Stella McCartney zrobiła odważny krok i rozpoczęła nowy rozdział w życiu zawodowym

5 lat po tym, jak jeden z wiodących producentów dóbr luksusowych, LVMH, nabył mniejszościowy pakiet akcji marki Stelli McCartney, projektantka odkupiła udziały, zyskując pełną kontrolę nad własną firmą. Czy będzie kontynuować współpracę z gigantem?

Publikacja: 30.01.2025 11:57

Ubrania, buty, torby i akcesoria marki Stella McCartney są obecnie dostępne w 48 butikach oraz 21 sa

Ubrania, buty, torby i akcesoria marki Stella McCartney są obecnie dostępne w 48 butikach oraz 21 salonach działających na bazie franczyzy w takich miastach jak m.in. Nowy Jork, Londyn, Paryż, Mediolan, Tokio, Szanghaj i Pekin.

Foto: PAP/PA

– W prowadzonej przeze mnie firmie 80 proc. pracowników stanowią kobiety. Pamiętajmy, że to właśnie one w głównej mierze kreują zapotrzebowanie na produkty w branży modowej, więc należy je szanować i uważnie wsłuchiwać się w ich głos. Najwyższy czas, aby kobiety zdały sobie sprawę z tego, jaką mają siłę i rzeczywiście zaczęły z niej korzystać – deklarowała Stella McCartney w jednym z wywiadów udzielonych w 2017 roku. Wtedy też zaprojektowała koszulkę z wyeksponowanym napisem „Women. Power. Love”, w której idolka młodego pokolenia, Zendaya, zapozowała na okładce magazynu „Glamour”.

Pozostało jeszcze 89% artykułu

Czytaj więcej, wiedz więcej!
Rok dostępu za 99 zł.

Tylko teraz! RP.PL i NEXTO.PL razem w pakiecie!
Co zyskasz kupując subskrypcję?
- możliwość zakupu tysięcy ebooków i audiobooków w super cenach (-40% i więcej!)
- dostęp do treści RP.PL oraz magazynu PLUS MINUS.
Moda
Boom boom, czyli luksus dla tych, których na niewiele stać. Nowy trend w pokoleniu Z
Moda
Zakupy jubilerskie przenoszą się do sieci. Bonore przyciąga ceną i jakością
Moda
Francja chce karać za negatywne skutki ekspresowej mody. Trwają prace nad ustawą
Moda
H&M eksperymentuje z klonami modelek stworzonymi przez AI. Zagrożenie czy usprawnienie?
Materiał Partnera
Konieczność transformacji energetycznej i rola samorządów
Moda
Wyśmiewane show Meghan Markle jednak inspiruje. Oto marki, które dzięki niemu zarabiają krocie