Reklama

Pokolenie Z zmienia siłę hasła "Dobre, bo polskie". Oto, czym się kieruje, robiąc zakupy

Pokolenie Z to generacja, która wymyka się prostym klasyfikacjom. Na co dzień młodzi poruszają się w świecie globalnych marek i mediów społecznościowych, a jednocześnie cenią lokalność. Czy faktycznie ich decyzje zakupowe są podyktowane patriotyzmem konsumenckim?

Publikacja: 24.11.2024 11:02

Pokolenie Z to wyzwanie dla marek – zarówno polskich, jak i zagranicznych.

Zakupy online

Pokolenie Z to wyzwanie dla marek – zarówno polskich, jak i zagranicznych.

Foto: Adobe Stock

Pokolenie Z, wychowane w czasach cyfrowej rewolucji, ma dostęp do niemal nieograniczonych zasobów informacji i ofert sprzedażowych. Wspieranie lokalnych marek nie jest dla młodych, jednak badania przeprowadzone przez ClickMeeting pokazują, że aż 70 proc. Zetek uważa je za ważne lub bardzo ważne. To wynik, który na pierwszy rzut oka budzi optymizm. Ale czy faktycznie młodzi konsumenci częściej wybierają polskie produkty? Wspomniane badanie pokazało też, że ponad 45 proc. młodych ludzi korzystało z polskich rozwiązań technologicznych, myśląc, że są zagraniczne. Gdy odkrywali ich lokalne pochodzenie, byli zaskoczeni (79 proc. badanych), ale w większości reagowali pozytywnie. 

Pozostało jeszcze 90% artykułu

Tylko 19 zł miesięcznie przez cały rok.

Bądź na bieżąco. Czytaj sprawdzone treści od Rzeczpospolitej. Polityka, wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i psychologia.

Treści, którym możesz zaufać.

Reklama
Styl życia
Oto najzdrowszy rodzaj aktywności fizycznej. Nowe ustalenia naukowców
Materiał Promocyjny
Bank Pekao uczy cyberodporności
Styl życia
Dlaczego zmiana czasu to dobry moment na porządki w życiu prywatnym i zawodowym?
Styl życia
Lagom – szwedzki sposób na szczęście. Na czym polega ta skandynawska filozofia?
Styl życia
Kobiety z pokolenia Z nie czekają na „wielki transfer bogactwa”. Oto, jak patrzą na swoje finanse
Materiał Promocyjny
Stacje ładowania dla ciężarówek pilnie potrzebne
Styl życia
Ważny apel księżnej Kate. Bez owijania w bawełnę zwróciła się do wszystkich rodziców
Materiał Promocyjny
Nowy Ursus to wyjątkowy projekt mieszkaniowy w historii Ronsona
Reklama
Reklama