Reklama
Rozwiń

Pokolenie Z hołduje nowym wartościom w kwestii finansów. Oto, jak młodzi widzą życie na kredycie

Wbrew stereotypom przedstawicie pokolenia Z to nie tylko miłośnicy mediów społecznościowych i innych rozrywek dostarczanych przez internet. Postawy młodych ludzi z tej grupy mogą inspirować, a na pewno skłaniają do refleksji.

Publikacja: 28.01.2025 22:41

Z nowych danych wynika, że wielu młodych poszukuje wiedzy na temat finansów na własną rękę.

Z nowych danych wynika, że wielu młodych poszukuje wiedzy na temat finansów na własną rękę.

Foto: Adobe Stock

Jedną z cech charakterystycznych dla pokolenia Z jest otwartość jego członków w rozmowach o pieniądzach. Z badań Credit One Bank wynika, że aż 33 proc. młodych z tej grupy regularnie omawia kwestie finansowe z rodziną. W zestawieniu z zaledwie 6 proc. przedstawicieli pokolenia baby boomers, którzy działają właśnie w ten sposób, widać, że różnica jest naprawdę duża. Rozmowy o pieniądzach przestają być tabu, co może stanowić pierwszy krok do przełamywania barier w edukacji finansowej.

Pozostało jeszcze 84% artykułu

Już za 19 zł miesięcznie przez rok

Jak zmienia się Polska, Europa i Świat? Wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i historia w jednym miejscu i na wyciągnięcie ręki.

Subskrybuj i bądź na bieżąco!

Styl życia
Koniec terroru urody? Badanie pokazało, jak Polki definiują dziś ideał kobiety
Materiał Promocyjny
25 lat działań na rzecz zrównoważonego rozwoju
Styl życia
Obowiązkowa służba wojskowa dla kobiet w Danii. Jakie kraje zdecydowały się na podobny krok?
Styl życia
Bumerangowanie ciągle żywe. Pokolenie Z powiela doświadczenia rodziców
Styl życia
Kim jest dziś ojciec dla Polaków? „Widać trend do budowania bliskich i otwartych więzi”
Styl życia
Francja idzie na wojnę z urządzeniami elektronicznymi. Będą nowe zakazy dotyczące dzieci