Reklama

Pokolenie Z hołduje nowym wartościom w kwestii finansów. Oto, jak młodzi widzą życie na kredycie

Wbrew stereotypom przedstawicie pokolenia Z to nie tylko miłośnicy mediów społecznościowych i innych rozrywek dostarczanych przez internet. Postawy młodych ludzi z tej grupy mogą inspirować, a na pewno skłaniają do refleksji.

Publikacja: 28.01.2025 22:41

Z nowych danych wynika, że wielu młodych poszukuje wiedzy na temat finansów na własną rękę.

Z nowych danych wynika, że wielu młodych poszukuje wiedzy na temat finansów na własną rękę.

Foto: Adobe Stock

Jedną z cech charakterystycznych dla pokolenia Z jest otwartość jego członków w rozmowach o pieniądzach. Z badań Credit One Bank wynika, że aż 33 proc. młodych z tej grupy regularnie omawia kwestie finansowe z rodziną. W zestawieniu z zaledwie 6 proc. przedstawicieli pokolenia baby boomers, którzy działają właśnie w ten sposób, widać, że różnica jest naprawdę duża. Rozmowy o pieniądzach przestają być tabu, co może stanowić pierwszy krok do przełamywania barier w edukacji finansowej.

Pozostało jeszcze 84% artykułu

Już za 19 zł miesięcznie przez rok

Jak zmienia się świat i Polska. Jak wygląda nowa rzeczywistość polityczna po wyborach prezydenckich. Polityka, wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i psychologia.

Czytaj, to co ważne.

Reklama
Styl życia
Pokolenie Z nie szuka romansów w aplikacjach randkowych. Woli inną przestrzeń
Styl życia
Sophie Turner odpiera zarzuty o zaniedbywanie córek. Zdecydowana reakcja aktorki
Styl życia
AI staje się nowym „przyborem szkolnym”. Zagrożenie czy stymulator rozwoju?
Styl życia
Zapachy mogą pomóc w walce ze stresem? Japończycy rzucają nowe światło na to zagadnienie
Materiał Promocyjny
Bieszczady to region, który wciąż zachowuje aurę dzikości i tajemniczości
Styl życia
Koniec wieczorów panieńskich, jakie znamy? W ich organizacji daje o sobie znać nowy trend
Materiał Promocyjny
Jak sfinansować rozwój w branży rolno-spożywczej?
Reklama
Reklama