Reklama
Rozwiń
Reklama

Pokolenie Z pada ofiarą niebezpiecznej mody finansowej. „Kwestia nieświadomości”

Z badania Banku BNP Paribas, przeprowadzonego w grupie wiekowej 18-30, wynika, że 81 proc. ankietowanych skorzystało w ciągu ostatniego roku z opcji odroczenia zapłaty. Nie wszyscy robią to jednak świadomie. Badanie pokazuje, jak konieczna jest edukacja finansowa młodych.

Publikacja: 01.04.2025 17:01

Pokolenie Z szczególnie chętnie korzysta z płatności odroczonych.

Pokolenie Z szczególnie chętnie korzysta z płatności odroczonych.

Foto: Adobe Stock

Płatności odroczone już dłuższy czas podbijają rynek, szczególnie wśród młodych konsumentów, którzy cenią elastyczność, wygodę i – jak im się wydaje – kontrolę nad budżetem.  Wspomniane badanie pokazuje, że różnorodność dostępnych form płatności odroczonych pozwala konsumentom dopasować narzędzia do swoich potrzeb. Spośród respondentów biorących udział w ankiecie 37 proc. odpowiedziało, że w minionym roku skorzystało z usług umożliwiających płatności odroczone, takich jak Klarna, PayPo, Twisto, Allegro Pay lub innych działających na zasadzie „kup teraz, płać później”. 25 proc. badanych zdecydowało się na transakcje z użyciem karty kredytowej (karty płatniczej, która pozwala na realizację transakcji bezgotówkowych w ramach przyznanego przez bank limitu kredytowego), a 19 proc. na tradycyjne raty. 

Pozostało jeszcze 82% artykułu

RP.PL i The New York Times w pakiecie za 199zł!

Kup roczną subskrypcję w promocji Black Month - duet idealny i korzystaj podwójnie!

Zyskujesz:

- Roczny dostęp do The New York Times, w tym do- News, Games, Cooking, Audio, Wirecutter i The Athletic.

- RP.PL- twoje rzetelne i obiektywne źródło najważniejszych informacji z Polski i świata z dodatkową weekendową porcją błyskotliwych tekstów, wnikliwych analiz i inspirujących rozmów w ramach magazynu PLUS MINUS.

Reklama
Styl życia
Internet zalewa fala fioletowych zdjęć profilowych. Mobilizacja w sprawie kobiet, jakiej dawno nie było
Styl życia
Pokolenie Z zmienia definicję zaangażowania w pracę. Pracodawcy mają się czego bać?
Styl życia
Flamenco inkluzywne – wyjątkowy taniec i projekt, który pozwala przeformatować emocje
Styl życia
Polki nie wiedzą, czy mają oszczędności. Badanie dało niepokojący wynik
Materiał Promocyjny
Manager w erze AI – strategia, narzędzia, kompetencje AI
Styl życia
Starcie uczestniczki Miss Universe z dyrektorem konkursu: Brak szacunku wobec kobiety
Materiał Promocyjny
eSIM w podróży: łatwy dostęp do internetu za granicą, bez opłat roamingowych
Reklama
Reklama
REKLAMA: automatycznie wyświetlimy artykuł za 15 sekund.
Reklama
Reklama