Reklama

"Pozytywna dyskryminacja" w strukturach PKP Intercity. Chodzi o darmowe posiłki dla pracowników

PKP Intercity wydaje ciepłe posiłki konduktorkom i kierowniczkom pociągów. Kontrowersje wzbudza fakt, że pominięto pracowników płci męskiej. Jak spółka tłumaczy ten pomysł?

Publikacja: 15.01.2024 15:25

Rzecznik prasowy PKP Intercity Cezary Nowak wyjaśnia powody tej decyzji.

Bezpłatne posiłki dla pracownic PKP Intercity

Rzecznik prasowy PKP Intercity Cezary Nowak wyjaśnia powody tej decyzji.

Foto: Stock Adobe

Od początku 2024 roku konduktorki i kierowniczki pociągów pracujące dla PKP Intercity otrzymują ciepłe posiłki regeneracyjne. Fakt, że tylko kobiety mogą liczyć na bezpłatny obiad wzbudza kontrowersje. Rzecznik prasowy wyjaśnia, jaki jest powód takiej decyzji spółki.

- Dla drużyn konduktorskich obowiązek wydawania posiłków wszedł 1 stycznia rozporządzeniem Rady Ministrów ws. profilaktycznych posiłków i napojów. Obliguje ono pracodawcę do zapewniania nieodpłatnie posiłków profilaktycznych pracownikom wykonującym prace związane z wysiłkiem fizycznym, który powoduje w ciągu zmiany roboczej efektywny wydatek energetyczny organizmu powyżej 2000 kilokalorii u mężczyzn i powyżej 1100 kilokalorii u kobiet - tłumaczy rzecznik prasowy PKP Intercity Cezary Nowak.

Pozostało jeszcze 80% artykułu

Tylko 19 zł miesięcznie przez cały rok.

Bądź na bieżąco. Czytaj sprawdzone treści od Rzeczpospolitej. Polityka, wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i psychologia.

Treści, którym możesz zaufać.

Reklama
Biznes i prawo
Ciemna strona ery AI. „Wprowadza do środowiska pracy nową grupę stresorów”
Materiał Promocyjny
UltraGrip Performance 3 wyznacza nowy standard w swojej klasie
Biznes i prawo
W Polsce przybywa członkiń zarządów firm i prezesek. Nowe dane
Biznes i prawo
Zawód okołoprawniczy na liście zagrożonych przez AI. Kto powinien myśleć o zmianie fachu?
Biznes i prawo
Historyczny moment w Namibii. Najwyższe stanowiska państwowe obejmują trzy kobiety
Materiał Promocyjny
Raport o polskim rynku dostaw poza domem
Biznes i prawo
„Personalizacja sięga poziomu mikro”. Etyka w marketingu w erze AI nabiera nowego znaczenia
Materiał Promocyjny
Manager w erze AI – strategia, narzędzia, kompetencje AI
Reklama
Reklama