Aktualizacja: 22.03.2025 12:22 Publikacja: 30.10.2023 17:04
Iga Świątek zrobiła furorę w czerwonej sukni projektu Magdy Butrym.
Foto: PAP
Marta Jarosz: Czerwona suknia projektu Magdy Butrym, w której Iga Świątek wystąpiła podczas ceremonii losowania grup WTA Finals, wywołała falę komentarzy i zachwyt internautów oraz mediów. Jak pani ją ocenia?
Lidia Kalita: Możliwe, że nie będę obiektywna, odpowiadając na to pytanie, ponieważ śmiało mogę o sobie powiedzieć, że jestem wielką fanką Igi. (śmiech) Oglądam wszystkie jej mecze, uwielbiam ją jako sportsmenkę i człowieka, uważam, że ma wyjątkowo dobrą energię. To wewnętrzne piękno sprawia, że wygląda dobrze we wszystkim, co założy. Czerwona suknia była strzałem w dziesiątkę. Kolor świetnie współgrał z jej urodą i pozostałymi elementami stylizacji – makijażem, fryzurą. Dzięki temu strojowi Iga wyróżniała się na tle pozostałych tenisistek – od razu było widać, kto jest pierwszą rakietą świata!
Współczesne Polki chcą czuć się ważne, ale również są dla siebie krytyczne, wynika z badania przeprowadzonego w marcu br. przez twórczynie popularnego na Instagramie profilu socjożki.pl, Katarzynę Krzywicką-Zdunek i Dorotę Peretiatkowicz.
Z raportu Ipsos „(Nie)równość płci w Polsce” wynika, że prawie połowa Polaków jest zaniepokojona tym, jak daleko zaszyły działania, których celem jest zniwelowanie różnic w funkcjonowaniu kobiet i mężczyzn na różnych polach. Badanie pokazuje także, jakie stereotypy dotyczące płci są wciąż obecne.
Jeszcze 10 lat temu, w 2014 roku, 28,8 proc. Polaków w ogóle nie jadało poza domem. 5,2 proc. robiło to codziennie, a 12 proc. raz w tygodniu. Przez lata wiele się w tej kwestii zmieniło. Polska stopniowo zmniejsza dystans do bardziej rozwiniętych w kontekście gastronomii krajów Europy.
Tradycja organizowania balów debiutantek sięga w Europie XVIII wieku. Zwyczaj ten wciąż jest popularny także w naszych czasach. Dlaczego o udziale w balu debiutantek marzą dziewczyny z „dobrych rodzin” z całego świata i na czym polegają te imprezy?
Przesłanki i czynniki efektywnego wdrażania projektów OZE przez JST uwzględniające kwestie ekonomiczne, środowiskowe i społeczne.
Raport Komisji Europejskiej nie pozostawia wątpliwości – brakuje nam wiedzy w podstawowych tematach.
Jazda na motocyklu to z całą pewnością wielka przyjemność, o czym zaświadczy każdy, kto chociaż raz miał okazję – legalnie, podkreślmy – poprowadzić maszynę na dwóch kołach.
Projekt autorstwa biura SAAN Architekci zdobył nagrodę w konkursie International Property Awards 2024. Wnętrza willi na Dolnym Śląsku to minimalizm i kojące kolory, a także otwarcie się na otaczającą dom przyrodę.
„Georges Blanc” to najstarsza gwiazdkowa restauracja na świecie. Pierwszą gwiazdkę w przewodniku Michelin zdobyła w 1929 roku. W 1981 roku otrzymała trzecią – i właśnie ją straciła, po 44 latach. „Nie spodziewaliśmy się tego” – skomentował szef kuchni restauracji „Georges Blanc”.
Kiedyś przyszła do nas klientka, znana scenografka, i powiedziała: „Chcę poczuć się wkurzona. Robię projekt, który jest fajny, ale zbyt klasyczny. Muszę poczuć wściekłość, bo inaczej nie będę wyrazista”. To było wyzwanie, ale znaleźliśmy dla niej zapach – mówi Victor Kochetov, twórca i współwłaściciel Mood Scent Bar, największej polskiej sieci perfumerii niszowych.
Pełny garnitur, z klasyczną koszulą i krawatem wrócił na wybiegi i czerwone dywany. W takich zestawach wystąpiło w ostatnim czasie wiele znanych kobiet, trudno też o markę odzieżową, która nie miałaby w swojej najnowszej kolekcji typowo garniturowych ubrań i dodatków. Z czego wynika powrót tego zapomnianego nieco trendu?
Warszawa i Kraków to miejsca, które najczęściej odwiedzają turyści przyjeżdżający do Polski. Na liście największych polskich atrakcji turystycznych na razie próżno szukać Łodzi. To jednak się stopniowo zmienia.
Breitling, szwajcarski potentat na rynku zegarków, nie zwalnia tempa. Po zakupie Universal Genève w 2023 roku, Szwajcarzy ogłosili kolejne przejęcie. Dzięki temu z niebytu powróci 200-letnia marka zegarkowa Gallet, niezwykle zasłużona w erze pionierów lotnictwa.
W ostatnich latach wiele znanych marek odzieżowych przeżywało kłopoty. Niektóre z nich, jak Forever 21, nie poradziły sobie z konkurencją. Gap, amerykańska marka znana na całym świecie, wychodzi na prostą. Nowa strategia zaczyna działać - oceniają analitycy.
Sztuczna inteligencja rewolucjonizuje branżę jubilerską, usprawniając projektowanie, produkcję i sprzedaż biżuterii. Czy nowoczesna technologia na zawsze odmieni ten sektor?
Masz aktywną subskrypcję?
Zaloguj się lub wypróbuj za darmo
wydanie testowe.
nie masz konta w serwisie? Dołącz do nas