Tylko 19 zł miesięcznie przez cały rok.
Bądź na bieżąco. Czytaj sprawdzone treści od Rzeczpospolitej. Polityka, wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i psychologia.
Treści, którym możesz zaufać.
Aktualizacja: 20.09.2025 07:52 Publikacja: 03.09.2023 12:08
Foto: Archiwum prywatne
Jako adwokatka jest pani bardzo aktywna w social mediach. Motywuje panią chęć kreowania własnej marki, czy raczej przybliżania osobom spoza branży zagadnień prawnych?
Joanna Parafianowicz: Dekadę temu, gdy w mediach społecznościowych stawiałam pierwsze kroki, pojęcia marki osobistej czy kreowania własnego wizerunku nie były czymś oczywistym, a w środowisku prawniczym nie funkcjonowały w ogóle. Nie zmienia to jednak faktu, że moja intencja była wówczas dokładnie taka sama, jak teraz – chciałam mówić o prawie i o prawnikach w sposób zrozumiały dla osób spoza branży oraz nieco odczarować stereotypy, przez pryzmat których adwokaci byli postrzegani. Od zawsze mówili o ważnych społecznie sprawach, ale niestety często używali języka niezrozumiałego dla innych. Miałam wtedy poczucie, że jesteśmy dla ludzi niedostępni. A tym samym, po pierwsze nasz przekaz - nie będąc opiniotwórczym - nie może wpływać na kształtowanie rzeczywistości, a po drugie - trudno budować zaufanie do grupy zawodowej, której się nie rozumie. Chciałam, aby to się zmieniło. Nie przypuszczałam jednak wówczas, że moja aktywność będzie tak długotrwała. Z pewnością nie byłam też w stanie przewidzieć, że będzie się cieszyła tak dużą popularnością.
Bądź na bieżąco. Czytaj sprawdzone treści od Rzeczpospolitej. Polityka, wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i psychologia.
Treści, którym możesz zaufać.
Nie ma szczepionki idealnej. I nie ma też takiego leku. Ale szczepienia to jedno z największych osiągnięć medycy...
Dezinformacja rozprzestrzenia się w sieci szybciej niż prawda, a użytkownicy często nie wiedzą, którym źródłom u...
Bal Debiutantów dowodzi, że młode pokolenie, mimo wychowania w erze internetu, wciąż tęskni za chwilami pełnymi...
Mężczyźni częściej znikają, a jednak to przypadki zaginionych kobiet są bardziej nagłaśniane. Dlaczego niektóre...
Diana Łapińska zaczynała karierę w polskim start-upie, który z 6-osobowej małej firmy przeistoczył się w dużego...
Masz aktywną subskrypcję?
Zaloguj się lub wypróbuj za darmo
wydanie testowe.
nie masz konta w serwisie? Dołącz do nas