Reklama

Francja chce karać za negatywne skutki ekspresowej mody. Trwają prace nad ustawą

Ustanowienie definicji szybkiej mody (fast fashion), podnoszenie świadomości konsumentów, utworzenie kary ekologicznej oraz zakaz reklamy ubrań i akcesoriów tak kwalifikowanych - to kilka pomysłów ustawy, nad którą pracuje francuski parlament.

Publikacja: 14.04.2025 16:21

Od 1 stycznia we Francji obowiązuje zakaz reklamy ekspresowych produktów modowych oraz promowania fi

Od 1 stycznia we Francji obowiązuje zakaz reklamy ekspresowych produktów modowych oraz promowania firm, sieci lub marek z sektora mody efemerycznej.

Foto: Adobe Stock

Plany francuskiej ustawy, której projekt został przyjęty w marcu jednogłośnie przez wszystkich członków Zgromadzenia Narodowego, dotyczącej ograniczenia zjawiska fast fashion są częścią szerszego trendu działań proekologicznych i zrównoważonego rozwoju w sektorze mody, który prawdopodobnie w kolejnych latach zostanie również przyjęty przez pozostałe kraje Unii Europejskiej.

„Szybka moda charakteryzuje się wprowadzaniem bardzo dużej liczby nowych modeli i niemal ciągłym odnawianiem kolekcji. Chińska firma Shein, oferująca średnio ponad 7,2 tys. nowych ubrań dziennie i ponad 470 tys. różnych produktów, oferuje 900 razy więcej produktów niż tradycyjna francuska marka i jest przedstawicielem szybkiej mody. Jej sprzedaż wzrosła o 900 proc. w ciągu zaledwie trzech lat. To samo dotyczy chińskiego sklepu internetowego Temu” – podaje rządowy serwis informacyjny Vie-publique.fr. „Francuski sektor odzieżowy z trudem radzi sobie z taką konkurencją (liczba miejsc pracy spadła trzykrotnie od 1990 r.)” – dodają autorzy publikacji.

Pozostało jeszcze 84% artykułu

RP.PL i The New York Times w pakiecie za 199zł!

Kup roczną subskrypcję w promocji Black Month - duet idealny i korzystaj podwójnie!

Zyskujesz:

- Roczny dostęp do The New York Times, w tym do- News, Games, Cooking, Audio, Wirecutter i The Athletic.

- RP.PL- twoje rzetelne i obiektywne źródło najważniejszych informacji z Polski i świata z dodatkową weekendową porcją błyskotliwych tekstów, wnikliwych analiz i inspirujących rozmów w ramach magazynu PLUS MINUS.

Reklama
Moda
„Efekt Sanae”: Świat oszalał na punkcie torebki premier Japonii. Co to za model?
Moda
Córka Gwyneth Paltrow podbija nie tylko świat mody. Zasługuje na miano "nepo baby"?
Moda
Osobista torebka Jane Birkin marki Hermès idzie pod młotek. „Moja towarzyszka podróży”
Moda
Gigant branży mody ma nową dyrektorkę kreatywną. Kto będzie projektować męską linię Hermèsa?
Materiał Promocyjny
Rynek europejski potrzebuje lepszych regulacji
Moda
Słynny dom mody po 37 latach żegna się z dyrektor kreatywną. Koniec pewnej ery
Reklama
Reklama
REKLAMA: automatycznie wyświetlimy artykuł za 15 sekund.
Reklama