Plany francuskiej ustawy, której projekt został przyjęty w marcu jednogłośnie przez wszystkich członków Zgromadzenia Narodowego, dotyczącej ograniczenia zjawiska fast fashion są częścią szerszego trendu działań proekologicznych i zrównoważonego rozwoju w sektorze mody, który prawdopodobnie w kolejnych latach zostanie również przyjęty przez pozostałe kraje Unii Europejskiej.
„Szybka moda charakteryzuje się wprowadzaniem bardzo dużej liczby nowych modeli i niemal ciągłym odnawianiem kolekcji. Chińska firma Shein, oferująca średnio ponad 7,2 tys. nowych ubrań dziennie i ponad 470 tys. różnych produktów, oferuje 900 razy więcej produktów niż tradycyjna francuska marka i jest przedstawicielem szybkiej mody. Jej sprzedaż wzrosła o 900 proc. w ciągu zaledwie trzech lat. To samo dotyczy chińskiego sklepu internetowego Temu” – podaje rządowy serwis informacyjny Vie-publique.fr. „Francuski sektor odzieżowy z trudem radzi sobie z taką konkurencją (liczba miejsc pracy spadła trzykrotnie od 1990 r.)” – dodają autorzy publikacji.