Reklama

Pokolenie Z wprowadza do firm nowy rodzaj komunikacji. „Inna wrażliwość”

Rola osób z pokolenia Z w kształtowaniu kultury korporacyjnej nie zmniejsza się – wręcz przeciwnie: kolejne badania i obserwacje dowodzą, że młodzi ludzie mają duży wpływ na to, jak funkcjonują firmy. Decydują m.in. o tym, jakiego języka używa się w tej przestrzeni.

Publikacja: 29.04.2025 14:07

Pracownicy z pokolenia Z zmieniają zasady komunikacji korporacyjnej.

Pracownicy z pokolenia Z zmieniają zasady komunikacji korporacyjnej.

Foto: Adobe Stock

Pracownicy z pokolenia Z częściej niż starsi koledzy stosują zaimki zgodne z preferencjami osób niebinarnych i transpłciowych w polskich organizacjach – wynika z badania portali pracy rocketjobs.pl i justjoin.it, które analizują zmiany w komunikacji zawodowej. Jednocześnie co czwarta osoba w wieku 25-34 lata deklaruje, że nie stosuje zaimków, które jej zdaniem stoją w sprzeczności z płcią biologiczną. 

Jakiego języka używa w pracy pokolenie Z?

Pozostało jeszcze 89% artykułu

Tylko 19 zł miesięcznie przez cały rok.

Bądź na bieżąco. Czytaj sprawdzone treści od Rzeczpospolitej. Polityka, wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i psychologia.

Treści, którym możesz zaufać.

Reklama
Biznes i prawo
Ciemna strona ery AI. „Wprowadza do środowiska pracy nową grupę stresorów”
Materiał Promocyjny
UltraGrip Performance 3 wyznacza nowy standard w swojej klasie
Biznes i prawo
W Polsce przybywa członkiń zarządów firm i prezesek. Nowe dane
Biznes i prawo
Zawód okołoprawniczy na liście zagrożonych przez AI. Kto powinien myśleć o zmianie fachu?
Biznes i prawo
Historyczny moment w Namibii. Najwyższe stanowiska państwowe obejmują trzy kobiety
Materiał Promocyjny
Raport o polskim rynku dostaw poza domem
Biznes i prawo
„Personalizacja sięga poziomu mikro”. Etyka w marketingu w erze AI nabiera nowego znaczenia
Materiał Promocyjny
Manager w erze AI – strategia, narzędzia, kompetencje AI
Reklama
Reklama