Aktualizacja: 09.12.2024 04:56 Publikacja: 02.06.2024 09:59
Małgorzata Dyrcz i Anna Szubrycht- Aguilar: Zaczynałyśmy od zera, wkładając w ten biznes własne ogromne zaangażowanie i po 150 tysięcy złotych.
Foto: Łukasz Sokół
Skąd decyzja dwóch kobiet o wieloletnim doświadczeniu korporacyjnym, aby założyć własny biznes kosmetyczny?
Małgorzata: Do jej podjęcia dojrzewałyśmy długo. Poznałyśmy się jeszcze w trakcie pracy w L'Oreal. Następnie nasze drogi zawodowe się rozeszły, Ania wyjechała do Stanów, gdzie pracowała w marketingu dla międzynarodowej marki kosmetycznej. Ja z kolei poszerzyłam swoje doświadczenie w branży retail jako dyrektor finansowy w Triumph. Przez wiele lat pracowałyśmy u liderów rynkowych, w dużych firmach i na wysokich stanowiskach. Na koncie miałyśmy wiele sukcesów zawodowych, ale niewypowiedziana potrzeba tworzenia czegoś własnego tkwiła w nas obu. Kiedy zdecydowałyśmy się na wspólne przedsięwzięcie byłyśmy pewne siebie nawzajem – wiedziałyśmy, jaki jest rytm i jakie są standardy naszej pracy. Poczułyśmy, że do siebie pasujemy, że będziemy tak samo zaangażowane i zmotywowane do działania, aby z sukcesem tworzyć wspólny biznes.
W „męskim biznesie” sukces oznacza przede wszystkim zysk, a w „biznesie kobiecym” sukces to możliwość łączenia roli matki z rolą przedsiębiorczyni, budowanie dobrych relacji w pracy oraz rozwiązywanie konfliktów - mówi Agata Borzym, współwłaścicielka znanej marki kosmetycznej.
Z badania przeprowadzonego przez „Harvard Business Review” wynika, że kobiety na stanowiskach kierowniczych w mniejszym stopniu niż mężczyźni pozwalają, by stres negatywnie wpływał na ich zachowania w pracy. Jak uzasadniono te zaskakujące obserwacje?
Prowadzenie własnej działalności gospodarczej dla wielu Polek stanowi wyzwanie. Jak jednak wynika z nowego badania, jeżeli już uruchomią one własny biznes, sygnały zniechęcające je do kontynuowania tego przedsięwzięcia płyną niekiedy z niespodziewanego źródła, bo od członków najbliższej rodziny.
Przez pierwsze 3–4 lata działaliśmy właściwie na granicy zera. Dzisiaj spółka jest rentowna, zyski wahają się od 500 tysięcy do półtora miliona złotych rocznie – mówi Joanna Trepka, twórczyni marki L37, produkującej buty i torebki.
Obecnie klienci mogą sprawdzić opony niczym smartfony, mając dostęp do wnikliwych testów opon, co pozwala im porównywać i analizować konkretne modele i ich parametry w różnych warunkach.
Zaczynałyśmy bez planu, bez doświadczenia. Dziś The Odder Side to stabilna, międzynarodowa marka, a my wciąż się uczymy. Za 10 lat chcemy być jeszcze bardziej zaskoczone tym, gdzie się znajdziemy – mówią Justyna Przygońska i Brygida Handzelewicz-Wacławek.
W raporcie „Orlen dla miast” koncern zastanawia się, jak budować współpracę między samorządem, biznesem i nauką na rzecz szeroko rozumianego zrównoważonego rozwoju – mówi Stanisław Barański, dyrektor Biura Zrównoważonego Rozwoju i Transformacji Energetycznej Orlen.
Nowy komisarz UE ds. obrony, Andrius Kubilius stwierdził w wywiadzie dla agencji AFP, że w związku z zagrożeniem ze strony Rosji Unia Europejska powinna zainwestować 500 mld euro w ciągu 10 lat w zwiększenie produkcji sprzętu wojskowego.
Zmieniła się struktura właścicielska lotniska Pułkowo w Petersburgu. Po ponad 14 latach niemiecki Fraport sprzedał swój 25-procentowy pakiet akcji. Miał koncesję na zarządzanie na 30 lat.
Kanclerz Olaf Scholz oświadczył, że w związku z kryzysem przemysłu ciężkiego skarb państwa Niemiec przyjdzie z pomocą gigantowi Thyssenkrupp i obejmie w nim udział mniejszościowy.
Jest piątek, 6 grudnia, a w dzisiejszym odcinku „Twój Biznes” Bartłomiej Kawałek omawia kluczowe wydarzenia gospodarcze.
Majątek światowych miliarderów zwiększył się w ciągu roku o ok.17 proc. do 14 bln dolarów z 12 bln - wynika z raportu banku UBS Billionaire Ambitions Report 2024. Zyskali bogacze w USA, stracili w Chinach.
Gromadzenie i przechowywania olbrzymiej ilości danych – to specjalizacja naszych firm w ramach programów kosmicznych
Jest czwartek, 5 grudnia, a w dzisiejszym odcinku „Twój Biznes” Bartłomiej Kawałek omawia kluczowe wydarzenia gospodarcze.
W „męskim biznesie” sukces oznacza przede wszystkim zysk, a w „biznesie kobiecym” sukces to możliwość łączenia roli matki z rolą przedsiębiorczyni, budowanie dobrych relacji w pracy oraz rozwiązywanie konfliktów - mówi Agata Borzym, współwłaścicielka znanej marki kosmetycznej.
Masz aktywną subskrypcję?
Zaloguj się lub wypróbuj za darmo
wydanie testowe.
nie masz konta w serwisie? Dołącz do nas