– W prowadzonej przeze mnie firmie 80 proc. pracowników stanowią kobiety. Pamiętajmy, że to właśnie one w głównej mierze kreują zapotrzebowanie na produkty w branży modowej, więc należy je szanować i uważnie wsłuchiwać się w ich głos. Najwyższy czas, aby kobiety zdały sobie sprawę z tego, jaką mają siłę i rzeczywiście zaczęły z niej korzystać – deklarowała Stella McCartney w jednym z wywiadów udzielonych w 2017 roku. Wtedy też zaprojektowała koszulkę z wyeksponowanym napisem „Women. Power. Love”, w której idolka młodego pokolenia, Zendaya, zapozowała na okładce magazynu „Glamour”.
Stella McCartney, właścicielka założonej w 2001 roku pod własnym nazwiskiem marki odzieżowej, od początku istnienia firmy w pełni świadomie definiowała profil swojej działalności. Jako wegetarianka i obrończyni praw zwierząt nie używa w swych projektach żadnych skór, futer ani piór. Niektóre ubrania z kolekcji sygnowanej logo jej marki mają umieszczone w widocznych miejscach naszywki z opisami świadczącymi o przekonaniach projektantki: „odpowiednie dla wysportowanych wegetarian”, czy „przyjazne dla wegan” to tylko niektóre z przykładów mających potwierdzić w pełni przemyślane podejście do kwestii zrównoważonego rozwoju oraz minimalizowania szkodliwego wpływu produkcji ubrań na środowisko naturalne.
Równie stanowcze decyzje 53-latka podejmuje w kwestiach biznesowych, starannie dobierając partnerów, z którymi podejmuje wieloletnie współprace. W kwietniu 2018 roku, po 17 latach współpracy z francuskim holdingiem Kering, w skład którego wchodzą takie marki jak Gucci, Yves Saint Laurent czy Balenciaga, Brytyjka wykupiła akcje swojej firmy, by kilka miesięcy później podpisać kontrakt z kolejnym gigantem na rynku produktów luksusowych, Louis Vuitton Moët Hennessy (skr. LVMH). W styczniu bieżącego roku zdecydowała się na kolejny zaskakujący ruch. Odkupiła swoje udziały od francuskiego koncernu i po raz kolejny zyskała pełną kontrolę nad własną firmą. Czy na tym zakończą się relacje biznesowe córki Paula McCartneya z konglomeratem skupiającym takie marki jak między innymi Louis Vuitton, Fendi czy Givenchy?
Czytaj więcej
Kolorowe wełniane swetry uczyniła znakiem rozpoznawczym swojej marki. Długo przed erą Instagrama...
Stella McCartney: globalny ambasador do spraw zrównoważonego rozwoju
– Nowy rozdział w życiu zawodowym Stelli McCartney odzwierciedla jej potrzebę rozpoczęcia niezależnej działalności po kilkuletniej udanej współpracy, która umocniła fundamenty i sposób zarządzania jej firmy – można przeczytać we wspólnym oświadczeniu LVMH i Stelli McCartney wystosowanym 27 stycznia bieżącego roku.