Reklama
Rozwiń

Pokolenie Z odważnie definiuje priorytety finansowe na 2025 r. Oto cel nr 1 młodych

Najnowsza edycja corocznego badania konsumenckiego Mastercard pokazuje zmiany w wydatkach Polaków przeznaczonych na doświadczenia i przeżycia. 58 proc. polskich respondentów deklaruje, że w stosunku do ubiegłego roku, zwiększyli budżety na ten cel. Szczególnie żądne wrażeń jest pokolenie Z.

Publikacja: 02.04.2025 17:35

Z badania wynika, że przedstawiciele pokolenia Z są najbardziej zaangażowani w pogoń za przeżyciami.

Z badania wynika, że przedstawiciele pokolenia Z są najbardziej zaangażowani w pogoń za przeżyciami.

Foto: Adobe Stock

Dla 87 proc. ankietowanych polskich konsumentów priorytetem jest inwestowanie w niezapomniane chwile uwzględnione na „liście marzeń” – pokazuje badanie przeprowadzone w lutym 2025 r. wśród ponad 15 000 konsumentów w całej Europie. Wśród ankietowanych Polaków motywacją do inwestycji w doświadczenia jest chęć budowania wspomnień na całe życie (42 proc.), potrzeba odkrywania świata i zyskania nowego spojrzenia (36 proc.) oraz dzielenie się doświadczeniami z bliskimi (28 proc.).  

Wśród 20 ankietowanych krajów, które wzięły udział w badaniu, to Rumuni (88 proc.) i Polacy (87 proc.) są najbardziej chętni do realizacji swoich marzeń związanych z doświadczeniami. Pod względem płci, Europejki częściej skupiają się na realizacji jednego dużego marzenia (34 proc.), natomiast mężczyźni chętniej planują spełnić co najmniej dwa mniejsze cele w tym roku (40 proc.).

Już za 19 zł miesięcznie przez rok

Jak zmienia się Polska, Europa i Świat? Wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i historia w jednym miejscu i na wyciągnięcie ręki.

Subskrybuj i bądź na bieżąco!

Styl życia
Koniec terroru urody? Badanie pokazało, jak Polki definiują dziś ideał kobiety
Styl życia
Obowiązkowa służba wojskowa dla kobiet w Danii. Jakie kraje zdecydowały się na podobny krok?
Styl życia
Bumerangowanie ciągle żywe. Pokolenie Z powiela doświadczenia rodziców
Styl życia
Kim jest dziś ojciec dla Polaków? „Widać trend do budowania bliskich i otwartych więzi”
Styl życia
Francja idzie na wojnę z urządzeniami elektronicznymi. Będą nowe zakazy dotyczące dzieci