Nieprzewidziane usterki, awarie i przerwy w pracy pobudzają kreatywność. Jak to działa?

Managerowie powinni mieć tego świadomość i otworzyć się na możliwości obrócenia takich sytuacji na swoją korzyść, tłumaczą niemieccy naukowcy, których badania opublikowano w "Harvard Business Review".

Publikacja: 03.01.2024 11:22

Badanie pokazało, że bezczynność doprowadziła pracowników firmy do zalewu pomysłów mających na celu

Badanie pokazało, że bezczynność doprowadziła pracowników firmy do zalewu pomysłów mających na celu ulepszenie jej funkcjonowania.

Foto: Adobe Stock

Długotrwałe przerwy w pracy zazwyczaj postrzegane są jako szkodliwe, powodujące straty finansowe i obniżające wskaźniki produktywności przedsiębiorstwa. Kiedy jednak wybuchł pożar w fabryce dużego europejskiego producenta towarów konsumpcyjnych, Tim Schweisfurth z Politechniki w Hamburgu i jego współpracownica – Anne Greul, doktorantka na Uniwersytecie Technicznym w Monachium – dokonali zaskakującego odkrycia: bezczynność doprowadziła do zalewu pomysłów mających na celu ulepszenie funkcjonowania firmy. Wniosek: nieoczekiwane przerwy, usterki, czy nawet awarie mogą pobudzić kreatywność. Wyniki przeprowadzonego badania Tim Schweisfurth przedstawił w rozmowie z „Harvard Business Review”.

Pozostało jeszcze 92% artykułu

Czytaj o tym, co dla Ciebie ważne.

Sprawdzaj z nami, jak zmienia się świat i co dzieje się w kraju. Wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia, historia i psychologia w jednym miejscu.
PODCAST "POWIEDZ TO KOBIECIE"
Fundusz awaryjny to nie to samo co poduszka finansowa
Biznes i prawo
Mądra Babcia o biznesie i swoim pokoleniu: Informuję, że my mamy pieniądze
Biznes i prawo
Pokolenie Z wprowadza do firm nowy rodzaj komunikacji. „Inna wrażliwość”
Biznes i prawo
Pokolenie Z to generacja „ukośników”. Ten model działania pracownika zmienia firmy
Biznes i prawo
Pokolenie Z daje popalić rekruterom na rozmowach o pracę. „Nowe kody zachowań”