Reklama

Muzea będą leczyć z nadmiaru emocji? Otwiera się nowy rozdział w obcowaniu ze sztuką

W jednej z galerii sztuki w Manchesterze powstała sala z trzema obrazami i kanapą. Przebywanie w niej ma pomóc w skupieniu uwagi i wyciszeniu emocji zwiedzających. Czy to skuteczny sposób na radzenie sobie z nadmiarem bodźców? Psychoterapeuta komentuje.

Publikacja: 10.02.2025 10:24

Muzea oferują przestrzeń do uważnego oglądania sztuki i skupienia się na jednym obiekcie przez dłużs

Muzea oferują przestrzeń do uważnego oglądania sztuki i skupienia się na jednym obiekcie przez dłuższy czas, co jest rzadkością w dzisiejszym świecie.

Foto: Adobe Stock

– Hałas i ekspozycja na nadmiar kolorów czy bodźców stają się trudne do zniesienia dla wielu ludzi. „Pokój wytchnienia” (oryg. „Room to Breathe” – przyp. red.) powstał z myślą o osobach, które pragną poznawać sztukę w ciszy i skupieniu – poinformowano na stronie internetowej Manchester Art Gallery, opisując miejsce z zielonymi ścianami, wygodną kanapą i pojedynczymi eksponatami na ścianie. – Meble, kolorystyka, umiejscowienie dzieł sztuki, łagodna muzyka w tle, możliwość odsłuchania medytacji w formie audio to starannie dobrane czynniki, które mają zachęcić do głębszego zaangażowania się w obcowanie ze sztuką oraz zminimalizować napięcie wywołane nadmiarem bodźców – brzmi dalsza część komunikatu.

Pozostało jeszcze 91% artykułu

Już za 19 zł miesięcznie przez rok

Jak zmienia się świat i Polska. Jak wygląda nowa rzeczywistość polityczna po wyborach prezydenckich. Polityka, wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i psychologia.

Czytaj, to co ważne.

Reklama
Psychologia
Quiet cracking. Na czym polega coraz częstsze ciche załamanie pracownika?
Psychologia
Jak uniknąć powikłań po syndromie złamanego serca? Rady kardiologów
Psychologia
OpenAI wprowadza nowe funkcje w ChatGPT. To odpowiedź na pozew przeciwko gigantowi AI?
Psychologia
Empatia jako jeden z przedmiotów w szkole? W Danii to rozwiązanie działa od lat
Psychologia
Jak pokonać napięcie związane ze zbliżającą się podróżą?
Reklama
Reklama