Reklama

Pokolenie Z odważnie definiuje priorytety finansowe na 2025 r. Oto cel nr 1 młodych

Najnowsza edycja corocznego badania konsumenckiego Mastercard pokazuje zmiany w wydatkach Polaków przeznaczonych na doświadczenia i przeżycia. 58 proc. polskich respondentów deklaruje, że w stosunku do ubiegłego roku, zwiększyli budżety na ten cel. Szczególnie żądne wrażeń jest pokolenie Z.

Publikacja: 02.04.2025 17:35

Z badania wynika, że przedstawiciele pokolenia Z są najbardziej zaangażowani w pogoń za przeżyciami.

Z badania wynika, że przedstawiciele pokolenia Z są najbardziej zaangażowani w pogoń za przeżyciami.

Foto: Adobe Stock

Dla 87 proc. ankietowanych polskich konsumentów priorytetem jest inwestowanie w niezapomniane chwile uwzględnione na „liście marzeń” – pokazuje badanie przeprowadzone w lutym 2025 r. wśród ponad 15 000 konsumentów w całej Europie. Wśród ankietowanych Polaków motywacją do inwestycji w doświadczenia jest chęć budowania wspomnień na całe życie (42 proc.), potrzeba odkrywania świata i zyskania nowego spojrzenia (36 proc.) oraz dzielenie się doświadczeniami z bliskimi (28 proc.).  

Wśród 20 ankietowanych krajów, które wzięły udział w badaniu, to Rumuni (88 proc.) i Polacy (87 proc.) są najbardziej chętni do realizacji swoich marzeń związanych z doświadczeniami. Pod względem płci, Europejki częściej skupiają się na realizacji jednego dużego marzenia (34 proc.), natomiast mężczyźni chętniej planują spełnić co najmniej dwa mniejsze cele w tym roku (40 proc.).

Tylko 19 zł miesięcznie przez cały rok.

Bądź na bieżąco. Czytaj sprawdzone treści od Rzeczpospolitej. Polityka, wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i psychologia.

Treści, którym możesz zaufać.

Reklama
Styl życia
Pada mit o roszczeniowości pracowników z pokolenia Z. Oto, do jakich poświęceń są gotowi
Materiał Promocyjny
UltraGrip Performance 3 wyznacza nowy standard w swojej klasie
Styl życia
Budowanie poduszki bezpieczeństwa finansowego – słaba strona polskich rodziców. Badanie
Styl życia
W Niemczech nie opłaca się być matką. Oto, jak dotkliwa jest tam „kara za macierzyństwo”
Styl życia
Dyniowy concierge – w USA ten fach to żyła złota. Czy ma szanse zaistnieć w Polsce?
Materiał Promocyjny
Raport o polskim rynku dostaw poza domem
Styl życia
Nowy obiekt uwielbienia kobiet. Wydają na niego prawie o połowę więcej pieniędzy niż mężczyźni
Materiał Promocyjny
Manager w erze AI – strategia, narzędzia, kompetencje AI
Reklama
Reklama