Młodzież niechętnie uczy się przedmiotów ścisłych. Zbadano, co ma na to wpływ

Z najnowszych badań wynika, że aż połowa młodzieży ma problemy z przedmiotami ścisłymi. Uczniowie nie tylko uważają je za trudne. Krytycznie oceniają także stosowane metody ich nauczania.

Publikacja: 12.12.2023 14:46

Uczniowie nie lubią przedmiotów ścisłych. Są wyniki najnowszych badań

Uczniowie nie lubią przedmiotów ścisłych. Są wyniki najnowszych badań

Foto: Stock Adobe

Z badań zrealizowanych na zlecenie Fundacji Adamed wynika, że młodzież ma ogólne poczucie, iż wiedza przekazywana w szkole nie jest przydatna w życiu. Najwięcej badanych - niemal połowa (49 proc.) - przyznało, że ma problemy z matematyką. 44 proc. wskazało chemię, 43 proc. fizykę jako tzw. kłopotliwe przedmioty.

W czerwcu 2023 roku pod lupą znalazło się 336 uczniów liceów i techników. Przyznali, że nie tylko materiał przekazywany jest w niezrozumiały dla nich sposób, ale też wspomniane przedmioty nie są dla nich interesujące. Najłatwiej przychodzi im nauka języków obcych, które można poznawać na różne sposoby.

BLACK WEEKS -75%

Czytaj dalej RP.PL. Nie przegap oferty roku!
Ciesz się dostępem do treści najbardziej opiniotwórczego medium w Polsce. Rzetelne informacje, pogłębione analizy, komentarze i opinie. Treści, które inspirują do myślenia. Oglądaj, czytaj, słuchaj.
Nauka
Co było pierwsze – jajko czy kura? Naukowcy bliżej rozwiązania zagadki
Nauka
Taka aktywność może wydłużyć życie nawet o 11 lat. Są wyniki badań
Nauka
Naukowcy odkryli zaskakujący efekt ćwiczeń. Najnowsze wyniki badań
Nauka
Niedobór witaminy D zwiększa ryzyko tych chorób? Nowe wyniki badań
Materiał Promocyjny
Klimat a portfele: Czy koszty transformacji zniechęcą Europejczyków?
Nauka
Dr Kornelia Mikuła z prestiżowym stypendium LifeArc. "Tworzę coś naprawdę potrzebnego"