Reklama
Rozwiń
Reklama

CBOS zbadał obowiązujące wzorce kobiecości i męskości. „Takie normy sprzyjają wstydowi”

Czy i jak zmienia się społeczne postrzeganie ról kobiet i mężczyzn? Nowych informacji na ten temat dostarczają wyniki badania CBOS. O ich skomentowanie poprosiliśmy psycholożki.

Publikacja: 12.06.2025 20:20

Sylwia Stankiewicz: Dane pokazują, że wśród młodszych dorosłych wciąż silnie funkcjonują tradycyjne

Sylwia Stankiewicz: Dane pokazują, że wśród młodszych dorosłych wciąż silnie funkcjonują tradycyjne stereotypy płciowe.

Foto: Adobe Stock

Z opublikowanego niedawno komunikatu z badań CBOS „Młodzi Polacy o męskości, kobiecości i różnicach między płciami” wynika m.in., że 70 proc. osób w wieku 18-44 lata uważa, że  „kobieta powinna być zawsze zadbana i dobrze wyglądać”, a niemal połowa zgadza się (zdecydowanie lub raczej zdecydowanie), że  „lepiej, żeby kobieta nie miała w życiu zbyt wielu partnerów seksualnych”. Zdecydowana większość badanych była też zdania, że to przede wszystkim kobiety powinny zajmować się dziećmi. Jednocześnie niemal połowa osób w wieku 18-44 lata zgadza się ze stwierdzeniem „To ważne, żeby mężczyzna umiał się bić”, a 25 proc. uważa, że  „mężczyzna nie powinien płakać”.

Pozostało jeszcze 82% artykułu

RP.PL i The New York Times w pakiecie!

Kup roczną subskrypcję w promocji Black Month - duet idealny i korzystaj podwójnie!

Zyskasz dodatkowo pełny dostęp do The New York Times na 12 miesięcy.

W pakiecie otrzymasz dostęp do NYT: News, Games, Cooking, Audio, Wirecutter i The Athletic.

Reklama
Psychologia
Naukowcy udowadniają: delegowanie obowiązków domowych uszczęśliwia małżonków
Materiał Promocyjny
Aneta Grzegorzewska, Gedeon Richter: Leki generyczne też mogą być innowacyjne
Psychologia
Syndrom najstarszej córki: Taylor Swift porusza ten temat w swojej piosence, psycholog komentuje
Psychologia
Rezygnacja z pisania ręcznego szkodzi kondycji układu nerwowego. Oto, co się z nim dzieje
Psychologia
Kto martwi się częściej: kobiety czy mężczyźni? Nowy raport ujawnia trwałe nierówności
Materiał Promocyjny
Osiedle Zdrój – zielona inwestycja w sercu Milanówka i… Polski
Psychologia
Dzień Zdrowia Psychicznego. Zdrowa organizacja w firmie to nie benefity wellness
Reklama
Reklama