Polki zamknęły żywe bakterie w kosmetykach. "Sprzedaż co roku rośnie o 50 procent"

Biznes to nie tylko liczby. Niezwykle ważne jest budowanie relacji i wymiana doświadczeń – mówi Sylwia Poradzisz, która wraz z Dianą Kurkowską i Pauliną Oczkoś-Jeleń stworzyła markę kosmetyków probiotycznych Moliv Cosmetics.

Publikacja: 26.02.2025 09:57

Sylwia Poradzisz: Edukacja jest naszą misją! Sama idea naszej marki to rewolucja w pielęgnacji – sku

Sylwia Poradzisz: Edukacja jest naszą misją! Sama idea naszej marki to rewolucja w pielęgnacji – skupiamy się na pielęgnacji skóry z uwzględnieniem jej mikrobiomu. Świat nauki już od ponad dekady intensywnie bada mikrobiom skóry, ale przemysł kosmetyczny dopiero zaczyna za tym nadążać i wdrażać rozwiązania pielęgnacyjne wspierające mikrobiom.

Foto: Barbara Bogacka

Zacznijmy od początku – co panie połączyło i kto wyszedł z inicjatywą stworzenia marki kosmetyków probiotycznych?

Sylwia Poradzisz: Jesteśmy mikrobiolożkami, spotkałyśmy się przy jednym stole laboratoryjnym, przy którym badałyśmy wpływ probiotyków, czyli żywych bakterii probiotycznych, na organizm człowieka. Brałyśmy udział w badaniach klinicznych, koncentrując się głównie na suplementach diety. To był okres, kiedy probiotyczne suplementy diety z żywymi bakteriami zaczęły zyskiwać popularność – najpierw w środowisku naukowym, a potem także w przemyśle. Wtedy dostrzeżono, jak ogromny wpływ mają bakterie probiotyczne na organizm. Mogłyśmy obserwować to na żywo – widziałyśmy, jak działają na tkanki ludzkie i jakie efekty przynoszą w badaniach klinicznych. Właśnie wtedy narodziła się nasza fascynacja bakteriami. Przez lata przyzwyczajono nas do myślenia, że bakterie są czymś złym, że powodują choroby i należy ich unikać. Zdałyśmy sobie sprawę, że są nam niezbędne. A, że jesteśmy kobietami, to zaczęłyśmy myśleć o bakteriach także w kontekście pielęgnacji skóry. Szukałyśmy gotowych produktów na rynku, ale okazało się, że nie ma kosmetyków zawierających żywe bakterie probiotyczne. Dlatego postanowiłyśmy same opracować receptury kosmetyczne z ich zawartością. Na początku były to bardzo proste formuły, nieprzygotowane jeszcze do sprzedaży. Ale już wtedy miały formę kosmetyków, które mogłyśmy stosować na własnej skórze. Tak to się zaczęło.

Pozostało jeszcze 94% artykułu

Tylko 9 zł z Płatnościami powtarzalnymi

Kto zostanie nowym prezydentem. Czym żyje Europa. Jak zmienia się świat. Czytaj o tym, co dla Ciebie ważne.
Biznes
Zmiana ścieżki zawodowej to nie chwilowy trend. „Fundament nowego ładu pracy”
Materiał Promocyjny
Bank Pekao S.A. uruchomił nową usługę doradztwa inwestycyjnego
Biznes
Phoebe Gates, najmłodsza córka Billa ruszyła z własnym biznesem. Skazana na sukces?
Biznes
Lady Margarita Armstrong-Jones to wnuczka księżniczki Małgorzaty. Czym się zajmuje?
Biznes
Zofia Chylak-Widmańska: Liczy się nie tylko produkt, ale cała estetyka marki
Materiał Promocyjny
Cyberprzestępczy biznes coraz bardziej profesjonalny. Jak ochronić firmę
Biznes
Odciążanie z wyrzucania. „Misyjny” start-up Polek idzie jak burza
Materiał Promocyjny
Pogodny dzień. Wiatr we włosach. Dookoła woda po horyzont