Pokolenie Z zmienia siłę hasła "Dobre, bo polskie". Oto, czym się kieruje, robiąc zakupy

Pokolenie Z to generacja, która wymyka się prostym klasyfikacjom. Na co dzień młodzi poruszają się w świecie globalnych marek i mediów społecznościowych, a jednocześnie cenią lokalność. Czy faktycznie ich decyzje zakupowe są podyktowane patriotyzmem konsumenckim?

Publikacja: 24.11.2024 11:02

Pokolenie Z to wyzwanie dla marek – zarówno polskich, jak i zagranicznych.

Zakupy online

Pokolenie Z to wyzwanie dla marek – zarówno polskich, jak i zagranicznych.

Foto: Adobe Stock

Pokolenie Z, wychowane w czasach cyfrowej rewolucji, ma dostęp do niemal nieograniczonych zasobów informacji i ofert sprzedażowych. Wspieranie lokalnych marek nie jest dla młodych, jednak badania przeprowadzone przez ClickMeeting pokazują, że aż 70 proc. Zetek uważa je za ważne lub bardzo ważne. To wynik, który na pierwszy rzut oka budzi optymizm. Ale czy faktycznie młodzi konsumenci częściej wybierają polskie produkty? Wspomniane badanie pokazało też, że ponad 45 proc. młodych ludzi korzystało z polskich rozwiązań technologicznych, myśląc, że są zagraniczne. Gdy odkrywali ich lokalne pochodzenie, byli zaskoczeni (79 proc. badanych), ale w większości reagowali pozytywnie. 

Pozostało jeszcze 90% artykułu

Czytaj więcej, wiedz więcej!
Rok dostępu za 99 zł.

Tylko teraz! RP.PL i NEXTO.PL razem w pakiecie!
Co zyskasz kupując subskrypcję?
- możliwość zakupu tysięcy ebooków i audiobooków w super cenach (-40% i więcej!)
- dostęp do treści RP.PL oraz magazynu PLUS MINUS.
Styl życia
Młoda matka zyskała sławę, prezentując oryginalny sposób na wieczorny reset. Inspiracja?
Styl życia
Badanie pokazało, z czego są dziś dumni Polacy. Dobra materialne na ostatnim miejscu
Styl życia
Pokolenie Z wpada w zawodowe sidła starszych generacji. Czego nie mogą przeskoczyć młodzi?
Styl życia
Powstała aplikacja, która wspiera kobiety w bezpiecznym powrocie do domu nocą
SPOŁECZEŃSTWO
Kobiety i mężczyźni w Polsce inaczej widzą zagrożenia cyberatakiem. Ekspert ostrzega