Trudna sztuka asertywności w pracy. Jak panować nad obowiązkami i umieć odmawiać?

Środowisko pracy, zwłaszcza to wymagające pracy zespołowej, jest miejscem, w którym umiejętności interpersonalne są równie ważne, jak inne kompetencje merytoryczne. Jak kulturalnie wyznaczać swoje granice?

Publikacja: 12.10.2023 15:50

Jak nauczyć się kulturalnie odmawiać w pracy?

Jak nauczyć się kulturalnie odmawiać w pracy?

Foto: Adobe Stock

Branie na siebie nadmiernej ilości obowiązków nigdy nie daje dobrych efektów. Z badania przeprowadzonego w zeszłym roku na zlecenie EU-OSHA Eurobarometr Flash – Puls BHP wynika, że blisko połowa respondentów (46 proc.) że jest narażona na silną presję czasu lub przeciążenie pracą. Wynikające z tego konsekwencje, takie jak chroniczny stres czy przemęczenie, mogą prowadzić do wypalenia zawodowego. W ostatecznym rozrachunku nie służy ani pracownikom, ani pracodawcom.

Pozostało jeszcze 89% artykułu

Dostęp na ROK tylko za 79zł z Płatnościami powtarzalnymi BLIK

Jak zmienia się Polska, Europa i Świat? Wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i historia w jednym miejscu i na wyciągnięcie ręki.
Subskrybuj i bądź na bieżąco!
Psychologia
Długi weekend może być trudny dla psychiki. Dlaczego tak się dzieje?
Psychologia
CBOS zbadał obowiązujące wzorce kobiecości i męskości. „Takie normy sprzyjają wstydowi”
Psychologia
Szydełkowanie i haftowanie mają wpływ na zdrowie psychiczne. Psycholog wyjaśnia
Psychologia
Oto, co się dzieje w mózgu, gdy pisze się pamiętnik. Każdy powinien to wiedzieć
Materiał Promocyjny
Firmy, które zmieniły polską branżę budowlaną. 35 lat VELUX Polska
PODCAST "POWIEDZ TO KOBIECIE"
O syndromie wysokiego maku, czyli na czym polega lęk przed osiąganiem sukcesów