Reklama

Pokolenie Z pada ofiarą niebezpiecznej mody finansowej. „Kwestia nieświadomości”

Z badania Banku BNP Paribas, przeprowadzonego w grupie wiekowej 18-30, wynika, że 81 proc. ankietowanych skorzystało w ciągu ostatniego roku z opcji odroczenia zapłaty. Nie wszyscy robią to jednak świadomie. Badanie pokazuje, jak konieczna jest edukacja finansowa młodych.

Publikacja: 01.04.2025 17:01

Pokolenie Z szczególnie chętnie korzysta z płatności odroczonych.

Pokolenie Z szczególnie chętnie korzysta z płatności odroczonych.

Foto: Adobe Stock

Płatności odroczone już dłuższy czas podbijają rynek, szczególnie wśród młodych konsumentów, którzy cenią elastyczność, wygodę i – jak im się wydaje – kontrolę nad budżetem.  Wspomniane badanie pokazuje, że różnorodność dostępnych form płatności odroczonych pozwala konsumentom dopasować narzędzia do swoich potrzeb. Spośród respondentów biorących udział w ankiecie 37 proc. odpowiedziało, że w minionym roku skorzystało z usług umożliwiających płatności odroczone, takich jak Klarna, PayPo, Twisto, Allegro Pay lub innych działających na zasadzie „kup teraz, płać później”. 25 proc. badanych zdecydowało się na transakcje z użyciem karty kredytowej (karty płatniczej, która pozwala na realizację transakcji bezgotówkowych w ramach przyznanego przez bank limitu kredytowego), a 19 proc. na tradycyjne raty. 

Pozostało jeszcze 82% artykułu

Już za 19 zł miesięcznie przez rok

Jak zmienia się świat i Polska. Jak wygląda nowa rzeczywistość polityczna po wyborach prezydenckich. Polityka, wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i psychologia.

Czytaj, to co ważne.

Reklama
Styl życia
Dorota Roqueplo o kreacjach na Bal Debiutantów: Prostota zawsze wygrywa
Styl życia
Zmieniają się powody, dla których ludzie czytają. Niepokojące wyniki badania
Styl życia
Badanie pokazało, na co naprawdę wydaje pieniądze polskie pokolenie Z. Stereotyp umiera
Styl życia
Miłośniczka zwierząt w nietypowych okolicznościach ocaliła prowadzone schronisko
Styl życia
Polscy rodzice wspierają dzieci w unikaniu jednej z lekcji. Alarmujące dane
Reklama
Reklama