Kompetencje i studia przyszłości: Jakich specjalistów poszukują dziś pracodawcy?

Cyfrowe kompetencje należą do najbardziej pożądanych na rynku pracy, Umiejętność komunikacji i zarządzania emocjami to kolejne istotne cechy przyszłego pracownika. Na co jeszcze zwracają uwagę pracodawcy przy wyborze kandydatów do swoich zespołów?

Publikacja: 17.02.2025 09:47

Kluczową rolę na rynku pracy odgrywa dziś zdolność analitycznego myślenia, umiejętność pracy z danym

Kluczową rolę na rynku pracy odgrywa dziś zdolność analitycznego myślenia, umiejętność pracy z danymi oraz rozumienie mechanizmów sztucznej inteligencji i automatyzacji.

Foto: Adobe Stock

Coraz częstsze cyberataki i zagrożenia związane z danymi sprawiają, że lawinowo wzrasta zapotrzebowanie na specjalistów ds. bezpieczeństwa IT. Ogromną popularnością na rynku pracy cieszą się też analitycy danych. Umiejętność pracy z językami programowania to ogromny atut potencjalnych pracowników. Kobiet w sektorze IT przybywa, a firmy coraz bardziej doceniają różnorodność w zespołach technologicznych. Nie bez znaczenia pozostają też miękkie kompetencje, wśród których zdolność zarządzania stresem oraz umiejętność podejmowania decyzji w dynamicznym środowisku biznesowym pozostają w ścisłej czołówce. O innych kompetencjach przyszłości oraz perspektywicznych kierunkach studiów, które tegoroczni maturzyści powinni wziąć pod uwagę przy wyborze przyszłego zawodu, rozmawiamy z dr n. o zdr. Anną Kaźmierczak-Mytkowską, prodziekan kierunku Psychologia na Uczelni Łazarskiego.

Pozostało jeszcze 92% artykułu

Tylko 9 zł z Płatnościami powtarzalnymi

Jak zmienia się Polska, Europa i Świat? Wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i historia w jednym miejscu i na wyciągnięcie ręki.
Subskrybuj i bądź na bieżąco!
Biznes i prawo
Decyzje finansowe w asyście AI? Kobiety widzą to inaczej niż mężczyźni
Biznes i prawo
Zatrudnienie pani do sprzątania domu może „aktywować” wypalenie zawodowe. O co chodzi?
PODCAST "POWIEDZ TO KOBIECIE"
Fundusz awaryjny to nie to samo co poduszka finansowa
Biznes i prawo
Mądra Babcia o biznesie i swoim pokoleniu: Informuję, że my mamy pieniądze
Biznes i prawo
Pokolenie Z wprowadza do firm nowy rodzaj komunikacji. „Inna wrażliwość”