Pokolenie Z pada ofiarą niebezpiecznej mody finansowej. „Kwestia nieświadomości”

Z badania Banku BNP Paribas, przeprowadzonego w grupie wiekowej 18-30, wynika, że 81 proc. ankietowanych skorzystało w ciągu ostatniego roku z opcji odroczenia zapłaty. Nie wszyscy robią to jednak świadomie. Badanie pokazuje, jak konieczna jest edukacja finansowa młodych.

Publikacja: 01.04.2025 17:01

Pokolenie Z szczególnie chętnie korzysta z płatności odroczonych.

Pokolenie Z szczególnie chętnie korzysta z płatności odroczonych.

Foto: Adobe Stock

Płatności odroczone już dłuższy czas podbijają rynek, szczególnie wśród młodych konsumentów, którzy cenią elastyczność, wygodę i – jak im się wydaje – kontrolę nad budżetem.  Wspomniane badanie pokazuje, że różnorodność dostępnych form płatności odroczonych pozwala konsumentom dopasować narzędzia do swoich potrzeb. Spośród respondentów biorących udział w ankiecie 37 proc. odpowiedziało, że w minionym roku skorzystało z usług umożliwiających płatności odroczone, takich jak Klarna, PayPo, Twisto, Allegro Pay lub innych działających na zasadzie „kup teraz, płać później”. 25 proc. badanych zdecydowało się na transakcje z użyciem karty kredytowej (karty płatniczej, która pozwala na realizację transakcji bezgotówkowych w ramach przyznanego przez bank limitu kredytowego), a 19 proc. na tradycyjne raty. 

Pozostało jeszcze 82% artykułu

Czytaj o tym, co dla Ciebie ważne.

Sprawdzaj z nami, jak zmienia się świat i co dzieje się w kraju. Wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia, historia i psychologia w jednym miejscu.
Styl życia
Ważne odkrycie dla szukających motywacji do ruchu. Oto, co najskuteczniej do niego zachęca
Styl życia
Głośne szukanie. Nowa strategia randkowania w internecie zastępuje aplikacje
Styl życia
Pokolenie Z je poza domem inaczej, niż można by przypuszczać. Nie do naśladowania
Styl życia
Plotkowanie po polsku. Zbadano, kto i kogo najczęściej dziś obgaduje
Styl życia
Wyłączenie otwartych pętli. Oto klucz do prawdziwie regenerującego urlopu