Polki zamknęły żywe bakterie w kosmetykach. "Sprzedaż co roku rośnie o 50 procent"

Biznes to nie tylko liczby. Niezwykle ważne jest budowanie relacji i wymiana doświadczeń – mówi Sylwia Poradzisz, która wraz z Dianą Kurkowską i Pauliną Oczkoś-Jeleń stworzyła markę kosmetyków probiotycznych Moliv Cosmetics.

Publikacja: 26.02.2025 09:57

Sylwia Poradzisz: Edukacja jest naszą misją! Sama idea naszej marki to rewolucja w pielęgnacji – sku

Sylwia Poradzisz: Edukacja jest naszą misją! Sama idea naszej marki to rewolucja w pielęgnacji – skupiamy się na pielęgnacji skóry z uwzględnieniem jej mikrobiomu. Świat nauki już od ponad dekady intensywnie bada mikrobiom skóry, ale przemysł kosmetyczny dopiero zaczyna za tym nadążać i wdrażać rozwiązania pielęgnacyjne wspierające mikrobiom.

Foto: Barbara Bogacka

Zacznijmy od początku – co panie połączyło i kto wyszedł z inicjatywą stworzenia marki kosmetyków probiotycznych?

Sylwia Poradzisz: Jesteśmy mikrobiolożkami, spotkałyśmy się przy jednym stole laboratoryjnym, przy którym badałyśmy wpływ probiotyków, czyli żywych bakterii probiotycznych, na organizm człowieka. Brałyśmy udział w badaniach klinicznych, koncentrując się głównie na suplementach diety. To był okres, kiedy probiotyczne suplementy diety z żywymi bakteriami zaczęły zyskiwać popularność – najpierw w środowisku naukowym, a potem także w przemyśle. Wtedy dostrzeżono, jak ogromny wpływ mają bakterie probiotyczne na organizm. Mogłyśmy obserwować to na żywo – widziałyśmy, jak działają na tkanki ludzkie i jakie efekty przynoszą w badaniach klinicznych. Właśnie wtedy narodziła się nasza fascynacja bakteriami. Przez lata przyzwyczajono nas do myślenia, że bakterie są czymś złym, że powodują choroby i należy ich unikać. Zdałyśmy sobie sprawę, że są nam niezbędne. A, że jesteśmy kobietami, to zaczęłyśmy myśleć o bakteriach także w kontekście pielęgnacji skóry. Szukałyśmy gotowych produktów na rynku, ale okazało się, że nie ma kosmetyków zawierających żywe bakterie probiotyczne. Dlatego postanowiłyśmy same opracować receptury kosmetyczne z ich zawartością. Na początku były to bardzo proste formuły, nieprzygotowane jeszcze do sprzedaży. Ale już wtedy miały formę kosmetyków, które mogłyśmy stosować na własnej skórze. Tak to się zaczęło.

Pozostało jeszcze 94% artykułu

Czytaj więcej, wiedz więcej!
Rok dostępu za 99 zł.

Tylko teraz! RP.PL i NEXTO.PL razem w pakiecie!
Co zyskasz kupując subskrypcję?
- możliwość zakupu tysięcy ebooków i audiobooków w super cenach (-40% i więcej!)
- dostęp do treści RP.PL oraz magazynu PLUS MINUS.
PODCAST "POWIEDZ TO KOBIECIE"
Feminizm się opłaca biznesowi – liczby, które mówią prawdę
Biznes
Twórczyni festiwalu SeeBloggers o sukcesie własnej marki odzieżowej
Biznes
Prezes Green Caffè Nero o kobietach w biznesie i o tym, dlaczego kubek kawy w Polsce kosztuje 25 zł
Biznes
Luka płacowa wciąż się pogłębia: pracowanie ciężej nie pomoże
Materiał Partnera
Konieczność transformacji energetycznej i rola samorządów
Biznes
Firma założona przez dwie studentki w akademiku: Sukces w zawrotnym tempie