Młodzież niechętnie uczy się przedmiotów ścisłych. Zbadano, co ma na to wpływ

Z najnowszych badań wynika, że aż połowa młodzieży ma problemy z przedmiotami ścisłymi. Uczniowie nie tylko uważają je za trudne. Krytycznie oceniają także stosowane metody ich nauczania.

Publikacja: 12.12.2023 14:46

Uczniowie nie lubią przedmiotów ścisłych. Są wyniki najnowszych badań

Uczniowie nie lubią przedmiotów ścisłych. Są wyniki najnowszych badań

Foto: Stock Adobe

Z badań zrealizowanych na zlecenie Fundacji Adamed wynika, że młodzież ma ogólne poczucie, iż wiedza przekazywana w szkole nie jest przydatna w życiu. Najwięcej badanych - niemal połowa (49 proc.) - przyznało, że ma problemy z matematyką. 44 proc. wskazało chemię, 43 proc. fizykę jako tzw. kłopotliwe przedmioty.

W czerwcu 2023 roku pod lupą znalazło się 336 uczniów liceów i techników. Przyznali, że nie tylko materiał przekazywany jest w niezrozumiały dla nich sposób, ale też wspomniane przedmioty nie są dla nich interesujące. Najłatwiej przychodzi im nauka języków obcych, które można poznawać na różne sposoby.

Czytaj więcej, wiedz więcej!
Rok dostępu za 99 zł.

Tylko teraz! RP.PL i NEXTO.PL razem w pakiecie!
Co zyskasz kupując subskrypcję?
- możliwość zakupu tysięcy ebooków i audiobooków w super cenach (-40% i więcej!)
- dostęp do treści RP.PL oraz magazynu PLUS MINUS.
Nauka
Co dzieje się z mózgiem nastolatka, gdy dłużej śpi? Zaskakujące wyniki badania
Nauka
Te mieszanki dodatków do żywności mogą zwiększać ryzyko cukrzycy typu 2. Czego unikać?
Nauka
Pierwsze w historii takie badania nad dietą afrykańską. Niespodziewane ustalenia
Nauka
Nie trzeba ćwiczyć każdego dnia, żeby być zdrowym. W aktywności liczy się coś innego. Badanie
Nauka
Przeglądanie smartfona przed snem nie szkodzi tak, jak myślano? Nowe wyniki badań