Reklama

Przedsiębiorczości można się nauczyć. Od czego zacząć?

Przypadający w listopadzie Światowy Dzień Przedsiębiorczości Kobiet to największa na świecie inicjatywa na rzecz promocji przedsiębiorczości i rozwoju finansowego kobiet, która obchodzona jest w 144 krajach, w tym również w Polsce. Jakie znaczenie ten dzień ma nie tylko dla kobiet, ale i dla całego społeczeństwa?

Publikacja: 21.11.2023 13:59

Przedsiębiorczość nie jest zależna od płci.

Przedsiębiorczość nie jest zależna od płci.

Foto: Adobe Stock

Dane statystyczne nie napawają optymizmem. Informacje zgromadzone przez Monitor Rozwoju Lokalnego pokazują, że w Polsce mężczyzn prowadzących własną firmę jest ponad dwa razy więcej niż kobiet. We wszystkich województwach sytuacja na tym tle jest podobna, a stosunek firm prowadzonych przez mężczyzn i kobiety wynosi 70 do 30. Różnice między poszczególnymi regionami są niewielkie i wahają się w granicach 4 proc.

Ograniczające stereotypy

Pozostało jeszcze 86% artykułu

Tylko 19 zł miesięcznie przez cały rok.

Bądź na bieżąco. Czytaj sprawdzone treści od Rzeczpospolitej. Polityka, wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i psychologia.

Treści, którym możesz zaufać.

Reklama
Biznes
Jubilerski gigant ma nową prezeskę. To pierwsza w historii firmy kobieta na tym stanowisku
Materiał Promocyjny
Bank Pekao uczy cyberodporności
Biznes
Danielle Guizio: jak seria zbiegów okoliczności zagwarantowała jej sukces w świecie mody?
Biznes
Mira Murati po odejściu z OpenAI zakłada start-up warty miliardy dolarów
Biznes
Female Founder World. Od upadku firmy do pomysłu, który inspiruje miliony kobiet
Materiał Promocyjny
Stacje ładowania dla ciężarówek pilnie potrzebne
Biznes
Fortuna zbita na pomaganiu. Tak miliarderka Lauren Leichtman zbudowała swoje imperium
Materiał Promocyjny
Nowy Ursus to wyjątkowy projekt mieszkaniowy w historii Ronsona
Reklama
Reklama