Przedsiębiorczości można się nauczyć. Od czego zacząć?

Przypadający w listopadzie Światowy Dzień Przedsiębiorczości Kobiet to największa na świecie inicjatywa na rzecz promocji przedsiębiorczości i rozwoju finansowego kobiet, która obchodzona jest w 144 krajach, w tym również w Polsce. Jakie znaczenie ten dzień ma nie tylko dla kobiet, ale i dla całego społeczeństwa?

Publikacja: 21.11.2023 13:59

Przedsiębiorczość nie jest zależna od płci.

Przedsiębiorczość nie jest zależna od płci.

Foto: Adobe Stock

Dane statystyczne nie napawają optymizmem. Informacje zgromadzone przez Monitor Rozwoju Lokalnego pokazują, że w Polsce mężczyzn prowadzących własną firmę jest ponad dwa razy więcej niż kobiet. We wszystkich województwach sytuacja na tym tle jest podobna, a stosunek firm prowadzonych przez mężczyzn i kobiety wynosi 70 do 30. Różnice między poszczególnymi regionami są niewielkie i wahają się w granicach 4 proc.

Ograniczające stereotypy

Pozostało jeszcze 86% artykułu

Czytaj więcej, wiedz więcej!
Rok dostępu za 99 zł.

Tylko teraz! RP.PL i NEXTO.PL razem w pakiecie!
Co zyskasz kupując subskrypcję?
- możliwość zakupu tysięcy ebooków i audiobooków w super cenach (-40% i więcej!)
- dostęp do treści RP.PL oraz magazynu PLUS MINUS.
Biznes
Odciążanie z wyrzucania. „Misyjny” start-up Polek idzie jak burza
PODCAST "POWIEDZ TO KOBIECIE"
Feminizm się opłaca biznesowi – liczby, które mówią prawdę
Biznes
Twórczyni festiwalu SeeBloggers o sukcesie własnej marki odzieżowej
Biznes
Prezes Green Caffè Nero o kobietach w biznesie i o tym, dlaczego kubek kawy w Polsce kosztuje 25 zł
Materiał Partnera
Konieczność transformacji energetycznej i rola samorządów
Biznes
Luka płacowa wciąż się pogłębia: pracowanie ciężej nie pomoże