Reklama
Rozwiń

Pokolenie Z zmienia siłę hasła "Dobre, bo polskie". Oto, czym się kieruje, robiąc zakupy

Pokolenie Z to generacja, która wymyka się prostym klasyfikacjom. Na co dzień młodzi poruszają się w świecie globalnych marek i mediów społecznościowych, a jednocześnie cenią lokalność. Czy faktycznie ich decyzje zakupowe są podyktowane patriotyzmem konsumenckim?

Publikacja: 24.11.2024 11:02

Pokolenie Z to wyzwanie dla marek – zarówno polskich, jak i zagranicznych.

Zakupy online

Pokolenie Z to wyzwanie dla marek – zarówno polskich, jak i zagranicznych.

Foto: Adobe Stock

Pokolenie Z, wychowane w czasach cyfrowej rewolucji, ma dostęp do niemal nieograniczonych zasobów informacji i ofert sprzedażowych. Wspieranie lokalnych marek nie jest dla młodych, jednak badania przeprowadzone przez ClickMeeting pokazują, że aż 70 proc. Zetek uważa je za ważne lub bardzo ważne. To wynik, który na pierwszy rzut oka budzi optymizm. Ale czy faktycznie młodzi konsumenci częściej wybierają polskie produkty? Wspomniane badanie pokazało też, że ponad 45 proc. młodych ludzi korzystało z polskich rozwiązań technologicznych, myśląc, że są zagraniczne. Gdy odkrywali ich lokalne pochodzenie, byli zaskoczeni (79 proc. badanych), ale w większości reagowali pozytywnie. 

Pozostało jeszcze 90% artykułu

Już za 19 zł miesięcznie przez rok

Jak zmienia się Polska, Europa i Świat? Wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i historia w jednym miejscu i na wyciągnięcie ręki.

Subskrybuj i bądź na bieżąco!

Styl życia
Bumerangowanie ciągle żywe. Pokolenie Z powiela doświadczenia rodziców
Styl życia
Kim jest dziś ojciec dla Polaków? „Widać trend do budowania bliskich i otwartych więzi”
Styl życia
Francja idzie na wojnę z urządzeniami elektronicznymi. Będą nowe zakazy dotyczące dzieci
Styl życia
Pokolenie Z odrzuca zawodowe marzenie rodziców. „Zbyt duża odpowiedzialność”
Styl życia
Pokolenie Z pokochało tę lalkę. Chętni stali po nią w wielogodzinnych kolejkach