Młodzież niechętnie uczy się przedmiotów ścisłych. Zbadano, co ma na to wpływ

Z najnowszych badań wynika, że aż połowa młodzieży ma problemy z przedmiotami ścisłymi. Uczniowie nie tylko uważają je za trudne. Krytycznie oceniają także stosowane metody ich nauczania.

Publikacja: 12.12.2023 14:46

Uczniowie nie lubią przedmiotów ścisłych. Są wyniki najnowszych badań

Uczniowie nie lubią przedmiotów ścisłych. Są wyniki najnowszych badań

Foto: Stock Adobe

Z badań zrealizowanych na zlecenie Fundacji Adamed wynika, że młodzież ma ogólne poczucie, iż wiedza przekazywana w szkole nie jest przydatna w życiu. Najwięcej badanych - niemal połowa (49 proc.) - przyznało, że ma problemy z matematyką. 44 proc. wskazało chemię, 43 proc. fizykę jako tzw. kłopotliwe przedmioty.

W czerwcu 2023 roku pod lupą znalazło się 336 uczniów liceów i techników. Przyznali, że nie tylko materiał przekazywany jest w niezrozumiały dla nich sposób, ale też wspomniane przedmioty nie są dla nich interesujące. Najłatwiej przychodzi im nauka języków obcych, które można poznawać na różne sposoby.

Złap mikołajkową okazję!

Czytaj dalej RP.PL.
Ciesz się dostępem do treści najbardziej opiniotwórczego medium w Polsce. Rzetelne informacje, pogłębione analizy, komentarze i opinie. Treści, które inspirują do myślenia. Oglądaj, czytaj, słuchaj.
Nauka
Potrzeba tylko chwili ćwiczeń, żeby nie zachorować na serce. Nowe wyniki badań
Nauka
Jak aktywność fizyczna wpływa na ryzyko demencji? Najnowsze wyniki badań
Nauka
Naukowcy odkryli nowe zastosowanie znanych leków odchudzających. Na co działają?
Nauka
Co było pierwsze – jajko czy kura? Naukowcy bliżej rozwiązania zagadki
Materiał Promocyjny
Przewaga technologii sprawdza się na drodze
Nauka
Taka aktywność może wydłużyć życie nawet o 11 lat. Są wyniki badań
Materiał Promocyjny
Transformacja w miastach wymaga współpracy samorządu z biznesem i nauką