Już za 19 zł miesięcznie przez rok
Jak zmienia się świat i Polska. Jak wygląda nowa rzeczywistość polityczna po wyborach prezydenckich. Polityka, wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i psychologia.
Czytaj, to co ważne.
Aktualizacja: 28.08.2025 14:50 Publikacja: 02.04.2025 17:35
Z badania wynika, że przedstawiciele pokolenia Z są najbardziej zaangażowani w pogoń za przeżyciami.
Foto: Adobe Stock
Dla 87 proc. ankietowanych polskich konsumentów priorytetem jest inwestowanie w niezapomniane chwile uwzględnione na „liście marzeń” – pokazuje badanie przeprowadzone w lutym 2025 r. wśród ponad 15 000 konsumentów w całej Europie. Wśród ankietowanych Polaków motywacją do inwestycji w doświadczenia jest chęć budowania wspomnień na całe życie (42 proc.), potrzeba odkrywania świata i zyskania nowego spojrzenia (36 proc.) oraz dzielenie się doświadczeniami z bliskimi (28 proc.).
Wśród 20 ankietowanych krajów, które wzięły udział w badaniu, to Rumuni (88 proc.) i Polacy (87 proc.) są najbardziej chętni do realizacji swoich marzeń związanych z doświadczeniami. Pod względem płci, Europejki częściej skupiają się na realizacji jednego dużego marzenia (34 proc.), natomiast mężczyźni chętniej planują spełnić co najmniej dwa mniejsze cele w tym roku (40 proc.).
Jak zmienia się świat i Polska. Jak wygląda nowa rzeczywistość polityczna po wyborach prezydenckich. Polityka, wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i psychologia.
Czytaj, to co ważne.
Choć ze wszystkich generacji pokolenie Z jest najbardziej utożsamiane z Internetem, potencjalnych partnerów woli...
Sophie Turner znalazła się w ogniu krytyki po tym, jak opublikowała relację z koncertu Oasis, na który wybrała s...
Wyniki badania SW Research Agencji Badań Rynku i Opinii przeprowadzonego na zlecenie Empiku, dostarczają ciekawy...
Grupie japońskich naukowców udało się ustalić, jakie są zależności między zapachami a różnymi emocjami. Eksperci...
Do języka potocznego przeszło nieco romantyczne powiedzenie o tym, by może jednak rzucić wszystko i wyjechać w Bieszczady.
Tradycyjnie kojarzone z kobiecym towarzystwem wieczory panieńskie mogą wkrótce zmienić swój charakter i stać się...
Kiedyś dotacje, teraz raczej kredyty na preferencyjnych warunkach. Podejście Brukseli do finansowania rozwoju przedsiębiorstw z branży rolno-spożywczej ewoluuje, ale niezmienne jest to, że wciąż firmy mogą liczyć na wsparcie. Co więcej, już nie tylko ze środków unijnych, ale także krajowych.
Masz aktywną subskrypcję?
Zaloguj się lub wypróbuj za darmo
wydanie testowe.
nie masz konta w serwisie? Dołącz do nas