Pokolenie Z zmienia siłę hasła "Dobre, bo polskie". Oto, czym się kieruje, robiąc zakupy

Pokolenie Z to generacja, która wymyka się prostym klasyfikacjom. Na co dzień młodzi poruszają się w świecie globalnych marek i mediów społecznościowych, a jednocześnie cenią lokalność. Czy faktycznie ich decyzje zakupowe są podyktowane patriotyzmem konsumenckim?

Publikacja: 24.11.2024 11:02

Pokolenie Z to wyzwanie dla marek – zarówno polskich, jak i zagranicznych.

Zakupy online

Pokolenie Z to wyzwanie dla marek – zarówno polskich, jak i zagranicznych.

Foto: Adobe Stock

Pokolenie Z, wychowane w czasach cyfrowej rewolucji, ma dostęp do niemal nieograniczonych zasobów informacji i ofert sprzedażowych. Wspieranie lokalnych marek nie jest dla młodych, jednak badania przeprowadzone przez ClickMeeting pokazują, że aż 70 proc. Zetek uważa je za ważne lub bardzo ważne. To wynik, który na pierwszy rzut oka budzi optymizm. Ale czy faktycznie młodzi konsumenci częściej wybierają polskie produkty? Wspomniane badanie pokazało też, że ponad 45 proc. młodych ludzi korzystało z polskich rozwiązań technologicznych, myśląc, że są zagraniczne. Gdy odkrywali ich lokalne pochodzenie, byli zaskoczeni (79 proc. badanych), ale w większości reagowali pozytywnie. 

Pozostało jeszcze 90% artykułu

Tylko 69 zł za pół roku czytania.

O tym, jak szybko zmienia się świat. Czy będzie pokój na Ukrainie. Co się dzieje w kraju przed wyborami. Teraz szczególnie warto wiedzieć więcej. Wyjaśniamy, tłumaczymy, inspirujemy.

SPOŁECZEŃSTWO
Promocja równości kobiet zaszła w Polsce za daleko? „Odwrócona dyskryminacja”
Styl życia
Polacy mają nową ulubioną aktywność społeczną. Chodzi o jedzenie
Styl życia
Tradycja balu debiutantek wciąż żyje. Dlaczego dziewczyny marzą o udziale w tej imprezie?
SPOŁECZEŃSTWO
Zbadano, w jakie teorie spiskowe i nienaukowe „fakty” wierzą Polacy. „Głupota nie ma płci”
Materiał Promocyjny
Konieczność transformacji energetycznej i rola samorządów
Psychologia
Informacje o zmianach klimatycznych mogą zrujnować psychikę. „Realne zagrożenie”
Materiał Promocyjny
Sezon motocyklowy wkrótce się rozpocznie, a Suzuki rusza z 19. edycją szkoleń