Kobieca piłka nożna zyskuje coraz większą popularność. Najnowszy raport Deloitte, o którym pisałyśmy w marcu tego roku, pokazuje, że kobiece profesjonalne kluby sportowe otrzymują coraz większe finansowanie od sponsorów i coraz więcej przestrzeni transmisyjnej w mediach, przybywa też komercyjnych współprac z firmami z różnych branż.
Rozgrywki Ligi Mistrzyń UEFA do obejrzenia tylko na Disney+
Autorzy raportu spodziewają się, że większe przychody kobiece kluby będą czerpać między innymi z transmisji. Jedną z firm z branży medialnej, które zdecydowały się na inwestycję w kobiecą piłkę nożną, jest koncern The Walt Disney Company, a konkretnie – należąca do niego platforma streamingowa Disney+.
Mająca około 125 milionów subskrybentów na całym świecie platforma poinformowała właśnie, że od przyszłego sezonu Ligi Mistrzyń UEFA, czyli od października 2025 roku, będzie jedynym serwisem w Europie, w którym miłośnicy piłki nożnej będą mogli oglądać na żywo wszystkie mecze kobiecej ligi. Dotyczy to wszystkich krajów europejskich – również Polski.
Czytaj więcej
Eksperci nie mają wątpliwości: kobiecy sport jest coraz popularniejszy. Analitycy z firmy Deloitt...
W zbliżającym się sezonie 2025/26 platforma Disney+ będzie transmitować wszystkie 75 meczów Ligi Mistrzyń UEFA. Wszystkie mecze będą opatrzone komentarzem w wielu językach (także w języku polskim). Mecze wyprodukuje należąca do Disneya stacja ESPN. Przed i po meczach Disney+ będzie emitować też komentujące rozgrywki programy dla widzów w różnym wieku.