Reklama

Pokolenie Z hołduje nowym wartościom w kwestii finansów. Oto, jak młodzi widzą życie na kredycie

Wbrew stereotypom przedstawicie pokolenia Z to nie tylko miłośnicy mediów społecznościowych i innych rozrywek dostarczanych przez internet. Postawy młodych ludzi z tej grupy mogą inspirować, a na pewno skłaniają do refleksji.

Publikacja: 28.01.2025 22:41

Z nowych danych wynika, że wielu młodych poszukuje wiedzy na temat finansów na własną rękę.

Z nowych danych wynika, że wielu młodych poszukuje wiedzy na temat finansów na własną rękę.

Foto: Adobe Stock

Jedną z cech charakterystycznych dla pokolenia Z jest otwartość jego członków w rozmowach o pieniądzach. Z badań Credit One Bank wynika, że aż 33 proc. młodych z tej grupy regularnie omawia kwestie finansowe z rodziną. W zestawieniu z zaledwie 6 proc. przedstawicieli pokolenia baby boomers, którzy działają właśnie w ten sposób, widać, że różnica jest naprawdę duża. Rozmowy o pieniądzach przestają być tabu, co może stanowić pierwszy krok do przełamywania barier w edukacji finansowej.

Pozostało jeszcze 84% artykułu

Już za 19 zł miesięcznie przez rok

Jak zmienia się świat i Polska. Jak wygląda nowa rzeczywistość polityczna po wyborach prezydenckich. Polityka, wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i psychologia.

Czytaj, to co ważne.

Reklama
Styl życia
Dorota Roqueplo o kreacjach na Bal Debiutantów: Prostota zawsze wygrywa
Styl życia
Zmieniają się powody, dla których ludzie czytają. Niepokojące wyniki badania
Styl życia
Badanie pokazało, na co naprawdę wydaje pieniądze polskie pokolenie Z. Stereotyp umiera
Styl życia
Miłośniczka zwierząt w nietypowych okolicznościach ocaliła prowadzone schronisko
Styl życia
Polscy rodzice wspierają dzieci w unikaniu jednej z lekcji. Alarmujące dane
Reklama
Reklama