Pokolenie Z wprowadza do firm nowy rodzaj komunikacji. „Inna wrażliwość”

Rola osób z pokolenia Z w kształtowaniu kultury korporacyjnej nie zmniejsza się – wręcz przeciwnie: kolejne badania i obserwacje dowodzą, że młodzi ludzie mają duży wpływ na to, jak funkcjonują firmy. Decydują m.in. o tym, jakiego języka używa się w tej przestrzeni.

Publikacja: 29.04.2025 14:07

Pracownicy z pokolenia Z zmieniają zasady komunikacji korporacyjnej.

Pracownicy z pokolenia Z zmieniają zasady komunikacji korporacyjnej.

Foto: Adobe Stock

Pracownicy z pokolenia Z częściej niż starsi koledzy stosują zaimki zgodne z preferencjami osób niebinarnych i transpłciowych w polskich organizacjach – wynika z badania portali pracy rocketjobs.pl i justjoin.it, które analizują zmiany w komunikacji zawodowej. Jednocześnie co czwarta osoba w wieku 25-34 lata deklaruje, że nie stosuje zaimków, które jej zdaniem stoją w sprzeczności z płcią biologiczną. 

Jakiego języka używa w pracy pokolenie Z?

Pozostało jeszcze 89% artykułu

Dostęp na ROK tylko za 79zł z Płatnościami powtarzalnymi BLIK

Jak zmienia się Polska, Europa i Świat? Wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i historia w jednym miejscu i na wyciągnięcie ręki.
Subskrybuj i bądź na bieżąco!
Biznes i prawo
Decyzje finansowe w asyście AI? Kobiety widzą to inaczej niż mężczyźni
Biznes i prawo
Zatrudnienie pani do sprzątania domu może „aktywować” wypalenie zawodowe. O co chodzi?
PODCAST "POWIEDZ TO KOBIECIE"
Fundusz awaryjny to nie to samo co poduszka finansowa
Biznes i prawo
Mądra Babcia o biznesie i swoim pokoleniu: Informuję, że my mamy pieniądze
Materiał Promocyjny
Mieszkania na wynajem. Inwestowanie w nieruchomości dla wytrawnych
Biznes i prawo
Pokolenie Z to generacja „ukośników”. Ten model działania pracownika zmienia firmy