Aktualizacja: 19.03.2025 09:20 Publikacja: 28.09.2023 14:05
26 września w Paryżu odbył się pokaz kolekcji domu mody Dior na sezon wiosna/lato 2024.
Foto: East News
Moda niejednokrotnie pełniła rolę medium do wyrażania ważnych społecznie opinii. Przykładem na to może być historia z 2021 roku, kiedy to amerykańska kongresmenka Alexandria Ocasio-Cortez założyła na MET Galę kreację projektu Aurory James. Wyjątkowość tej białej sukni polegała przede wszystkim na tym, że namalowane było na niej czerwonymi literami hasło "Tax the rich" (ang. opodatkować bogatych). Alexandria, która od początku swojej kariery politycznej walczyła o wprowadzenie podatku dochodowego dla najbogatszych osób w USA w wysokości 60-70 proc., chciała skutecznie nagłośnić swoje postulaty. Osiągnęła zamierzony cel – jej „polityczna” stylizacja wzbudziła kontrowersje, ale także zyskała głosy poparcia na całym świecie.
Pokolenie Z dyktuje nowe warunki działania w wielu obszarach życia społecznego i biznesowego. Młodzi wyznaczają trendy, które po prostu trzeba uwzględniać, aby zyskać ich uwagę jako klientów. Właśnie okazało się, że zetki nie rozpoznają działających od lat polskich marek z branży mody.
W ostatnim czasie w mediach zaczęło być głośno o Lee So-yeon. Jeszcze nie tak dawno pochodząca z Korei Południowej kobieta nałogowo kupowała nowe ubrania w tanich sieciówkach. Teraz jest aktywistką i promuje całkowicie odmienny styl życia. Swoją historią podzieliła się z redakcją AFP.
W czasie pandemii Covid-19 Nell Diamond zaprojektowała ubranie, które miało zapewnić jej wygodę w domowym biurze. Lekką sukienkę na cienkich ramiączkach pokochały rzesze jej klientek, przyczyniając się do ogromnego sukcesu firmy Hill House Home.
5 lat po tym, jak jeden z wiodących producentów dóbr luksusowych, LVMH, nabył mniejszościowy pakiet akcji marki Stelli McCartney, projektantka odkupiła udziały, zyskując pełną kontrolę nad własną firmą. Czy będzie kontynuować współpracę z gigantem?
Polityka klimatyczna i rynek energii w Polsce: podstawy prawne, energetyka społeczna. praktyczny proces powołania i rejestracji spółdzielni energetycznych oraz podpisania umowy z OSD
Kreacja Ivanki Trump na balu inaugurującym prezydenturę jej ojca to ukłon w stronę Audrey Hepburn. W stylizacji wybranej na ceremonię zaprzysiężenia prezydenta dopatrzono się z kolei analogii do pewnej fikcyjnej postaci. Czy podobieństwo jest widoczne?
Jazda na motocyklu to z całą pewnością wielka przyjemność, o czym zaświadczy każdy, kto chociaż raz miał okazję – legalnie, podkreślmy – poprowadzić maszynę na dwóch kołach.
W świecie finansów tworzy się zróżnicowane portfele (portfolia) inwestycyjne, po to, żeby zwiększyć szanse na duże zyski, jednocześnie minimalizując ryzyko strat. Na podobnej zasadzie opiera się dieta Portfolio, opracowana przez profesora nauk o żywieniu Davida Jenkinsa.
Znana marka odzieżowa Forever 21 ogłosiła bankructwo swojego oddziału w USA. Zamkniętych zostanie kilkaset sklepów. To już drugi raz, gdy Forever 21 bankrutuje, jednak te turbulencje nie obejmą sklepów poza Stanami Zjednoczonymi, te działają bez zakłóceń.
We Francji rozprzestrzenia się wśród dzieci niepokojące zjawisko. Mowa o salonach piękności i centrach spa przeznaczonych dla dziecięcych klientów. Miejsca te zyskują coraz większą popularność. Lekarze i psycholodzy biją na alarm.
Do premiery iPhone’ów 17 jeszcze daleko, ale w sieci pojawia się coraz więcej nieoficjalnych informacji na temat kolejnych modeli smartfonów Apple. Na początek ma się pojawić ultracienki model Air.
Zamożne osoby z pokolenia Z prezentują nieco inne podejście do życia niż ich bogaci rodzice. Nowy raport wskazuje na priorytety młodego pokolenia najbogatszych konsumentów.
Właściciel domu mody Versace ogłosił odejście Donatelli Versace ze stanowiska dyrektorki kreatywnej. Zastąpił ją były pracownik konkurencyjnego koncernu Prada Group.
Lepiej mieć jedną porządną marynarkę niż pięć poliestrowych – czyli jak kupować mądrze, świadomie, by rzeczy służyły nam na lata. Czym różni się marketing od prawdziwej wartości produktu? I dlaczego warto zawsze prać nowe ubrania, przed pierwszym założeniem – wyjaśnia Katarzyna Daniłko.
Tektoniczne zmiany dotyczące znanych marek zawsze przyciągają uwagę. Podobnie jest w tej sprawie – słynna włoska marka bieliźniarska La Perla trafi niebawem na sprzedaż. Od pewnego czasu firma, której udało się odnieść globalny sukces, mierzy się z problemami finansowymi.
Masz aktywną subskrypcję?
Zaloguj się lub wypróbuj za darmo
wydanie testowe.
nie masz konta w serwisie? Dołącz do nas