Raport Ofcom Online Nation to coroczna publikacja, która analizuje m.in. zachowania ludzi w sieci oraz podejście do internetu. Ofcom jest brytyjskim organem państwowym, który odpowiada za kontrolowanie i nadzorowanie rynku mediów oraz telekomunikacji.
Pokolenie Z spędza w sieci rekordową ilość czasu
Według danych z raportu w maju 2024 r. dorośli w Wielkiej Brytanii spędzili w internecie średnio 4 godziny i 20 minut dziennie. Najwyższy wynik zaobserwowano u osób w wieku 18-24 lata, czyli wśród pokolenia Z – dokładnie 6 godzin i 1 minuta. Najmniej aktywni w sieci byli seniorzy, czyli osoby w wieku 65+. W tej grupie średni wynik wyniósł 3 godziny i 10 minut.
Tak wysoki wynik u młodych dorosłych jest związany z bardziej intensywnym korzystaniem z mediów społecznościowych, a zwłaszcza z TikToka i Snapchata. Tego pierwszego używa 3/4 osób w wieku od 18 do 24 lat, spędzając średnio 64 minuty dziennie w aplikacji. Na Snapchacie użytkownicy z pokolenia Z spędzali średnio 55 minut. Młodzi dorośli w znacznie mniejszym stopniu używają Facebooka, bo zaledwie 15 minut dziennie (dla porównania średni czas spędzany przez dorosłych ogółem na Facebooku wyniósł 39 minut). To medium cieszy się popularnością wśród sporo starszych użytkowników.
Czytaj więcej
Oznaką finansowego sukcesu dla Amerykanów z pokolenia Z jest roczny dochód na poziomie prawie 600 tys. dolarów. To więcej niż średnia dla wszystkich pokoleń wynosząca nieco ponad 270 tys. Kwoty te są zdecydowanie wyższe od tego, ile mieszkańcy USA faktycznie zarabiają.
Czas online a płeć. Kobiety na prowadzeniu
Z badania wynika, że to kobiety spędzają więcej czasu online. Taki wynik zaobserwowano we wszystkich grupach wiekowych. Średnia dzienna dla kobiet wyniosła 4 godziny i 36 minut, o 33 minuty więcej niż dla mężczyzn. Największa różnica była widoczna wśród przedstawicieli pokolenia Z. Kobiety w wieku 18–24 lat spędzały w internecie średnio 6 godzin i 36 minut, zaś mężczyźni 5 godzin i 28 minut.