Bizuu współtwórcą strojów dla polskich olimpijczyków. Projektantki: Jednego nie wolno było zmienić

Stroje olimpijskie na Igrzyska Olimpijskie, które rozpoczną się w Paryżu w lipcu 2024 roku zaprojektowane zostały przez markę Adidas oraz polski duet Bizuu- Blankę Jordan i Zuzannę Wachowiak. Projektantki komentują swój udział w tym przedsięwzięciu.

Publikacja: 19.04.2024 12:26

Blanka Jordan i Zuzanna Wachowiak, właścicielki Bizuu.

Blanka Jordan i Zuzanna Wachowiak, właścicielki Bizuu.

Foto: Maria Ciszewska @spicynutz

Oficjalne stroje olimpijskie na Igrzyska, które rozpoczną się w Paryżu 26 lipca i potrwają do 11 sierpnia zaprojektował Adidas oraz polska marka z Poznania Bizuu, którą prowadzą Blanka Jordan i Zuzanna Wachowiak. „Współpraca z Polskim Komitetem Olimpijskim jest wyróżnieniem, a także wyrazem dumy z naszych osiągnięć zarówno na polu sportu, jak i w świecie mody”- deklarują projektantki w informacji prasowej.
Serwisowi Kobieta.rp.pl udzieliły odpowiedzi na pytania związane z tą współpracą.

Czy w takim projekcie jak ten, o którym mowa, projektanci mają dużo swobody w działaniu, czy są raczej zobligowani do ujarzmiania kreatywności?

Współpracując z Polskim Komitetem Olimpijskim, otrzymałyśmy całkowitą swobodę i zaufanie. Mogłyśmy w pełni wyrazić naszą kreatywność w tym projekcie. Jedynym elementem, który musiał pozostać niezmieniony, było logo po lewej stronie na piersi.

Kolekcja Bizuu

Foto: Maria Ciszewska @spicynutz

Czym różni się projektowanie ubrań, z jakim panie miały do czynienia dotychczas, od tego, którego podjęły się tutaj?

Sam proces twórczy kolekcji olimpijskiej był podobny do tego, który znamy od lat. Jednak w przypadku tego projektu priorytetem było nawiązanie do tradycji i podkreślenie polskich symboli. Zrobiłyśmy to, wykorzystując motywy inspirowane lokalną fauną i florą.

To nasze pierwsze doświadczenie w projektowaniu strojów, które będą oglądane przez tak szeroką, międzynarodową publiczność. Zdając sobie sprawę z rangi i charakteru tego wydarzenia, kładziemy ogromny nacisk na dbałość o każdy szczegół. Dlatego też od kilku miesięcy Bizuu podróżuje po całej Polsce, zbierając wymiary od sportowców praktycznie do samego momentu Igrzysk. To prawdziwie wyjątkowa sytuacja, która nadal ewoluuje.

Czytaj więcej

Iga Światek ambasadorką Lancôme. Znamy kulisy współpracy

Jak konkretnie wyglądał udział pań w tym projekcie?

Inspiracji zaczęłyśmy szukać w archiwach i źródłach historycznych mody przedwojennej - tak powstały sylwetki kolekcji olimpijskiej. Następnie wspólnie z projektantami Bizuu stworzyłyśmy print, którego kompozycja składa się z takich roślin jak żyto, jeżyna, podagrycznik i jarzębina. Wzbogacona jest kwiatami: mak polny, chaber bławatek, stokrotka i mak lekarski, a wśród tego bogactwa polskiej flory znajduje się również wróbel. Tło tworzą rozety koronki, nawiązujące do dziedzictwa rękodzieła i będące hołdem dla słynnych koronek koniakowskich.

Co było największym wyzwaniem w tej pracy?

Największym wyzwaniem było bez wątpienia opracowanie sylwetek męskich. Bizuu to marka kobieca, więc podejmując się tego zadania, czułyśmy ekscytację i gotowość. To doświadczenie wzbogaciło naszą wiedzę i umiejętności jako projektantek.

Czy któreś z doświadczeń zdobytych w tym projekcie będzie można zastosować w dalszej pracy?

Tworzenie kolekcji olimpijskiej pokazało nam w szerokiej perspektywie na jak wiele sposobów można wyjść naprzeciw klienta. Wciąż doskonalimy nasze strategie sprzedażowe, prowadzenie marki związane z nieustannym jej rozwojem. To doświadczenie pozwoliło nam jeszcze lepiej zrozumieć potrzeby naszych klientek i usprawnić metody dotarcia do nich oraz prezentacji produktów. Ponadto szycie dla różnorodnych sylwetek sportowców i sportowczyń poszerzyło naszą perspektywę i wzmocniło zaangażowanie w wartości, które od zawsze definiują Bizuu - różnorodność i inkluzywność.

Sport
Polska reprezentacja kobiet zatriumfowała w e-sporcie. Sukces ważny z wielu powodów
Sport
Ruth Chepngetich: rekord świata w maratonie kobiet. Magiczna bariera przełamana
Sport
Lael Wilcox w rekordowym czasie okrążyła świat rowerem. Utraci tytuł równie szybko?
Sport
Mistrzyni kobiecej piłki nożnej Alex Morgan zakończyła karierę. Żegnano ją jak królową
Materiał Promocyjny
Przewaga technologii sprawdza się na drodze
Sport
Ile razy w tygodniu trzeba ćwiczyć, żeby były efekty? Zaskakujące wyniki nowych badań
Materiał Promocyjny
Transformacja w miastach wymaga współpracy samorządu z biznesem i nauką