Reklama

Młodzież niechętnie uczy się przedmiotów ścisłych. Zbadano, co ma na to wpływ

Z najnowszych badań wynika, że aż połowa młodzieży ma problemy z przedmiotami ścisłymi. Uczniowie nie tylko uważają je za trudne. Krytycznie oceniają także stosowane metody ich nauczania.

Publikacja: 12.12.2023 14:46

Uczniowie nie lubią przedmiotów ścisłych. Są wyniki najnowszych badań

Uczniowie nie lubią przedmiotów ścisłych. Są wyniki najnowszych badań

Foto: Stock Adobe

Z badań zrealizowanych na zlecenie Fundacji Adamed wynika, że młodzież ma ogólne poczucie, iż wiedza przekazywana w szkole nie jest przydatna w życiu. Najwięcej badanych - niemal połowa (49 proc.) - przyznało, że ma problemy z matematyką. 44 proc. wskazało chemię, 43 proc. fizykę jako tzw. kłopotliwe przedmioty.

W czerwcu 2023 roku pod lupą znalazło się 336 uczniów liceów i techników. Przyznali, że nie tylko materiał przekazywany jest w niezrozumiały dla nich sposób, ale też wspomniane przedmioty nie są dla nich interesujące. Najłatwiej przychodzi im nauka języków obcych, które można poznawać na różne sposoby.

Tylko 19 zł miesięcznie przez cały rok.

Bądź na bieżąco. Czytaj sprawdzone treści od Rzeczpospolitej. Polityka, wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i psychologia.

Treści, którym możesz zaufać.

Reklama
Nauka
Ciało jednoznacznie reaguje na wizytę w galerii sztuki. Zaskakujące odkrycie naukowców
Materiał Promocyjny
UltraGrip Performance 3 wyznacza nowy standard w swojej klasie
Nauka
Sen w takich warunkach grozi schorzeniami serca. Dla wielu osób to codzienność
Nauka
10 tysięcy kroków dziennie już nieaktualne? Naukowcy odkryli nową zależność dotyczącą spacerów
Nauka
Naukowcy znaleźli sposób na brak energii. Mały wysiłek, duży efekt
Materiał Promocyjny
Raport o polskim rynku dostaw poza domem
Nauka
Nowe badanie nadzieją na przełom w walce z rakiem. Test wykrywa ponad 50 nowotworów
Materiał Promocyjny
Manager w erze AI – strategia, narzędzia, kompetencje AI
Reklama
Reklama