Trudna sztuka asertywności w pracy. Jak panować nad obowiązkami i umieć odmawiać?

Środowisko pracy, zwłaszcza to wymagające pracy zespołowej, jest miejscem, w którym umiejętności interpersonalne są równie ważne, jak inne kompetencje merytoryczne. Jak kulturalnie wyznaczać swoje granice?

Publikacja: 12.10.2023 15:50

Jak nauczyć się kulturalnie odmawiać w pracy?

Jak nauczyć się kulturalnie odmawiać w pracy?

Foto: Adobe Stock

Branie na siebie nadmiernej ilości obowiązków nigdy nie daje dobrych efektów. Z badania przeprowadzonego w zeszłym roku na zlecenie EU-OSHA Eurobarometr Flash – Puls BHP wynika, że blisko połowa respondentów (46 proc.) że jest narażona na silną presję czasu lub przeciążenie pracą. Wynikające z tego konsekwencje, takie jak chroniczny stres czy przemęczenie, mogą prowadzić do wypalenia zawodowego. W ostatecznym rozrachunku nie służy ani pracownikom, ani pracodawcom.

Pozostało jeszcze 90% artykułu

Tylko 69 zł za pół roku czytania.

O tym, jak szybko zmienia się świat. Czy będzie pokój na Ukrainie. Co się dzieje w kraju przed wyborami. Teraz szczególnie warto wiedzieć więcej. Wyjaśniamy, tłumaczymy, inspirujemy.

Psychologia
„Double bind”. Pułapka, z której kobiety muszą się uwolnić, aby budować pewność siebie
Psychologia
Informacje o zmianach klimatycznych mogą zrujnować psychikę. „Realne zagrożenie”
Psychologia
Ariana Grande: Terapia dla młodych artystów powinna być zapisana w kontrakcie
Psychologia
Uwaga na psychoterapie w sieci. "Równie dobrze mogę leczyć sokiem z jarzębiny"
Materiał Promocyjny
Warunki rozwoju OZE w samorządach i korzyści z tego płynące
Psychologia
Morning anxiety - napięcie, które może być niebezpieczne dla zdrowia. Jak mu zaradzić?
Materiał Promocyjny
Sezon motocyklowy wkrótce się rozpocznie, a Suzuki rusza z 19. edycją szkoleń