– W prowadzonej przeze mnie firmie 80 proc. pracowników stanowią kobiety. Pamiętajmy, że to właśnie one w głównej mierze kreują zapotrzebowanie na produkty w branży modowej, więc należy je szanować i uważnie wsłuchiwać się w ich głos. Najwyższy czas, aby kobiety zdały sobie sprawę z tego, jaką mają siłę i rzeczywiście zaczęły z niej korzystać – deklarowała Stella McCartney w jednym z wywiadów udzielonych w 2017 roku. Wtedy też zaprojektowała koszulkę z wyeksponowanym napisem „Women. Power. Love”, w której idolka młodego pokolenia, Zendaya, zapozowała na okładce magazynu „Glamour”.
Stella McCartney, właścicielka założonej w 2001 roku pod własnym nazwiskiem marki odzieżowej, od początku istnienia firmy w pełni świadomie definiowała profil swojej działalności. Jako wegetarianka i obrończyni praw zwierząt nie używa w swych projektach żadnych skór, futer ani piór. Niektóre ubrania z kolekcji sygnowanej logo jej marki mają umieszczone w widocznych miejscach naszywki z opisami świadczącymi o przekonaniach projektantki: „odpowiednie dla wysportowanych wegetarian”, czy „przyjazne dla wegan” to tylko niektóre z przykładów mających potwierdzić w pełni przemyślane podejście do kwestii zrównoważonego rozwoju oraz minimalizowania szkodliwego wpływu produkcji ubrań na środowisko naturalne.
Równie stanowcze decyzje 53-latka podejmuje w kwestiach biznesowych, starannie dobierając partnerów, z którymi podejmuje wieloletnie współprace. W kwietniu 2018 roku, po 17 latach współpracy z francuskim holdingiem Kering, w skład którego wchodzą takie marki jak Gucci, Yves Saint Laurent czy Balenciaga, Brytyjka wykupiła akcje swojej firmy, by kilka miesięcy później podpisać kontrakt z kolejnym gigantem na rynku produktów luksusowych, Louis Vuitton Moët Hennessy (skr. LVMH). W styczniu bieżącego roku zdecydowała się na kolejny zaskakujący ruch. Odkupiła swoje udziały od francuskiego koncernu i po raz kolejny zyskała pełną kontrolę nad własną firmą. Czy na tym zakończą się relacje biznesowe córki Paula McCartneya z konglomeratem skupiającym takie marki jak między innymi Louis Vuitton, Fendi czy Givenchy?
Czytaj więcej
Kolorowe wełniane swetry uczyniła znakiem rozpoznawczym swojej marki. Długo przed erą Instagrama tworzyła barwne kolekcje prezentując je z rozmachem godnym teatralnego spektaklu. W wieku 93 lat zmarła legendarna projektantka Rosita Missoni.
Stella McCartney: globalny ambasador do spraw zrównoważonego rozwoju
– Nowy rozdział w życiu zawodowym Stelli McCartney odzwierciedla jej potrzebę rozpoczęcia niezależnej działalności po kilkuletniej udanej współpracy, która umocniła fundamenty i sposób zarządzania jej firmy – można przeczytać we wspólnym oświadczeniu LVMH i Stelli McCartney wystosowanym 27 stycznia bieżącego roku.