Reklama

Trudna sztuka asertywności w pracy. Jak panować nad obowiązkami i umieć odmawiać?

Środowisko pracy, zwłaszcza to wymagające pracy zespołowej, jest miejscem, w którym umiejętności interpersonalne są równie ważne, jak inne kompetencje merytoryczne. Jak kulturalnie wyznaczać swoje granice?

Publikacja: 12.10.2023 15:50

Jak nauczyć się kulturalnie odmawiać w pracy?

Jak nauczyć się kulturalnie odmawiać w pracy?

Foto: Adobe Stock

Branie na siebie nadmiernej ilości obowiązków nigdy nie daje dobrych efektów. Z badania przeprowadzonego w zeszłym roku na zlecenie EU-OSHA Eurobarometr Flash – Puls BHP wynika, że blisko połowa respondentów (46 proc.) że jest narażona na silną presję czasu lub przeciążenie pracą. Wynikające z tego konsekwencje, takie jak chroniczny stres czy przemęczenie, mogą prowadzić do wypalenia zawodowego. W ostatecznym rozrachunku nie służy ani pracownikom, ani pracodawcom.

Pozostało jeszcze 89% artykułu

Już za 19 zł miesięcznie przez rok

Jak zmienia się Polska, Europa i Świat? Wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i historia w jednym miejscu i na wyciągnięcie ręki.

Subskrybuj i bądź na bieżąco!

Reklama
Psychologia
Rodzinne wakacje z terapią. Nowy trend zyskuje popularność. Czy to ma sens?
Psychologia
Co łączy osoby określane mianem „cool”? Naukowcy dają odpowiedź
Psychologia
Łatwiej wychować syna niż córkę? Komentarz psychologa daje do myślenia
Psychologia
Przepraszanie nie zawsze jest wyrazem kultury osobistej. Osłabia pozycję kobiet w biznesie
Materiał Promocyjny
Sprzedaż motocykli mocno się rozpędza
Psychologia
Dr Katarzyna Wasilewska: Najważniejsze w macierzyństwie jest bycie dobrą dla samej siebie
Reklama
Reklama