Reklama

Pokolenie Z odważnie definiuje priorytety finansowe na 2025 r. Oto cel nr 1 młodych

Najnowsza edycja corocznego badania konsumenckiego Mastercard pokazuje zmiany w wydatkach Polaków przeznaczonych na doświadczenia i przeżycia. 58 proc. polskich respondentów deklaruje, że w stosunku do ubiegłego roku, zwiększyli budżety na ten cel. Szczególnie żądne wrażeń jest pokolenie Z.

Publikacja: 02.04.2025 17:35

Z badania wynika, że przedstawiciele pokolenia Z są najbardziej zaangażowani w pogoń za przeżyciami.

Z badania wynika, że przedstawiciele pokolenia Z są najbardziej zaangażowani w pogoń za przeżyciami.

Foto: Adobe Stock

Dla 87 proc. ankietowanych polskich konsumentów priorytetem jest inwestowanie w niezapomniane chwile uwzględnione na „liście marzeń” – pokazuje badanie przeprowadzone w lutym 2025 r. wśród ponad 15 000 konsumentów w całej Europie. Wśród ankietowanych Polaków motywacją do inwestycji w doświadczenia jest chęć budowania wspomnień na całe życie (42 proc.), potrzeba odkrywania świata i zyskania nowego spojrzenia (36 proc.) oraz dzielenie się doświadczeniami z bliskimi (28 proc.).  

Wśród 20 ankietowanych krajów, które wzięły udział w badaniu, to Rumuni (88 proc.) i Polacy (87 proc.) są najbardziej chętni do realizacji swoich marzeń związanych z doświadczeniami. Pod względem płci, Europejki częściej skupiają się na realizacji jednego dużego marzenia (34 proc.), natomiast mężczyźni chętniej planują spełnić co najmniej dwa mniejsze cele w tym roku (40 proc.).

Już za 19 zł miesięcznie przez rok

Jak zmienia się świat i Polska. Jak wygląda nowa rzeczywistość polityczna po wyborach prezydenckich. Polityka, wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i psychologia.

Czytaj, to co ważne.

Reklama
Styl życia
Pokolenie Z nie szuka romansów w aplikacjach randkowych. Woli inną przestrzeń
Styl życia
Sophie Turner odpiera zarzuty o zaniedbywanie córek. Zdecydowana reakcja aktorki
Styl życia
AI staje się nowym „przyborem szkolnym”. Zagrożenie czy stymulator rozwoju?
Styl życia
Zapachy mogą pomóc w walce ze stresem? Japończycy rzucają nowe światło na to zagadnienie
Materiał Promocyjny
Bieszczady to region, który wciąż zachowuje aurę dzikości i tajemniczości
Styl życia
Koniec wieczorów panieńskich, jakie znamy? W ich organizacji daje o sobie znać nowy trend
Materiał Promocyjny
Jak sfinansować rozwój w branży rolno-spożywczej?
Reklama
Reklama