Reklama
Rozwiń
Reklama

Kryptowaluty, blockchain, tokeny, bitcoiny i phygital - specjalistka wyjaśnia co oznaczają te pojęcia i jak poruszać się po świecie wirtualnych finansów

"Trzeba stawiać na uświadamianie, jak legalnie możemy inwestować. Choć należy pamiętać, że zawsze oznacza to ryzyko" - mówi Magda Judejko - prawniczka, szkoleniowiec, ekspertka ds. RODO i ochrony danych osobowych, entuzjastka nowych technologii.

Publikacja: 15.03.2024 09:55

Magda Judejko: Portfel kryptowalutowy jest niezbędny, żeby w ogóle zacząć inwestować.

Kryptowaluty

Magda Judejko: Portfel kryptowalutowy jest niezbędny, żeby w ogóle zacząć inwestować.

Foto: Adobe Stock

Kryptowaluty, kryptoaktywa, tokeny, bitcoiny – to pojęcia na ustach specjalistów z różnych branż, ale dla wielu „normalsów” wciąż są egzotyczne. Uszeregujmy te, których znaczenie jest kluczowe do zrozumienia podstaw funkcjonowania waszej branży.

Najważniejszym pojęciem w całej układance jest blockchain, czyli technologia i rodzaj sieci umożliwiającej przechowywanie oraz przesyłanie danych, która w zasadzie leży u podstaw kryptowalut. To w niej możemy handlować i wymieniać się przedmiotami, nabywać i zbywać tokeny, czyli np. właśnie kryptowaluty. Pozwala nam tworzyć światy wirtualne, tzw. metawersy.

Pozostało jeszcze 92% artykułu

Tylko 19 zł miesięcznie przez cały rok.

Bądź na bieżąco. Czytaj sprawdzone treści od Rzeczpospolitej. Polityka, wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i psychologia.

Treści, którym możesz zaufać.

Reklama
Biznes i prawo
Ciemna strona ery AI. „Wprowadza do środowiska pracy nową grupę stresorów”
Materiał Promocyjny
UltraGrip Performance 3 wyznacza nowy standard w swojej klasie
Biznes i prawo
W Polsce przybywa członkiń zarządów firm i prezesek. Nowe dane
Biznes i prawo
Zawód okołoprawniczy na liście zagrożonych przez AI. Kto powinien myśleć o zmianie fachu?
Biznes i prawo
Historyczny moment w Namibii. Najwyższe stanowiska państwowe obejmują trzy kobiety
Materiał Promocyjny
Raport o polskim rynku dostaw poza domem
Biznes i prawo
„Personalizacja sięga poziomu mikro”. Etyka w marketingu w erze AI nabiera nowego znaczenia
Materiał Promocyjny
Manager w erze AI – strategia, narzędzia, kompetencje AI
Reklama
Reklama