Agnieszka Trzeszkowska-Bereza: Żaden wydawca nie potrafi przewidzieć, który tytuł odniesie sukces

W ciągu zaledwie dwóch lat od powstania Wydawnictwo Mięta stało się rozpoznawalnym graczem na rynku książki. O wyzwaniach, konsekwencji, intuicji i boksowaniu się z trudnościami mówi współwłaścicielka firmy.

Publikacja: 27.05.2024 11:08

Agnieszka Trzeszkowska-Bereza: Trzeba być zdecydowanym w tym, co się robi, nie porzucać projektów w

Agnieszka Trzeszkowska-Bereza

Agnieszka Trzeszkowska-Bereza: Trzeba być zdecydowanym w tym, co się robi, nie porzucać projektów w połowie, tylko doprowadzać je do końca.

Foto: Wojtek Biały

25 lat pracowała pani na rynku medialnym i wydawniczym. Łatwo było wyjść z korporacji? Nie chciała już pani szukać pracy w kolejnym dużym wydawnictwie?

Agnieszka Trzeszkowska-Bereza: Współpracowałam z różnymi wydawnictwami książkowymi i mogę powiedzieć, że nie jest to wielki rynek. Po dziewięciu latach pracy w Grupie Wydawniczej Foksal, która zrzesza kilka marek, takich jak W.A.B., Wilga czy Uroboros i jest jednym z największych wydawców w Polsce, miałam komfortową sytuację. Byłam na etacie, miałam w dorobku kilkaset wydanych książek, część z sukcesami i statusem bestsellera, wielu wypromowanych autorów, często od debiutów. Nie mogłam narzekać, bardzo dużo się też nauczyłam. Zarząd, z którym dobrze mi się współpracowało, miał sporą dozę zaufania do moich propozycji. Jako redaktor inicjujący byłam odpowiedzialna za cały projekt. Ale w pewnym momencie dostrzegłam wyraźne ograniczenia; nie miałam narzędzi do realizacji mojej wizji. Przekonywałam, że projekt jest dobry, że warto zainwestować w promocję czy podwyższyć nakład, ale decyzje zapadały gdzie indziej. Zresztą w korporacjach decyzje nie są podejmowane szybko.

Pozostało jeszcze 93% artykułu

Odbierz 20 zł zniżki - wybierz Płatności Powtarzalne

Czytaj o tym, co dla Ciebie ważne. Sprawdzaj z nami, jak zmienia się świat i co dzieje się w kraju. Wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia, historia i psychologia w jednym miejscu
PODCAST "POWIEDZ TO KOBIECIE"
Fundusz awaryjny to nie to samo co poduszka finansowa
Biznes i prawo
Mądra Babcia o biznesie i swoim pokoleniu: Informuję, że my mamy pieniądze
Biznes i prawo
Pokolenie Z wprowadza do firm nowy rodzaj komunikacji. „Inna wrażliwość”
Biznes i prawo
Pokolenie Z to generacja „ukośników”. Ten model działania pracownika zmienia firmy
Biznes i prawo
Pokolenie Z daje popalić rekruterom na rozmowach o pracę. „Nowe kody zachowań”