Reklama

Pokolenie Z pada ofiarą niebezpiecznej mody finansowej. „Kwestia nieświadomości”

Z badania Banku BNP Paribas, przeprowadzonego w grupie wiekowej 18-30, wynika, że 81 proc. ankietowanych skorzystało w ciągu ostatniego roku z opcji odroczenia zapłaty. Nie wszyscy robią to jednak świadomie. Badanie pokazuje, jak konieczna jest edukacja finansowa młodych.

Publikacja: 01.04.2025 17:01

Pokolenie Z szczególnie chętnie korzysta z płatności odroczonych.

Pokolenie Z szczególnie chętnie korzysta z płatności odroczonych.

Foto: Adobe Stock

Płatności odroczone już dłuższy czas podbijają rynek, szczególnie wśród młodych konsumentów, którzy cenią elastyczność, wygodę i – jak im się wydaje – kontrolę nad budżetem.  Wspomniane badanie pokazuje, że różnorodność dostępnych form płatności odroczonych pozwala konsumentom dopasować narzędzia do swoich potrzeb. Spośród respondentów biorących udział w ankiecie 37 proc. odpowiedziało, że w minionym roku skorzystało z usług umożliwiających płatności odroczone, takich jak Klarna, PayPo, Twisto, Allegro Pay lub innych działających na zasadzie „kup teraz, płać później”. 25 proc. badanych zdecydowało się na transakcje z użyciem karty kredytowej (karty płatniczej, która pozwala na realizację transakcji bezgotówkowych w ramach przyznanego przez bank limitu kredytowego), a 19 proc. na tradycyjne raty. 

Pozostało jeszcze 82% artykułu

Już za 19 zł miesięcznie przez rok

Jak zmienia się świat i Polska. Jak wygląda nowa rzeczywistość polityczna po wyborach prezydenckich. Polityka, wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i psychologia.

Czytaj, to co ważne.

Reklama
Styl życia
Pokolenie Z nie szuka romansów w aplikacjach randkowych. Woli inną przestrzeń
Styl życia
Sophie Turner odpiera zarzuty o zaniedbywanie córek. Zdecydowana reakcja aktorki
Styl życia
AI staje się nowym „przyborem szkolnym”. Zagrożenie czy stymulator rozwoju?
Styl życia
Zapachy mogą pomóc w walce ze stresem? Japończycy rzucają nowe światło na to zagadnienie
Materiał Promocyjny
Bieszczady to region, który wciąż zachowuje aurę dzikości i tajemniczości
Styl życia
Koniec wieczorów panieńskich, jakie znamy? W ich organizacji daje o sobie znać nowy trend
Materiał Promocyjny
Jak sfinansować rozwój w branży rolno-spożywczej?
Reklama
Reklama