Od skromnego warsztatu krawieckiego do słynnego domu mody. Historia Rosity Missoni

Kolorowe wełniane swetry uczyniła znakiem rozpoznawczym swojej marki. Długo przed erą Instagrama tworzyła barwne kolekcje prezentując je z rozmachem godnym teatralnego spektaklu. W wieku 93 lat zmarła legendarna projektantka Rosita Missoni.

Publikacja: 05.01.2025 12:00

Marka Missoni tworzyła nie tylko ubrania, ale także akcesoria domowe. Inwestowała w nieruchomości i

Marka Missoni tworzyła nie tylko ubrania, ale także akcesoria domowe. Inwestowała w nieruchomości i w sieć luksusowych hoteli sygnowanych logo marki.

Foto: PAP/EPA

Kolorową fotografię przedstawiającą roześmianą projektantkę w barwnej marynarce z charakterystycznym zygzakowatym wzorem zamieszczono na profilu instagramowym marki Missoni 1 stycznia 2025 roku. – Rodzina Missoni i Missoni Group z przykrością zawiadamiają o odejściu Rosity Missoni, kluczowej postaci włoskiej mody. Kreatywna wizja Rosity i jej niestrudzone poświęcenie dla własnej pracy sprawiły, że styl Missoni stał się symbolem Made in Italy na całym świecie. Jej artystyczne dziedzictwo będzie nadal żywe dzięki jej kreacjom, które nieodzownie kojarzą się z radością i pięknem, nieustannie inspirując entuzjastów i kreatorów mody – napisano.

Pozostało jeszcze 93% artykułu

Tylko 69 zł za pół roku czytania.

O tym, jak szybko zmienia się świat. Czy będzie pokój na Ukrainie. Co się dzieje w kraju przed wyborami. Teraz szczególnie warto wiedzieć więcej. Wyjaśniamy, tłumaczymy, inspirujemy.

Jej historia
Absolwentka Oksfordu uczy mongolskich pasterzy używania AI. Z jakim skutkiem?
Materiał Promocyjny
Sześćdziesiąt lat silników zaburtowych Suzuki
Jej historia
Koncert Cyndi Lauper w Polsce coraz bliżej. Kiedy zaczynała, kazano jej kopiować inną gwiazdę
Jej historia
Nancy Leftenant-Colon: Kobieta, która przełamała bariery rasowe w armii USA
Jej historia
Księżniczka Eleonora: następczyni hiszpańskiego tronu wypływa na szerokie wody
Jej historia
Choruje i pozuje. Leczenie onkologiczne nie powstrzymuje Bianki Balti przed pracą
Materiał Promocyjny
Zrozumieć elektromobilność, czyli nie „czy” tylko „jak”