Prezes DESA Unicum Agata Szkup o inwestowaniu w sztukę: Jest odporne na zawirowania rynkowe

Sztuka to nie tylko inwestycja finansowa, ale również szansa na rozwinięcie nowej pasji, wzbogacenie przestrzeni o wyjątkowe, inspirujące dzieła i przekazywanie historii kolejnym pokoleniom, poszerzenie horyzontów na różnych polach - mówi Agata Szkup, prezes DESA Unicum.

Publikacja: 24.06.2024 08:28

Agata Szkup: Decydując się na inwestycję w sztukę, trzeba pamiętać, że są to inwestycje długotermino

Agata Szkup: Decydując się na inwestycję w sztukę, trzeba pamiętać, że są to inwestycje długoterminowe.

Foto: Archiwum prywatne

Polski rynek sztuki rozwija się dynamicznie w ostatnich latach i goni  rynki zachodnie, choć nadal jest on relatywnie młody. Jak pani zdaniem ten rozwój wpływa na zainteresowanie Polek inwestowaniem w sztukę?

Agata Szkup: To prawda, w ostatnich latach rynek sztuki w Polsce bardzo dynamicznie się rozwinął oraz sprofesjonalizował. Okres pandemii był dla naszej branży bardzo dobry. Ze względu na wysoką inflację wiele osób decydowało się lokować kapitał w dzieła sztuki. Kierowali się oni zaufaniem do profesjonalnych instytucji dysponujących odpowiednimi zasobami i zespołem ekspertów, którzy doradzają kolekcjonerom w przemyślanych zakupach i dokonywaniu bardziej świadomych wyborów. Taką funkcję pełnią właśnie domy aukcyjne.

Pozostało 93% artykułu

Złap mikołajkową okazję!

Czytaj dalej RP.PL.
Ciesz się dostępem do treści najbardziej opiniotwórczego medium w Polsce. Rzetelne informacje, pogłębione analizy, komentarze i opinie. Treści, które inspirują do myślenia. Oglądaj, czytaj, słuchaj.
Biznes
Kosmetyki stworzone przez Polki podbijają Skandynawię. Zaczęło się od problemów ze skórą
Biznes
Pada mit o emocjonalnym stylu zarządzania kobiet. Zaskakujące wyniki badania
Biznes
Co zniechęca Polki do prowadzenia firmy? Zaskakujące wyniki badania
Biznes
Joanna Trepka, twórczyni marki L37: Koszty biznesowych błędów wzięli na siebie moi rodzice
Materiał Promocyjny
Przewaga technologii sprawdza się na drodze
Biznes
Od chaosu do sukcesu. Właścicielki marki The Odder Side o tym, jak ją budowały
Materiał Promocyjny
Transformacja w miastach wymaga współpracy samorządu z biznesem i nauką