Badania dowodzą, że regularne jedzenie jogurtu greckiego pozwala zmniejszyć obwód talii. Pod jednym warunkiem

Odkryto, że jedzenie jogurtu greckiego pomaga pozbyć się otyłości brzusznej. Ten produkt nie tylko poprawia zdrowie jelit, ale także przyśpiesza metabolizm. Jest jednak grupa osób, która powinna go unikać.

Publikacja: 02.01.2024 14:23

Jogurt grecki jest nie tylko stosunkowo niedrogi, ale też smaczny i sycący.

Jogurt grecki jest nie tylko stosunkowo niedrogi, ale też smaczny i sycący.

Foto: Pixabay

Jogurt grecki cieszy się coraz większą popularnością. Produkt, który składa się przede wszystkim z mleka owczego lub krowiego, ma wiele wartości odżywczych, a teraz francuski portal ''Madame Figaro'' cytuje naukowców, którzy odkryli jego zastosowanie w zapobieganiu wzdęciom brzucha. Dodatkowo, codzienne jedzenie tego produktu pozytywnie wpływa na redukcję tkanki tłuszczowej. Są jednak sytuacje, w których lepiej zrezygnować z tego produktu.

Jogurt grecki na płaski brzuch

Szczególnie w okresie poświątecznym wiele osób cierpi na wzdęcia. Brzuch powiększa się i jest nienaturalnie uwypuklony. Jednym ze sposobów na to, by się pozbyć tych dolegliwości— niewymagającym dużego wysiłku, jest spożywanie na śniadanie jogurtu greckiego. Badacze twierdzą, że efekty będą widoczne już po kilku dniach.

Jogurt grecki jest nie tylko stosunkowo niedrogi, ale też sycący. To zawarta w nim duża porcja białka sprawia, że uczucie sytości po jego spożyciu długo się utrzymuje. Dzięki temu ogranicza się podjadanie między posiłkami. Białko jest też istotne w kwestii metabolizmu i utrzymaniu mięśni.

To nie koniec zalet. Probiotyki zawarte w produkcie bardzo działają korzystanie na jelita. Nie tylko wzmacniają odporność, ale odgrywają kluczową rolę w procesie trawienia. Dodatkowo jogurt grecki jest niskokaloryczny (150 gramów ma około 145,5 kalorii).

Z czym łączyć jogurt grecki?

Jogurt grecki zazwyczaj spożywa się z dżemem, owocami, muesli czy miodem, jednak badacze polecają inną wersję. Tristy Best i Krutiki Nanavat w artykule opublikowanym w portalu ''She Finds'', którego wnioski ukazały się też w ''Madame Figaro'', przekazali, że codzienne jedzenie jogurtu greckiego pozytywnie wpływa na utratę tkanki tłuszczowej na brzuchu. Eksperci zachęcają, by jogurt grecki jeść z płatkami owsianymi. Owies również pozytywnie wpływa na proces zrzucania wagi. Jego główną zaletą jest utrzymanie poczucia sytości. Dodatkowo pełne ziarna pomagają zapobiec spadkom i skokom poziomu cukru we krwi.

- Owies jest doskonałym źródłem błonnika i składników odżywczych. Włączając go do diety, można skomponować wiele zdrowych posiłków i przekąsek - tłumaczy dietetyczka Trista Best. 

Eksperci mówią też, że jeżeli ktoś jest wielbicielem bardziej wyrazistych w smaku potraw, to śmiało może dołączyć do jogurtu greckiego szpinak, pomidory czy nawet jajko. Aby przygotować danie w słodkiej wersji, warto z kolei sięgnąć po cynamon, jagody, banany, czy truskawki. Najważniejsze, by produkty były naturalne i nieprzetworzone.

Jogurt grecki ze względu na probiotyki oraz białko jest świetną alternatywą na śniadanie. Jego spożycie pobudza metabolizm i trwale zmniejsza objętość brzucha. Żeby osiągnąć długotrwałe efekty nie można jednak zapominać o innych zdrowych nawykach — aktywności fizycznej, zbilansowanych posiłkach oraz dbałości o regenerację organizmu.

Kto powinien unikać jogurtu greckiego?

Monika Dziemidowicz, dietetyczka oraz dietoterapeutka medycyny chińskiej zwraca uwagę na fakt, że o tej porze roku jogurtu greckiego powinny unikać osoby, które mają tendencję do marznięcia — zazwyczaj są to kobiety. Szczególnie zimą organizm potrzebuje na śniadanie ciepłego posiłku. Monika Dziemidowicz dodaje, że jeżeli ktoś należy do grupy osób, które skarżą się na ciągłe marznięcie, ale jednocześnie zależy mu na tym produkcie, to jest na to sposób. Temperaturę jogurtu można podwyższyć dodając cynamon, płatki owsiane, albo zdecydować się na bardziej wytrawną wersję.

Ekspertka wskazuje, że jogurt grecki lepiej sprawdzi się w trakcie drugiej połowy dnia. Dodaje, że szczególnie po wysiłku fizycznym — wówczas wręcz wskazane jest spożycie wysokobiałkowego posiłku i doskonale sprawdzi się tu wspomniany wyrób.

Kolejna grupa osób, które zdecydowanie powinny unikać jogurtu greckiego, to ci, którzy mają tendencje do infekcji, zapalenia zatok, nadmiaru śluzu w gardle i tym podobnych. Wówczas mogą one występować jeszcze częściej. Innym natomiast produkt może pomóc.

- Jeżeli ktoś narzeka na suchość górnych dróg oddechowych, to spożywanie jogurtu greckiego może pozytywnie wpłynąć na nawilżenie błon śluzowych — podkreśla dietetyczka.

Jogurt grecki cieszy się coraz większą popularnością. Produkt, który składa się przede wszystkim z mleka owczego lub krowiego, ma wiele wartości odżywczych, a teraz francuski portal ''Madame Figaro'' cytuje naukowców, którzy odkryli jego zastosowanie w zapobieganiu wzdęciom brzucha. Dodatkowo, codzienne jedzenie tego produktu pozytywnie wpływa na redukcję tkanki tłuszczowej. Są jednak sytuacje, w których lepiej zrezygnować z tego produktu.

Jogurt grecki na płaski brzuch

Pozostało 89% artykułu
2 / 3
artykułów
Czytaj dalej. Subskrybuj
Zdrowie
Turystyka snu coraz bardziej popularna. Na czym polega i kto powinien z niej skorzystać?
Materiał Promocyjny
Wykup samochodu z leasingu – co warto wiedzieć?
Zdrowie
Zamiast leczenia, nowe własne zęby: czy to możliwe?
Zdrowie
Kobiety szybciej niż mężczyźni zapadają na chorobę alkoholową
Zdrowie
"Efekt Kate”. Wyznanie księżnej na temat choroby dało niespodziewane owoce
Zdrowie
Światowy Dzień Świadomości Autyzmu - jak naprawdę wygląda życie w spektrum?