Reklama
Rozwiń
Reklama

Badanie pokazało, na co naprawdę wydaje pieniądze polskie pokolenie Z. Stereotyp umiera

Jeśli ktokolwiek uważałby, że Polacy młodego pokolenia prowadzą wystawne życie i spełniają swoje wyszukane zachcianki, myli się. Raport Autopay „Finanse Młodych Polek i Polaków” jednoznacznie pokazuje, co pochłania największą część ich zarobków.

Publikacja: 12.09.2025 14:30

Jeśli młodzi przeznaczają zarobki na coś poza utrzymaniem i zdrowiem, zwykle są to ubrania, jedzenie

Jeśli młodzi przeznaczają zarobki na coś poza utrzymaniem i zdrowiem, zwykle są to ubrania, jedzenie poza domem i podróże.

Foto: Adobe Stock

W badaniu, na podstawie którego opracowano raport, wzięły udział osoby w wieku od 18 do 34 lat. Grupa liczyła 912 respondentów. Badani odpowiadali m.in. na pytanie, na co w ich gospodarstwie domowym wydaje się najwięcej pieniędzy w skali miesiąca. Niemal połowa z nich (45 proc.) wskazała, że mieszka z rodzicami. Mniej więcej co druga badana osoba dokłada się do rachunków. Co czwarty badany mieszka we własnym mieszkaniu. Wyraźna większość (63 proc.) z nich spłaca kredyt zaciągnięty na zakup nieruchomości.

Pozostało jeszcze 86% artykułu

RP.PL i The New York Times w pakiecie!

Kup roczną subskrypcję w promocji Black Month - duet idealny i korzystaj podwójnie!

Zyskasz dodatkowo pełny dostęp do The New York Times na 12 miesięcy.

W pakiecie otrzymasz dostęp do NYT: News, Games, Cooking, Audio, Wirecutter i The Athletic.

Reklama
Styl życia
Bardzo odległe 70 punktów. Tak Polki widzą swój dobrostan finansowy
Materiał Promocyjny
Aneta Grzegorzewska, Gedeon Richter: Leki generyczne też mogą być innowacyjne
Styl życia
Pada mit o roszczeniowości pracowników z pokolenia Z. Oto, do jakich poświęceń są gotowi
Styl życia
Budowanie poduszki bezpieczeństwa finansowego – słaba strona polskich rodziców. Badanie
Styl życia
W Niemczech nie opłaca się być matką. Oto, jak dotkliwa jest tam „kara za macierzyństwo”
Materiał Promocyjny
Raport o polskim rynku dostaw poza domem
Styl życia
Dyniowy concierge – w USA ten fach to żyła złota. Czy ma szanse zaistnieć w Polsce?
Materiał Promocyjny
Manager w erze AI – strategia, narzędzia, kompetencje AI
Reklama
Reklama