Badania przeprowadzone zostały pod kierownictwem profesor marketingu żywności i zdrowia dzieci Emmy Boyland z University of Liverpool. Wyniki nie zostały jeszcze opublikowane w czasopiśmie naukowym. Zaprezentowane zostały natomiast w czasie Europejskiego Kongresu Otyłości w Maladze w Hiszpanii (11-14 maja 2025 roku).
Naukowcy zbadali wpływ oglądania reklam śmieciowego jedzenia na dietę u dzieci
Naukowcy przebadali 240 dzieci w wieku od 7 do 15 lat z hrabstwa Merseyside w Wielkiej Brytanii. Badanie składało się z dwóch części.
W pierwszej części wszystkie dzieci oglądały najpierw przez pięć minut reklamy śmieciowego jedzenia, czyli produktów o wysokiej zawartości tłuszczów nasyconych, cukru i/lub soli (HFSS). Po tych reklamach zaproponowano dzieciom jedzenie w postaci przekąsek (m.in. winogrona i czekoladki), a później obiadu złożonego z wielu wytrawnych, słodkich i zdrowych potraw. Na końcu tej części naukowcy zbadali, jak dużo spożyły dzieci.
Czytaj więcej
Rak jelita grubego jest jednym z najczęściej występujących nowotworów złośliwych. Od kilku lat za...
W drugiej części badania wszystkie dzieci oglądały przez pięć minut reklamy niezwiązane z żywnością, po czym - tak samo jak wcześniej - otrzymały przekąski i obiad, a naukowcy sprawdzili, ile zjadły.