadano, z czego to wynika
Materiał Promocyjny
Przewaga technologii sprawdza się na drodze
Psychologia
Światowy Dzień Zdrowia Psychicznego 2024. W pracy to nie mobbing najczęściej burzy dobrostan
Materiał Promocyjny
Transformacja w miastach wymaga współpracy samorządu z biznesem i nauką