Reklama
Rozwiń
Reklama

Internetowa społeczność inceli ma swój kobiecy odpowiednik. Czym jest femosfera?

Analogicznie do społeczności inceli, kobiety o radykalnych poglądach na temat ról płciowych we współczesnym świecie zaczęły tworzyć własną grupę w mediach społecznościowych - femosferę. Zdaniem ekspertki jest ona potencjalnie niebezpieczna.

Publikacja: 07.01.2025 12:30

W femosferze otwarcie mówi się o mizoginii, a także o ekonomicznej i politycznej dyskryminacji kobie

W femosferze otwarcie mówi się o mizoginii, a także o ekonomicznej i politycznej dyskryminacji kobiet.

Foto: Adobe Stock

Od szeregu lat wiele mówi się o manosferze i będących jej częścią incelach, czyli mężczyznach o radykalnie antyfeministycznych, mizoginistycznych poglądach, którzy są aktywni przede wszystkim w internecie. W reakcji na to zjawisko powstaje równie skrajna społeczność kobiet, do której w ostatnim czasie przylgnęła nazwa femosfery.

Słowa „femosfera” po raz pierwszy użyła doktorka nauk społecznych Jilly Kay z Uniwersytetu w Loughborough w swoim artykule pod tytułem „The reactionary turn in popular feminism”. Pracę opublikowano w sierpniu tego roku na łamach czasopisma naukowego „Feminist Media Studies”.

Tylko 19 zł miesięcznie przez cały rok.

Bądź na bieżąco. Czytaj sprawdzone treści od Rzeczpospolitej. Polityka, wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i psychologia.

Treści, którym możesz zaufać.

Reklama
Styl życia
Pada mit o roszczeniowości pracowników z pokolenia Z. Oto, do jakich poświęceń są gotowi
Materiał Promocyjny
UltraGrip Performance 3 wyznacza nowy standard w swojej klasie
Styl życia
Budowanie poduszki bezpieczeństwa finansowego – słaba strona polskich rodziców. Badanie
Styl życia
W Niemczech nie opłaca się być matką. Oto, jak dotkliwa jest tam „kara za macierzyństwo”
Styl życia
Dyniowy concierge – w USA ten fach to żyła złota. Czy ma szanse zaistnieć w Polsce?
Materiał Promocyjny
Raport o polskim rynku dostaw poza domem
Styl życia
Nowy obiekt uwielbienia kobiet. Wydają na niego prawie o połowę więcej pieniędzy niż mężczyźni
Materiał Promocyjny
Manager w erze AI – strategia, narzędzia, kompetencje AI
Reklama
Reklama