Przemoc w szkole to wciąż poważny problem. Jakie pomysły na zapobieganie jej mają eksperci?

Dla wielu polskich uczniów szkoła to przestrzeń pełna lęku, gdzie przemoc rówieśnicza staje się codziennością. O tym, jakie kroki należy podjąć, by zmienić ten stan rzeczy, dyskutowano 19 września na konferencji „Przerwij krąg przemocy. Jak walczyć z przemocą w szkole?”.

Publikacja: 20.09.2024 16:56

Wielu uczniów polskich szkół doświadcza przemocy rówieśniczej.

Przemoc rówieśnicza

Wielu uczniów polskich szkół doświadcza przemocy rówieśniczej.

Foto: Adobe Stock

Mimo rosnącej świadomości społecznej ofiary przemocy rówieśniczej wciąż często pozostawione są same sobie i zmagają się bezradnością Dlaczego tak trudno przerwać ten zaklęty krąg ? Jakie i czyje konkretnie działania są potrzebne, by w szkole stworzyć bezpieczne środowisko dla młodzieży?

Odpowiedzi na te i inne pytania szukano podczas podczas konferencji „Przerwij krąg przemocy. Jak walczyć z przemocą w szkole?”, która odbyła się 19 września 2024 r. na Uniwersytecie SWPS. W wydarzeniu udział wzięli uczniowie, nauczyciele, eksperci różnych dziedzin, a także wiceminister Edukacji Narodowej. Organizatorzy wydarzenia podkreślali, że ich celem było stworzenie platformy do wymiany doświadczeń i poszukiwania rozwiązań, które mogą faktycznie poprawić sytuację w polskich szkołach.

Pozostało jeszcze 93% artykułu

19 zł za pierwszy miesiąc czytania RP.PL

Rzetelne informacje, pogłębione analizy, komentarze i opinie. Treści, które inspirują do myślenia. Oglądaj, czytaj, słuchaj.

„Rzeczpospolita” najbardziej opiniotwórczym medium października!
Styl życia
Pokolenie Z ma inne podejście do alkoholu niż starsze generacje. Co i dlaczego się zmieniło?
Styl życia
Internetowa społeczność inceli ma swój kobiecy odpowiednik. Czym jest femosfera?
Styl życia
Aktywność fizyczna i intelektualna wśród seniorów: czym jest rezerwa poznawcza?
Styl życia
Trendy 2025: od kolorów po nowości kosmetyczne. Co ma szansę zrobić furorę w nowym roku?
Nauka
Prof. Anna Konert o roli i pracy kobiet w nauce: Wiele talentów mogło zostać utraconych