Reklama

Pokolenie Z wymaga szczególnych zaproszeń do pracy. Oto, czego oczekują młodzi

Od dłuższego czasu mówi się o tym, że pokolenie Z zmienia zasady na rynku pracy. Młodzi nie boją się wyznaczać trendów i odważnie planują swoją przyszłość. Firmy, chcąc pozyskiwać pracowników w tej grupie wiekowej, muszą podejmować nowe działania.

Publikacja: 14.03.2025 14:06

Pokolenie Z kreuje nowe trendy na rynku pracy.

Pokolenie Z kreuje nowe trendy na rynku pracy.

Foto: Adobe Stock

Roszczeniowi, siejący postrach wśród pracodawców – to według stereotypów główne cechy pokolenia Z na rynku pracy. Wielu specjalistów zauważa też jednak, że zetki to przede wszystkim pokolenie świadome, które ceni sobie zarówno życie zawodowe, jak i sferę prywatną. Dla młodych miejsce pracy musi być przyjazne i dawać im możliwość samorealizacji. Pokolenie Z to grupa, która wprost deklaruje, że zależy jej na zadowoleniu z dnia pracy. Aktywność zawodowa, zdaniem wielu młodych ludzi, nie może dominować nad wszystkim innym, co robi się w życiu.

Pozostało jeszcze 87% artykułu

Tylko 19 zł miesięcznie przez cały rok.

Bądź na bieżąco. Czytaj sprawdzone treści od Rzeczpospolitej. Polityka, wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i psychologia.

Treści, którym możesz zaufać.

Reklama
Biznes i prawo
Ciemna strona ery AI. „Wprowadza do środowiska pracy nową grupę stresorów”
Materiał Promocyjny
W poszukiwaniu nowego pokolenia prezesów: dlaczego warto dbać o MŚP
Biznes i prawo
W Polsce przybywa członkiń zarządów firm i prezesek. Nowe dane
Biznes i prawo
Zawód okołoprawniczy na liście zagrożonych przez AI. Kto powinien myśleć o zmianie fachu?
Biznes i prawo
Historyczny moment w Namibii. Najwyższe stanowiska państwowe obejmują trzy kobiety
Materiał Promocyjny
Stacje ładowania dla ciężarówek pilnie potrzebne
Biznes i prawo
„Personalizacja sięga poziomu mikro”. Etyka w marketingu w erze AI nabiera nowego znaczenia
Materiał Promocyjny
Prawnik 4.0 – AI, LegalTech, dane w codziennej praktyce
Reklama
Reklama